Varulv [var är UTKANTE?] - Spelet är slut

Vad betydde drömmarna?
De var Demonernas som kunde skicka ut Dröm till andra (Kostnad 1 DP Demonpoäng) till förhoppningsvis rätt anhängare.
Var icke-anhängare ett mål hände ingenting.
Förhoppningsvis skulle de som fick dröm skriva om det i speltråden.
Då fanns ett läge för Demonen att starta PM med denne.
Demoner kan starta PM tråd med vem de vill bara SL Vimes är med.

Vi demoner hade den tjusiga texten med bilderna på alla tre demoner vid spelstart.
Så vi visste om att det fanns totalt 3 och vad de stod för flufftext.

Tror det var en spelide från Vimes att det skulle bildas tre lag som skulle positionera sig mot varandra.

Dock så fanns ett till lager med drömmarna som var så jäkla lurigt.
Det var också så att Om en bybo befann sig på samma plats som en Demon så fick bybon en dröm från denne Demon.
Det kunde då vara av två olika slag.
- Var bybon tillsammans med Demon i samma fraktion så fick de en lyckligare variant.
- Var bybon tillsammans med Demon i fiende fraktion så fick de en olycklig variant.

Detta var ju en liten detalj som var lätt att missa i den massiva spelregeltext vi Demoner fick.

Jag gjorde alltså den missen att jag läste av 2av 3 texter efter R1 som passade på en av mina fiender vilket då gjorde att jag trodde BM var min anhängare. En dröm hade nämligen levererats fö fostnad 1 DP. Jag glömde att Demoner också spridde drömmar om de var på samma plats och jag kollade inte om det var lycklig/olycklig dröm.

Alla drömmar skrevs strålande av Vimes.
Utom den jag hittade på för mig själv.

Detta var bara ett av alla regelpaket som Sidd skulle fatta.
Jag lärde mig av mitt misstag och tog där då chansen att klippa BM som jag via vår PM-tjatt hade full koll på. Försvar/Anfall osv.

Last edited:
😱Byasammarbete då? Tror det var det vilda bonkadet som fixade kaos.

Ja, kanske. Såhär: som enskild spelare tror jag att det rimligaste är att bara bonka loss. Eftersom man också kan vinna som anhängare gör det inte så mycket om man bonkar bybo. Om byn ska vinna behöver man lite koordination - men ärligt talat har byn bättre chanser att vinna om den koordinerar sig med nattligt bonkande än dagligt röstande (kom igen gott folk, det var väl uppenbart att jag ville att ni skulle bonka snarare än rösta ut varandra?). Byns bästa chans att vinna detta parti var ju att bonka Sidd i R4 (Impetigo + Yenniz på Sidd hade avgjort det).

(men, jag skulle förstås skrivit till Impetigo att han inte fick dela länken)

((nu spelade det ingen roll ändå, men alltid trist när det blir jidder om var gränszonen går för vad man får dela med sig av))

Ja, kanske. Såhär: som enskild spelare tror jag att det rimligaste är att bara bonka loss. Eftersom man också kan vinna som anhängare gör det inte så mycket om man bonkar bybo. Om byn ska vinna behöver man lite koordination - men ärligt talat har byn bättre chanser att vinna om den koordinerar sig med nattligt bonkande än dagligt röstande (kom igen gott folk, det var väl uppenbart att jag ville att ni skulle bonka snarare än rösta ut varandra?). Byns bästa chans att vinna detta parti var ju att bonka Sidd i R4 (Impetigo + Yenniz på Sidd hade avgjort det).
Att bonkandet vat vägen före röstande var något jag stångade mig blodig över....

Stort tack till @Vimes för en kaotisk upplevelse och stort tack även till mina ride or die polare @StradhLestat och @Sysp Jag förlåter er för det ni inte kunde påverka! Jag funderade ett tag på om Sysp kanske skulle ta en chansning och hoppa in och bonka Sidd i värdshuset, men kunde såklart inte skriva något om det i tråden.

