Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,738
Location
Göteborg
"Den här gången är alla rörande överens. Inget bråk, inget tjafs. Impetigo ska sugas torr, och utan ett ord låter han sig släpas till Camillas … ehm, fängelsehåla, där han spänns fast. Det enda som diskuteras är vem som ska få smaka. Efter lite vänskapligt kivande träder Hägerstrand fram, och ingen verkar stoppa honom. Storögt tittar de på Impetigo när blodet och livet börjar lämna honom. Men den som hoppas på att se ånger, rädsla eller smärta gör sig besviken. Impetigo bara ler.
När han är torr som ett knäckebröd i Sahara drar Hägerstrand dramatiskt av masken från hans ansikte. "Vad är det här?", ropar han. "Han har tatuerat 'Camilla' vid tinningen! Var han en av hennes vänner ändå?" Ett mumlande sprider sig i rummet. Men sedan lutar sig Hägerstrand fram och tittar bakom örat. "Nä, här fortsätter tatueringen. '… är töntig som en hockeyfrilla', står det. Det här var helt klart inte en vän till Camilla!"
Alla hurrar och gratulerar varandra över att ha fångat en sabbare. Ja, utom Waterhouse, då, eftersom han ligger tunn och skrynklig i ett hörn någonstans.


@Impetigo röstas ut. Han var sabbare.
@Waterhouse nattmördas.

De får skriva något, så länge det inte går att känna igen som mänsklig kommunikation.

Kvar i spel är:
  1. @Basenanji
  2. @Anthrox
  3. @Hägerstrand
  4. @Sidd
  5. @Andersson
  6. @Octagonal
  7. @fjodorsenuba
  8. @Brynolf
  9. @Sodmikail

Denna runda slutar imorgon söndag, klockan 21:00. Observera att den bara är en dag lång.

Länk till röstverktyg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Det punkterade ju WH-ploten iaf. Så how about them Andersson? Jag tycker Sidd kan få blodet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jaaa…bläergh! Tack för spel @Impetigo och @Waterhouse!

Supertrist att Waterhouse ryker, men hoppas du får spela mer nästa månad! Modigt spel Impetigo, trors

Jag kommer inte rösta nu, utan avvakta lite. Jag tycker att Andersson och Sodmikail kunde få hamna lite i strålkastaren.

Nu får vi verkligen kämpa, rundan är dessutom kortare än de förra.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tack och bra spelat Waterhouse (och Impetigo då).

Jag börjar genast fundera på varför scummen gav sig på Waterhouse. Antingen hoppas de kanske att han är väktaren eller så ville de bara vara säkra på att nattmordet gick igenom.

Kvar på min misstankelista är Brynolf, Sodmikail, Basse och Andersson så jag ser gärna att minst två av dessa drevas denna runda.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har inte riktigt följt räknandet på blodpoängen å det men är ju bra om vi har koll på. Nu fick de ju bara en till om vi förutsätter att Hägern är god. Hur många rundor har vi på oss att hitta resterande scum?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Då tackar vi av @Impetigo då för att ha startat 2024 med sturskt ulvaspel👹 Den jäkeln lyckades kriga ut våran Siare så et var ju jobbigt att inte ha Impe på vårt byalag.

Tackar @Waterhouse för idogt deltagande.
Hade dig typ högst på misstankelistan så för mig vart det förvånande. Undrar varför denne nattmördades då? Är det för att rikta misstanke mot de som krigat mot WH?

Det här är verkligen ett varulvsspel där det inte finns nåt i fluffet att jobba med.
Nu måste vi i byn räkna på bästa mattematiken i spelmekaniken för att göra bästa valet med rösterna.
Hjälp😍
Jag avskyr sånt å landar troligen fel i sånna slutsatser ändå😂😇🙏
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Äch vafan jag slänger iväg en röst.

Röst: @Sodmikail

Varför var du den första (tror jag) som slängde iväg en grönlista i R1. Har du följt tidigare spel eller fick du tips från ulv chatten att det är en smart grej att göra? ;)
I den var även Xyas och Waterhouse längst ner som vi vet är gröna. Efter det även Hägern som jag verkligen hoppas är grön. Sedan var även jag på undre halvan och jag vet ju att jag är god.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Samtidigt som du har koll på vad en grönlista är har det ställts frågor kring om det är sista rösten som gäller eller liknande när du röstar. Vissa saker har du koll på (att en grönlista är en grej) men hur röstning fungerar behövde du fråga.
Kan du hjälpa mig att reda ut detta frågetecken (y)
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Men helvete vad svårt det ska vara. Hur man än vänder sig är det fel. Jag har sammanställt, och kommer fortsätta sammanställa, listor över vad jag tror om andra spelare. Det klurade jag ut alldeles själv för det är ett kompakt och tydligt sätt att ge en överblick över mina tankar. Om ni upplever att det är oöverkomligt svårt att komma fram till utan ulvhjälp tror jag det är ert problem. Inte mitt.
Och jag var och hoppas kunna vara transparent med varför jag listar som jag gör. I R1 köpte jag Impetigo som siare. (Inte den den enda som gjorde det)

