Varulv Vampyrernas maskerad - R1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Du fortsätter att mitsäga dig själv. Om jag som ulv inte trott att jag behövde outa för att kontra siarkungen, varför skulle jag då outat? Som ulv måste jag ju ha trott att siarkungen ledde till byseger för att jag skulle outa. Så dina kommentarer blir nonsens.
Nu vet jag inte vad du jiddrar om. Ulvarna vet ju att BSK bekämpas genom att claima siare, därför claimade du siare. BSK var aldrig en strategi som hade funkat för den kommer alltid att leda till ett motclaim. Hela diskussionen har ju varit en röd tråd som oundvikligen leder till att vi har två siarclaim att ta ställning till, inte till att byn får igång BSK.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu vet jag inte vad du jiddrar om. Ulvarna vet ju att BSK bekämpas genom att claima siare, därför claimade du siare. BSK var aldrig en strategi som hade funkat för den kommer alltid att leda till ett motclaim. Hela diskussionen har ju varit en röd tråd som oundvikligen leder till att vi har två siarclaim att ta ställning till, inte till att byn får igång BSK.
Exakt. Du motsäger dig själv. Vimes kanske förklarade bättre varför.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Det är väl kutym att SL skickar en försiktig påminnelse om nån uteblir så som Fjodor gjort? @Genesis
Är det? Han har ju blivit taggat upprepade gånger, så jag ser inte att jag kan göra något mer än så. Har @fjodorsenuba fortfarande inte dykt upp en bit in i R2 kanske jag behöver besluta om någon åtgärd, men jag tänker inte göra något såhär halvannan timme innan rundans avslut.
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Det svänger så jag blir alldeles sjösjuk. Jag gav inte upp en lovande karriär till sjöss för en gungfly-by.
Äh, nu bara blundar jag och håller i mig och väntar på hur byn ser ut i morgon.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Ja, Anthrox, själva anledningen till att ulv-Impetigo ska claima siarrollen är ju rimligtvis för att han (med kollegor) tänker att Svällkungsplanen är toppen och att de därför vill förekomma och satsa på att få riktige siaren utröstad.
Min poäng var ju att Impes post dryper av sätt att förhöja värdet på ett uppenbart sketchy drag. Den sätter ett narrativ av att det var nödvändigt av Impe att göra som han gjorde, trots att så inte var fallet. Rimligtvis för att Impe skulle framstå som den riktiga siaren när den oundvikliga showdownen kommer sen med motclaimet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Basenanji @Waterhouse @Hägerstrand @Sidd

Ni befinner er i ett drev som är klart tunnare på förbuftiga människor än det andra drevet. Kolla vilka kloka och förnuftiga argument som ddt andra drevet har

Min poäng var ju att Impes post dryper av sätt att förhöja värdet på ett uppenbart sketchy drag. Den sätter ett narrativ av att det var nödvändigt av Impe att göra som han gjorde, trots att så inte var fallet. Rimligtvis för att Impe skulle framstå som den riktiga siaren när den oundvikliga showdownen kommer sen med motclaimet.
Och samtidigt skriver du att det var oundvikligt föe mig som ulv att claima.

Du är så pälsig så att det är löjligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Och samtidigt skriver du att det var oundvikligt föe mig som ulv att claima.

Du är så pälsig så att det är löjligt.
Om du är ulv och vet vart spelet barkar, vad är bäst:
Att ligga framför problemet och ställa sig själv i så god fager som möjligt

eller

att avvakta i hopp om att något annat händer.

Menar du att det är konstigt om jag ser dig, spelknäckaren, som en proaktiv ulv?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu ska jag alltså åka ut som outad siare med argument som ”jag har inget case”, ”det är BEVISAT att han är ulv” och ”jag ser inte vilka hans ulvkompisar skulle vara”.