Det här är så annorlunda från alla spel jag spelat tidigare. Där brukar det vara en lång berättelse som inledning + regler och vilka roller som finns med i spel och vad de har för förmågor. Dock avslöjas inte hur många av varje roll det finns. Det brukar vara varulver + eventuell demonvarulv, siare, siare light, ängel, jägare, hjälpare/stjälpare, tjuv och andra jag nog glömt. Stört förbjudet att avslöja sin roll för någon och man kan inte lita på någon alls, egentligen. Varje natt sker uppdateringen med ytterligare en berättelse + (när jag varit SL) berättelser i alla PM till specialrollerna. Vi hade ingen rösträknare, utan satt med Excelark och anteckningar. Och inga platser, inga stats, enbart ängeln kan rädda någon från att bli mördad, inget hopp om man blir utröstad. Utröstning sker på den som fått flest röster. Jag har haft så himla roligt med detta, men kände mig rätt lost in the blåst många gånger.

Tackar för detta mastiga arr @Vimes och bra kämpat alla deltagare å grattis till mina anhängare.
Jädrans vad det måste varit mycke detaljer att hålla koll på Vimes. Bra fixat👍

Det här var redigt svårt men riktigt nostalgiskt kul att få drömma tillbaks till den ursprungliga kära lilla rollspelsbyn Utkante😇

Stort tack till @Vimes för en kaotisk upplevelse och stort tack även till mina ride or die polare @StradhLestat och @Sysp Jag förlåter er för det ni inte kunde påverka! Jag funderade ett tag på om Sysp kanske skulle ta en chansning och hoppa in och bonka Sidd i värdshuset, men kunde såklart inte skriva något om det i tråden.

Det här är så annorlunda från alla spel jag spelat tidigare. Där brukar det vara en lång berättelse som inledning + regler och vilka roller som finns med i spel och vad de har för förmågor. Dock avslöjas inte hur många av varje roll det finns. Det brukar vara varulver + eventuell demonvarulv, siare, siare light, ängel, jägare, hjälpare/stjälpare, tjuv och andra jag nog glömt. Stört förbjudet att avslöja sin roll för någon och man kan inte lita på någon alls, egentligen. Varje natt sker uppdateringen med ytterligare en berättelse + (när jag varit SL) berättelser i alla PM till specialrollerna. Vi hade ingen rösträknare, utan satt med Excelark och anteckningar. Och inga platser, inga stats, enbart ängeln kan rädda någon från att bli mördad, inget hopp om man blir utröstad. Utröstning sker på den som fått flest röster. Jag har haft så himla roligt med detta, men kände mig rätt lost in the blåst många gånger.
Det är rätt långt ifrån så här våra partier brukar se ut. Även om det ofta finns tvister på "vanilla" speluppsättning

För övrigt: en okänd hjälte i Sezgolleths övertagande av Utkante är StradhLestat. Han bad två gånger till sin demonfurste och matade på med 4 DP, vilket var helt spelavgörande (det och att Sidd faktiskt använde poängen för att vinna spelet, förstås!).

För övrigt: en okänd hjälte i Sezgolleths övertagande av Utkante är StradhLestat. Han bad två gånger till sin demonfurste och matade på med 4 DP, vilket var helt spelavgörande (det och att Sidd faktiskt använde poängen för att vinna spelet, förstås!).
Ajsing bajsing, lilla katt!

Det var superkul att du var med! Det här var inte ett representativt spel, som Stradh skriver, utan ganska mycket ute i fringen. Hoppas du vill hänga på någon mer gång!

Hade ni kunnat rå på Riddarens rustning vid Försvar = 14?
Alla tre ja. Jag och Sysp vore nära skjuter ingen Sidd. Jag hade 5, han hade 9. Jag hoppades på att få en till klubba när jag attackerade Impetigo, men fick en till röst istället.

Jag hade 0 i försvar, så mig behövde ni bara blåsa på.

Alla tre ja. Jag och Sysp vore nära skjuter ingen Sidd. Jag hade 5, han hade 9. Jag hoppades på att få en till klubba när jag attackerade Impetigo, men fick en till röst istället.

Jag hade 0 i försvar, så mig behövde ni bara blåsa på.
Så då hade vi 19 i bonkkraft på oss 3

Back