Och då listade jag deltagarna utifrån det. När inget verkade övertyga mig om att ändra mig höll jag kvar i det. (Som vi ser i diskussionerna hittills är rösthopp, precis som varje annan handling någonsin, skäl att vara misstänksam. Jag kan ha fel, men jag är åtminstone konsekvent - tänker att det kan verka till min fördel.) Ingen sitter ju med facit på förhand, så konsekvens tänker jag kan räknas som positivt. Ni vet var ni har mig, även om jag inte tänker som du. Hej, jag är @Sodmikail, jag är bybo.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Men helvete vad svårt det ska vara. Hur man än vänder sig är det fel. Jag har sammanställt, och kommer fortsätta sammanställa, listor över vad jag tror om andra spelare. Det klurade jag ut alldeles själv för det är ett kompakt och tydligt sätt att ge en överblick över mina tankar. Om ni upplever att det är oöverkomligt svårt att komma fram till utan ulvhjälp tror jag det är ert problem. Inte mitt.
Och jag var och hoppas kunna vara transparent med varför jag listar som jag gör. I R1 köpte jag Impetigo som siare. (Inte den den enda som gjorde det)

Och då listade jag deltagarna utifrån det. När inget verkade övertyga mig om att ändra mig höll jag kvar i det. (Som vi ser i diskussionerna hittills är rösthopp, precis som varje annan handling någonsin, skäl att vara misstänksam. Jag kan ha fel, men jag är åtminstone konsekvent - tänker att det kan verka till min fördel.) Ingen sitter ju med facit på förhand, så konsekvens tänker jag kan räknas som positivt. Ni vet var ni har mig, även om jag inte tänker som du. Hej, jag är @Sodmikail, jag är bybo.
Varför nattmördades Waterhouse Sodm?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Men helvete vad svårt det ska vara. Hur man än vänder sig är det fel. Jag har sammanställt, och kommer fortsätta sammanställa, listor över vad jag tror om andra spelare. Det klurade jag ut alldeles själv för det är ett kompakt och tydligt sätt att ge en överblick över mina tankar. Om ni upplever att det är oöverkomligt svårt att komma fram till utan ulvhjälp tror jag det är ert problem. Inte mitt.
Och jag var och hoppas kunna vara transparent med varför jag listar som jag gör. I R1 köpte jag Impetigo som siare. (Inte den den enda som gjorde det)

Och då listade jag deltagarna utifrån det. När inget verkade övertyga mig om att ändra mig höll jag kvar i det. (Som vi ser i diskussionerna hittills är rösthopp, precis som varje annan handling någonsin, skäl att vara misstänksam. Jag kan ha fel, men jag är åtminstone konsekvent - tänker att det kan verka till min fördel.) Ingen sitter ju med facit på förhand, så konsekvens tänker jag kan räknas som positivt. Ni vet var ni har mig, även om jag inte tänker som du. Hej, jag är @Sodmikail, jag är bybo.
Jobba för att visa att du är grön då.

Den här besvarade du inte tror jag:
Vad i Hägers röstmönster är ögonbrynshöjande? Hade det inte varit för Vimes och WH hade han ju röstat ut Impe? Jag är trygg med att Häger håller förstarösten.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra svar @Sodmikail! Jag testar att peta för att se vad för reaktion som kommer. Grejen med drev är att dom oftast dör ut av sig själv. Som det har varit nu med Impetigo vs Xyas i R1 och bara Impetigo i R2 hör verkligen till ovanligheterna så ingen idé att stressa upp sig i onödan.
Skulle bli förvånad om du ryker i slutet av denna runda men är fortsatt intressant att se hur både du men även andra reagerar och agerar.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Det här får då vara slutet på mitt harvande av grejer @Anthrox gjorde i R1. Den enda väktarlogiken var att väkta Octa, så att inte ge mina BP till @Anthrox istället måste vara medvetet. Om jag ska låta mig vinmugga det resonemanget kommer jag inte kunna sova förrän spelet är slut.

Tycker ni verkligen att tanken på Andersson och Sodm som parulvar med Impe lirar? Om ändå Andersson tänker gå offline med start R2 så är det väl bättre att han tar outningskulan, och jag spontanläser inte Sodm som coachad. Att skicka fram Sodm som första siarclaim hade också varit ett rimligt ulvmove, om tajmingen ifrågasätts kan man förklara det med "oj, tänkte inte på konsekvenserna #nybörjarschtick"

Till viss del är det ju också att jag helt enkelt inte fattar lågflygeri som ulvtaktik psykologiskt, även om jag fattar att det är vinnande i ett sånt här spel med potentiellt snabbt avslut. Om jag själv får välja mellan att spela ett spel och förlora eller att låta bli att spela det och vinna så väljer jag det första alternativet varje dag i vekckan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jävligt konstigt att WH dödde. Han var ju under Luppen. Knappast troligt att han var Vimes mördare och den sist ulven käkade upp honom för att byn inte skulle sno blodet va? SÅ illa ute var han ju inte på långa vägar.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Att skicka fram Sodm som första siarclaim hade också varit ett rimligt ulvmove, om tajmingen ifrågasätts kan man förklara det med "oj, tänkte inte på konsekvenserna #nybörjarschtick"
Visserligen ganska okamratligt att skicka fram en nybörjare att falla på svärdet med en gång, när jag tänker efter.

Varför var du den första (tror jag) som slängde iväg en grönlista i R1. Har du följt tidigare spel eller fick du tips från ulv chatten att det är en smart grej att göra? ;)
Det här missade jag, det besvarar ju en av frågorna från min förra post.
 
Top