Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Just det, vi får inte glömma bort att flera spelare (inklusive okända ulvar) har fler än en röst och vi kan således inte ha jämna drev I slutet på rundan.

Sorry Häger, nu när jag är i situationen och läser texten så fattar jag hur korkad jag var i R1 :ROFLMAO:
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Funderar i samma veva nu när jag kollade röstresultatet i R1 på varför det bara är folk som faktiskt röstade ut Xyas som har mördats. Dvs Vimes och Waterhouse som båda var fel ute. Eftersom vi i byn har Anthrox och Hägern gröna pga omröstningen undrar jag varför team ulv har låtit er båda överleva. Om vi nu också jagar ulvar bland dom som röstade ut vår siare kan jag också tycka det är märkligt att ulvarna nattmördar spelare i den poolen vilket rimligtvis borde göra det enklare för oss att hitta ulvarna i det gänget som minskas ner. Min farhåga är alltså att vi kanske har nån ulv på andra sidan också.
Jag menar om två av ulvarna är bland Andersson, Sodm och Brynolf hade det ju varit väldigt dumt av ulvarna att döda Waterhouse. Nu hamnar ju dessa verkligen i rampljuset i och med att nattmorden har varit som dom är.

Det kan ju fortfarande ha varit så att ulvarna dödade Waterhouse för att det är en smart spelare som garanterat inte skulle bli väktad men utifrån detta ser det ju inte så smart ut. Vad tror ni andra om detta?
Kan också vara en medveten grej att välja suboptimala mål dels för att garanterat gå förbi väktaren och dels för att ge röd skugga på andra spelare.
Men jag fattar inte riktigt syftet att mörda WH. Häger hade varit ett svinbra mord för ulvarna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Röst: @Brynolf

Så här tänker jag just nu:

Drevet på @Sodmikail gav ju en effekt vi sett och jag vill verkligen att vi utvärderar dennes reaktion.
Dock tror jag inte vi får mer ut ur denne för tillfället än just denna reaktion. (Motbevisa mig gärna)

Både Basse och Anthrox har aviserat att de kan se mig som 1a på ett drev.
Brynolf har jag lite missat i mina egna skygglappsgräv på annat håll.
Har mest sett denne utan rödande, men behöver kolla igenom nu mer noggrant.
Jag behöver då om jag ska ta på mig ansvaret få mer kött på benen så lägg fram era argument.
Det här med det viktiga röstbytet som sänkte Impetigo behöver jag förstå tex.

Sann makt kan inte förstöras.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Ok, spännande.

Octa som ulv är så uppenbart att jag inte kan se det som rimligt
Men att lägga fram ett case som avgör omröstningen till ulvens fördel är inte för uppenbart tycker du?


Brynolf har sluppit undan skiten för xyasdrevet med att "ulvar gör inte så", men det kan de absolut göra. Det de inte vill fastna i är ju en lång argumentation där de måste cementera sin åsikt,
Cementera? Du menar ungefär som att låta min röst ligga kvar på den jag framramlade caset mot? Velande var det Vimes, WH och Sidd och du som stod för. Därmed inte sagt att jag inte var osäker på om jag hade rätt. Jag svarade på flera invändningar, och såg poängen med flera av dem men jag tyckte caset var mer tilltalande än de alternativ jag hörde.


Brynolf kunde inte i förväg veta att drevet skulle vara tillräckligt för att övertala flera spelare
Men som ulv måste det väl ändå vara min ambition att påverka så mycket att min polare vinner. Eller tror du jag höll tillbaka för att inte verka alltför uppenbart på Impens sida?

Jag tycker ju det är mer rimligt att hitta ulvar bland de som hoppade på drevet efter caset var framlagt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Jag behöver då om jag ska ta på mig ansvaret få mer kött på benen så lägg fram era argument.
Det här med det viktiga röstbytet som sänkte Impetigo behöver jag förstå tex
Det här förstår jag inte vad det betyder. Ansvaret för vad? Vilket röstbyte som skänkte Impetigo?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Det här förstår jag inte vad det betyder. Ansvaret för vad? Vilket röstbyte som skänkte Impetigo?
Ansvaret att ligga först i ett drev och därmed bli måltavla för nattmord = åka ut.

Hägern och Anth skriver att du ordnade drevet mot Xyas tror jag.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej ulvarna har sammanlagt minst 4 röster. Om vi förutsätter att jag och Hägern är goda sitter vi bybor med 9 röster.

