Sidd
”Bybo”
De var Demonernas som kunde skicka ut Dröm till andra (Kostnad 1 DP Demonpoäng) till förhoppningsvis rätt anhängare.Vad betydde drömmarna?
Var icke-anhängare ett mål hände ingenting.
Förhoppningsvis skulle de som fick dröm skriva om det i speltråden.
Då fanns ett läge för Demonen att starta PM med denne.
Demoner kan starta PM tråd med vem de vill bara SL Vimes är med.
Vi demoner hade den tjusiga texten med bilderna på alla tre demoner vid spelstart.
Så vi visste om att det fanns totalt 3 och vad de stod för flufftext.
Tror det var en spelide från Vimes att det skulle bildas tre lag som skulle positionera sig mot varandra.
Dock så fanns ett till lager med drömmarna som var så jäkla lurigt.
Det var också så att Om en bybo befann sig på samma plats som en Demon så fick bybon en dröm från denne Demon.
Det kunde då vara av två olika slag.
- Var bybon tillsammans med Demon i samma fraktion så fick de en lyckligare variant.
- Var bybon tillsammans med Demon i fiende fraktion så fick de en olycklig variant.
Detta var ju en liten detalj som var lätt att missa i den massiva spelregeltext vi Demoner fick.
Jag gjorde alltså den missen att jag läste av 2av 3 texter efter R1 som passade på en av mina fiender vilket då gjorde att jag trodde BM var min anhängare. En dröm hade nämligen levererats fö fostnad 1 DP. Jag glömde att Demoner också spridde drömmar om de var på samma plats och jag kollade inte om det var lycklig/olycklig dröm.
Alla drömmar skrevs strålande av Vimes.
Utom den jag hittade på för mig själv.
Detta var bara ett av alla regelpaket som Sidd skulle fatta.
Jag lärde mig av mitt misstag och tog där då chansen att klippa BM som jag via vår PM-tjatt hade full koll på. Försvar/Anfall osv.
Last edited: