Varulv [var är UTKANTE?] - Spelet är slut

Mitt bästa moment i spelet var när Sidd insåg att han hade gjort bort sig när han startade en PM-tråd med @Big Mama och, lite motvilligt, blev tvungen att slå ihjäl henne. Som en Patricia Highsmith-roman!
Genialt planerat av Riddaren i Gult.
Var det nån av er andra Demoner som lyckades snärja ett offer.
Mötte sent om torsdagsnatten BM å denne var helt nöjd.
IMG_0456.jpeg

Last edited:
För övrigt: it's ALL about the bonk. Bästa strategin som bybo/anhängare är att bara bonka loss så mycket som möjligt. Antingen bonkar man alla demoner och vinner som by, eller så bonkar man ihjäl alla ens fiender (även om de är bybor) och vinner som anhängare. Bonk it, magistern, helt enkelt.
😱Byasammarbete då? Tror det var det vilda bonkadet som fixade kaos.

😱Byasammarbete då? Tror det var det vilda bonkadet som fixade kaos.
Vadå vilda bonkandet, vi fick ju ut både Häger och Octa?! Vi försökte ju rösta ut både Octa och dig (x2) men ni hade fuskförmågor som omöjliggjorde VJVS.

Tyst demon!

(Eller förlåt, jag menar masterrrr… 😈)

Genialt planerat av Riddaren i Gult.
Var det nån av er andra Demoner som lyckades snärja ett offer.
Möte sent om torsdagsnatten BM å denne var helt nöjd.
View attachment 30454
När jag träffade Sidd IRL på torsdagkvällen låtsades jag vara arg för att han först värvat mig och sen dödat mig.
Egentligen spred sig en stor frid när jag dog då jag kände mig halvdöd hela tiden.

Fattar. Men för er andra då: reglerna har ni sett, men inte rollerna. De kommer här:

Ha Ha! Basse och Yenniz, vi sa ju redan i anmälningstråden att vi hängde ihop. Sen tappade vi bort det längst vägen.

En gång fanns det en by som hette Utkante. Där slöt bybor, varulvar och demoner en pakt i den grå forntiden. De valde glädjen, sa de.

Nu finns inte Utkante mer. Istället har ett mörker fallit över byn. En helvetisk masugn står på Tempelklippan och spyr ut kolsvart rök och mörkröda gnistor. Mellan husen och i gränderna tuggar mörka käftar på Utkantes mänskliga kött. I Smedjan faller Den Blodbestänkta Hammaren över världen och omformar den i Sezgolleths avbild.

Utkante är inte längre en liten by bland varulvar, drakar och demoner. Det är Sezgolleth, plågornas pris, första utpost i vår värld.

Yenniz röstas ut.
Kvar i spel är Sidd, StradhLestat och Sysp.

~*~

Vinnare av Slaget om Utkante är Sezgolleth och hans anhängare:
@Sidd (demonfursten Sezgolleth)
@StradhLestat (ovillig anhängare)
@Sysp (ovillig anhängare)
@Anthrox (död anhängare)

~*~
Alla får skriva!
~*~
It's all about the bonk
Vimes har glömt att skriva att jag är med i denna vinst!

Jag är nämligen med i Sidds PM-tråd "Sezgolleths anhängare". Även om det inte var Vimes intention, Sidd klarade sig inte utan Big Mama så jag kuppades in i laget.

Och jag skrev ihop en liten grej för en annan verklighet, där det slutade annorlunda.

Solen stiger över horisonten och målar himlen i intensivt röda toner. Tystnaden är total, lukten av härsket kött ligger fortfarande tung. I fjärran hörs några kråkor kraxa i sin ensamhet.

Yenniz, StradhLestat och Sysp sitter utanför smedjan, kylan visar deras andedräkter i dansande rök. Ingen säger något, denna vinst känns knappast som en seger med alla liv som gick förlorade. Liv av vänner och bekanta som vissa av dem själva tagit i paranoian som haft dem i ett järngrepp de senaste dagarna.

Yenniz sneglar på de två männens allvarliga ansikten, fårade och ärrade av livet. Hon drar efter andan. "Jaha, då är det enda som är kvar att återbefolka byn, då?" Båda vänder sina ansikten mot henne, ögonbrynen rynkade och ilska som för ett ögonblick blänker till i deras ögon. Inte rätt tid, inte rätt plats, tänker hon för sig själv. Så mildras StradhLestats blick." Inte en chans, du." Han fnyser med ett litet leende på läpparna. Sysp släpper fram ett bullrande skratt. "Näej, jag tror inte du har tillräckligt med guld för att få mig full nog för det. Och jag vill inte vakna upp med en kniv i ryggen." Hon suckar låtsat uppgivet. "Ni sårar mina känslor, era drumlar."

De sitter igen i tystnad, leendet på allas läppar dör sakta ut. Solen fortsätter sin resa medan de sitter och inte vet hur de ska fortsätta sin.
Du har spelat suveränt Yenniz! Jag tror Slagkraftig är ordet som sammanfattar din spelstil. Farlig!

Back