Jag föreslår att vi drevar två potentiella ulvar mot varandra med en liten twist. Om vi leker att undertecknad, Hägern och Anthrox är gröna. Då skulle vi kunna göra så att vi tre 2+2+1 poäng + en spelare till röstar på den andra ulv kandidaten.

Då det är 13 poäng totalt skulle det cases vi röstar på vinna om den tredje spelaren har undangömda poäng. Då blir det 2+2+1+2 = 7. Alltså en majoritet och vi har fångat en ulv.

Om någon bryter mot planen vet vi att den är ulv.

Om vi "vinner" omröstningen vet vi att den sista är ulv.

Om vi inte "vinner" omröstningen utan den alla andra röstar på åker vet vi att vår extra spelare inte sitter på extra poäng.

Jag vet att planen bygger på att jag, Anthrox och Hägern är goda men om vi inte är det så är ju spelet faktiskt redan typ förlorat.
Så vad säger ni? Har jag missat något eller så, annars tycker jag vi kör på detta och hittar ulvarna!!!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Ok, spännande.


Men att lägga fram ett case som avgör omröstningen till ulvens fördel är inte för uppenbart tycker du?



Cementera? Du menar ungefär som att låta min röst ligga kvar på den jag framramlade caset mot? Velande var det Vimes, WH och Sidd och du som stod för. Därmed inte sagt att jag inte var osäker på om jag hade rätt. Jag svarade på flera invändningar, och såg poängen med flera av dem men jag tyckte caset var mer tilltalande än de alternativ jag hörde.



Men som ulv måste det väl ändå vara min ambition att påverka så mycket att min polare vinner. Eller tror du jag höll tillbaka för att inte verka alltför uppenbart på Impens sida?

Jag tycker ju det är mer rimligt att hitta ulvar bland de som hoppade på drevet efter caset var framlagt.
Nej, jag är inte helt säker på att jag tycker det. Allt Impe gjorde var ju medvetet rödande på andra spelare. Ditt gräv kan ha gjorts av både en ulv och en bybo.
Vem tänker du är den aktiva ulven?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Ansvaret att ligga först i ett drev och därmed bli måltavla för nattmord = åka ut.

Hägern och Anth skriver att du ordnade drevet mot Xyas tror jag.
Ok capisce.

Ja, jag skrev den heliga skrift som fick folk att lyncha vår siare. Vad vill du veta?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej ulvarna har sammanlagt minst 4 röster. Om vi förutsätter att jag och Hägern är goda sitter vi bybor med 9 röster.

Jag föreslår att vi drevar två potentiella ulvar mot varandra med en liten twist. Om vi leker att undertecknad, Hägern och Anthrox är gröna. Då skulle vi kunna göra så att vi tre 2+2+1 poäng + en spelare till röstar på den andra ulv kandidaten.

Då det är 13 poäng totalt skulle det cases vi röstar på vinna om den tredje spelaren har undangömda poäng. Då blir det 2+2+1+2 = 7. Alltså en majoritet och vi har fångat en ulv.

Om någon bryter mot planen vet vi att den är ulv.

Om vi "vinner" omröstningen vet vi att den sista är ulv.

Om vi inte "vinner" omröstningen utan den alla andra röstar på åker vet vi att vår extra spelare inte sitter på extra poäng.

Jag vet att planen bygger på att jag, Anthrox och Hägern är goda men om vi inte är det så är ju spelet faktiskt redan typ förlorat.
Så vad säger ni? Har jag missat något eller så, annars tycker jag vi kör på detta och hittar ulvarna!!!
Om jag inte har missat något vill jag höra typ allas input på detta.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Kollar imorgon! Blev för sent för såna tankar nu :)
Yes ingen stress. Samtidigt kräver detta samarbete och koordination där byn pekar med hela handen. Antingen gör vi så här eller så gör vi inte det. Jag räknar med att ulvarna gärna slipper så alla som inte är det måste gå samman nu.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
851
Cementera? Du menar ungefär som att låta min röst ligga kvar på den jag framramlade caset mot? Velande var det Vimes, WH och Sidd och du som stod för. Därmed inte sagt att jag inte var osäker på om jag hade rätt. Jag svarade på flera invändningar, och såg poängen med flera av dem men jag tyckte caset var mer tilltalande än de alternativ jag hörde.

