Jag skall hålla i en kampanj där jag "tvingar" mina spelare att spela mindre äventyrliga personer (hantverkare, underhållare, bönder) som kommer från samma ställe och har samma kulturella och/eller religiösa värdegrund.
Jag skulle därför vilja ha goda råd från er som kört liknande kampanjer. Vilka nitar kan man gå på? Vad bör man tänka på? Finns det något sätt att förbereda spelarna mentalt på att de inte är äventyrare som kan förändra världen?
Jag skulle därför vilja ha goda råd från er som kört liknande kampanjer. Vilka nitar kan man gå på? Vad bör man tänka på? Finns det något sätt att förbereda spelarna mentalt på att de inte är äventyrare som kan förändra världen?
)
. Det är inte alla som gillar att spela så vardagligt, enligt mina erfarenheter är det faktiskt ganska annorlunda och många upplever det som tråkigt eller händelselöst (eller både och), speciellt om man är van vid lite mer heroiska kampanjer... men what do I know...