Det känns som att folk är överdrivet rädda för mig föe att jag blev årets spelare typ. Ni tar ju ut mig oavsett fattar jag.

ok. End of rant. Nu glada miner. Men jag hinner inte spela så mycket mer.

Peace!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,407
Tja....måste säga att Vimes och Impe har en del poänger. Tillbringat senaste kvarten med att läsa Xyas poster igen, och det skaver lite. Ulv som inte bestämt sig känns som en klar möjlighet.

Så jag svänger igen
Röst: @Xyas

Ska ut med hunden innan jobbet etc, kommer titta in på röstställningen via mobil men hinner inte skriva ngt mer innan 21, tagga om ni vill något (skäll för att jag är en vindflöjel kan vänta till R2)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om du är ulv och vet vart spelet barkar, vad är bäst:
Att ligga framför problemet och ställa sig själv i så god fager som möjligt

eller

att avvakta i hopp om att något annat händer.

Menar du att det är konstigt om jag ser dig, spelknäckaren, som en proaktiv ulv?
Du säger att Bsk inte är så farligt och att ulvarna MÅSTE claima för att kontra BSK. Det är en paradox. Det hade du förstått om det var genuina resonemang du förde.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tja....måste säga att Vimes och Impe har en del poänger. Tillbringat senaste kvarten med att läsa Xyas poster igen, och det skaver lite. Ulv som inte bestämt sig känns som en klar möjlighet.

Så jag svänger igen
Röst: @Xyas

Ska ut med hunden innan jobbet etc, kommer titta in på röstställningen via mobil men hinner inte skriva ngt mer innan 21, tagga om ni vill något (skäll för att jag är en vindflöjel kan vänta till R2)
Yes! Förlåt för att jag var taskig mot dig härom spelet! Du är allright!

Nu är detsnajpen kvar att oroa sig för. Jag ser väääldigt gärna att vi får en röst till på rätt drev. Ulvarna kommer snajpa om de kan.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
858
Alltså, om @Anthrox genomgång av Impes startinlägg och @Vimes / @Impetigo s repliker är regisserade för att Anthrox skulle flytta sin röst utan att det ser misstänkt ut så är det i alla fall underhållande. Tyvärr avslutade väl @Waterhouse den showen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Du säger att Bsk inte är så farligt och att ulvarna MÅSTE claima för att kontra BSK. Det är en paradox. Det hade du förstått om det var genuina resonemang du förde.
Uhm, que? När har jag någonsin sagt att BSK inte är farlig?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,670
Location
Oktoberlandet
Alltså, om @Anthrox genomgång av Impes startinlägg och @Vimes / @Impetigo s repliker är regisserade för att Anthrox skulle flytta sin röst utan att det ser misstänkt ut så är det i alla fall underhållande. Tyvärr avslutade väl @Waterhouse den showen.
Läste också att Impetigos och Anthrox jabbande kanske skulle kunna vara överdrivet för att göra sken av distansering.
Vi får se hur det urartar i R2.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,743
Location
Stockholm
Ja, det swayade ju mig ett tag också, men för mig faller det på att det inte finns någon anledning för en ulv som inte bestämt sig att resonera om det i tråden
Hum hum, har du utvecklat detta
Jag tror att Fjodor kan vara den tredje ulven. Att han lurpassar för att snajpa om de ligger under med en röst vid deadline.

Så kag tror vi behöver flytta över två röster till Xyyas. @Basenanji @Waterhouse @Hägerstrand @Sidd
Nja, ska man offra två ulvar i R1 så vore det väl coolare att köra på den där trippeloutningen ändå.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,407
Yes! Förlåt för att jag var taskig mot dig härom spelet! Du är allright!

Nu är detsnajpen kvar att oroa sig för. Jag ser väääldigt gärna att vi får en röst till på rätt drev. Ulvarna kommer snajpa om de kan.
Allvarligt, skärpning.
Antar att du är övertänd men du vinner nog inga vänner på att behandla dem som truliga barn.
 
Top