Vilken typ av kampanj är vanligast när ni spelar? Brukar ni vara kringvandrande äventyrare eller utgår alla äventyr ifrån en fast punkt som en by eller en stad? Går det att kombienra dessa två speltyper i någon mån?
Själv kan jag säga att den klassiska äventyrarhopen som traskar land och rike runt på jakt efter fagra damer, billigt öl och gyllene penningar var klart vanligare när jag var yngre. Idag spelar jag nästan uteslutande kampanjer som utgår och utspelar sig kring en fast punkt. Dessutom håller de en ganska låg nivå. Fokus ligger mer på att överleva, småaktiga konspirationer och att höja sin status än att springa runt i hemsökta ruiner och skogar. Sällan har väl mina karaktärer varit så välutvecklade och djupa som de är nu.
Själv kan jag säga att den klassiska äventyrarhopen som traskar land och rike runt på jakt efter fagra damer, billigt öl och gyllene penningar var klart vanligare när jag var yngre. Idag spelar jag nästan uteslutande kampanjer som utgår och utspelar sig kring en fast punkt. Dessutom håller de en ganska låg nivå. Fokus ligger mer på att överleva, småaktiga konspirationer och att höja sin status än att springa runt i hemsökta ruiner och skogar. Sällan har väl mina karaktärer varit så välutvecklade och djupa som de är nu.
) 
). Så visst ligger den på hög "äventyrsfaktor" jämfört med vad man skulle kunna göra, men att något av det skulle vara något man "växer ur" vänder jag mig mot; jag tror helt enkelt att det är en annan stil, varken bättre eller sämre utan bara vad man gör den till. Långt tidigare i min spelledande bana ledde jag t.ex. en kampanj där RP hade en "problemlösarbyrå" i Chronopia, och äventyren rörde sig runt den, och som du säger, sällan har rollpersonerna varit så välutvecklade och djupa som i den nuvarande kampanjen. 