Men som ulv måste det väl ändå vara min ambition att påverka så mycket att min polare vinner. Eller tror du jag höll tillbaka för att inte verka alltför uppenbart på Impens sida?
Precis, man vill påverka utan att behöva fastna i långa argumentationer. Plausible deniability. När caset väl ifrågasätts svarar man med "Nä sant. Sen vet vi ju inte hur mycket action det verkligen är i ulvchatten."

Jag tycker ju det är mer rimligt att hitta ulvar bland de som hoppade på drevet efter caset var framlagt.
Som Vimes eller WH menar du? ;)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Vem tänker du är den aktiva ulven?
Det är ju en bra fråga.

Häger, Anth, Sidd, Basse och Octa är väl de "aktiva" kvarvarande spelarna

Häger har jag som grön om inget udda händer.

Sidd, Anth och Basse röstade på Impe i R1 trots höga stakes och tajta marginaler. Sidd lämnade till och med Xyas-drevet.

Återstår Octa då. Han har lirat bra men jag har inget uppenbart grönande på honom.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej ulvarna har sammanlagt minst 4 röster. Om vi förutsätter att jag och Hägern är goda sitter vi bybor med 9 röster.

Jag föreslår att vi drevar två potentiella ulvar mot varandra med en liten twist. Om vi leker att undertecknad, Hägern och Anthrox är gröna. Då skulle vi kunna göra så att vi tre 2+2+1 poäng + en spelare till röstar på den andra ulv kandidaten.

Då det är 13 poäng totalt skulle det cases vi röstar på vinna om den tredje spelaren har undangömda poäng. Då blir det 2+2+1+2 = 7. Alltså en majoritet och vi har fångat en ulv.

Om någon bryter mot planen vet vi att den är ulv.

Om vi "vinner" omröstningen vet vi att den sista är ulv.

Om vi inte "vinner" omröstningen utan den alla andra röstar på åker vet vi att vår extra spelare inte sitter på extra poäng.

Jag vet att planen bygger på att jag, Anthrox och Hägern är goda men om vi inte är det så är ju spelet faktiskt redan typ förlorat.
Så vad säger ni? Har jag missat något eller så, annars tycker jag vi kör på detta och hittar ulvarna!!!
Om ni absolut inte vill ha med mig i ekvationen föreslår jag att Sidd tar min plats och är nyckelfigurer i planen tillsammans med Anthrox och Hägern.

@Brynolf du håller väl också dessa tre som gröna så varför inte köra på detta och tvinga fram ulvarna?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
851
Okej ulvarna har sammanlagt minst 4 röster. Om vi förutsätter att jag och Hägern är goda sitter vi bybor med 9 röster.

Jag föreslår att vi drevar två potentiella ulvar mot varandra med en liten twist. Om vi leker att undertecknad, Hägern och Anthrox är gröna. Då skulle vi kunna göra så att vi tre 2+2+1 poäng + en spelare till röstar på den andra ulv kandidaten.

Då det är 13 poäng totalt skulle det cases vi röstar på vinna om den tredje spelaren har undangömda poäng. Då blir det 2+2+1+2 = 7. Alltså en majoritet och vi har fångat en ulv.

Om någon bryter mot planen vet vi att den är ulv.

Om vi "vinner" omröstningen vet vi att den sista är ulv.

Om vi inte "vinner" omröstningen utan den alla andra röstar på åker vet vi att vår extra spelare inte sitter på extra poäng.

Jag vet att planen bygger på att jag, Anthrox och Hägern är goda men om vi inte är det så är ju spelet faktiskt redan typ förlorat.
Så vad säger ni? Har jag missat något eller så, annars tycker jag vi kör på detta och hittar ulvarna!!!
Jag är spontant för förslaget. Problemet just nu är att det inte går att genomföra om inte @Andersson vaknar (eller det går väl, men kräver meckigare samordning.)
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
851
Om ni absolut inte vill ha med mig i ekvationen föreslår jag att Sidd tar min plats och är nyckelfigurer i planen tillsammans med Anthrox och Hägern.

@Brynolf du håller väl också dessa tre som gröna så varför inte köra på detta och tvinga fram ulvarna?
Ett annat problem blir ju om du faktiskt ÄR ulv. Det tror jag inte att du är, men då innebär planen att en oskyldig blir utpekad och en ulv blir grönad.

Jag måste räkna på hur nära det blir att ulvarna vinner med olika scenarion. Jag får också låta svaret vänta tills jag är utvilad.
 
Top