Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,479
Laowai said:
Okej, jag svarar här istället så vi inte trådkapar mer:

Aight, så Thijs var inte där, och vet inte att det var Pavel som stakeade Lou, och han vet inte att Mekhet blev besegrad därigenom och alltså inte att hon kommer att vakna om hon blir ostakead?

Cool, han kommer att kasta runt all sin makt i staden för att hitta henne igen och hjälpa henne. För de är bro's. Thijs kanske inte är en god människa, men han kan vara en bro likförbaskat =)
Och där har vi pitchen för en eventuell uppföljare. Snyggt :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Alltså... Jag använde Lous död som ett exempel på min inställning till döden i rollspel för att det blev så påtagligt igår.

Jag gjorde hela vägen medvetna val och hade kunnat dra direkt från borgen, hade kunnat låta bli att gå in i tornet, hade kunnat... hade kunnat!

JAG gjorde felaktiga val och därför dog Lou. Hon kommer inte att vakna igen eftersom hon då är människa och kommer dö precis som systern, hon är borta. Det är inte God45s fel. Det är på grund av mina val.

Och det är det jag försöker få fram i den andra tråden.
Jag går alltid in i spel med mina karaktärer med intentionen att ge dem någon form av tillfredssällese och när jag misslyckas med det så upplever jag att jag misslyckas som spelare och gör ett dåligt spel. Jag avskyr av hela mitt hjärta att Lou dog men anklagar ingen annan än mig själv och min kassa insats och mina värdelösa val.
Hade jag gått in i spelet med intentionen att bli hjälte hade det här varit ett värdigt slut men nu gjorde jag inte det men det är för allt i världen inte God45s fel!

Det är min inställning till att mina RP dör som fått illustreras av min förlust och sorg efter Lou. Inget annat.

Fast jag tycker att hennes childer och alla gholer och zigenare hade kunnat ha en sportslig chans att se vad som pågår på borgen och ta henne därifrån. Men den tanken slog mig ju inte förrän timmar senare när jag gick runt i vinternatten med Rymdhamster i telefonluren och dryftde världens problem och ensamhet...
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Laowai said:
Okej, jag svarar här istället så vi inte trådkapar mer:

Aight, så Thijs var inte där, och vet inte att det var Pavel som stakeade Lou, och han vet inte att Mekhet blev besegrad därigenom och alltså inte att hon kommer att vakna om hon blir ostakead?

Cool, han kommer att kasta runt all sin makt i staden för att hitta henne igen och hjälpa henne. För de är bro's. Thijs kanske inte är en god människa, men han kan vara en bro likförbaskat =)
Och där har vi pitchen för en eventuell uppföljare. Snyggt :gremsmile:
Fett :gremlaugh: jag är på. Thijs kommer att be Bohdan att sirea både honom och hans fru när de börjar bli något äldre. Typ 35-40.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Pavel hade väl som mål att forska kring det här med Mekhet och hur man kan ta kål på honom på ett bra sätt. Sedan var ju inte hans mål att dra ut pålen ur den stakeade Lou för att hon skulle bli människa igen, kanske kunde hon också gjort ett val där.

Kort sagt, målet med Pavels forskning var att se till att lou inte befinner sig i Torpor resten av sin existens. Pavel har ju faktiskt ett samvete =)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45.

Bara så du vet så hade jag inget emot vad som hände i spelet alls. Det var en rolig avslutning. Självvald och den passade min karaktär. Kan inte bli bättre
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,479
Recca said:
God45.

Bara så du vet så hade jag inget emot vad som hände i spelet alls. Det var en rolig avslutning. Självvald och den passade min karaktär. Kan inte bli bättre
Trevligt att höra :gremlaugh:
 
Top