Nekromanti Valvular in SPACE!

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
.113;n90484 said:
Med det sagt så tror jag nog det blir roligt, men hur menar ni intensivt? Om man har 3 dagar på sig att rösta, innebär det alltså att det blir sjukt mycket anklagelser och liknande under dessa dagar innan man kommer fram till något? :) I sånna fall hoppas jag det inte börjar förrän Söndag, jag ska nämligen iväg på varulvsträff nu idag till imorgon, yla mot månen och sånt. Eller jag menar bingoträff. Bingo. Så att säga.
Intensiteten ligger också - ofta - i att de sista timmarna (eller iaf timmen) innan deadline för röstningen, är mer eller mindre alla inloggade och inläggen haglar. Då är tempot just intensivt och det gäller att hänga med. (Varje dröjsmål kan tolkas som att personen är upptagen att koordinera sig med de andra ulvarna...)

Det brukar vara obra att inte kunna delta då. (Vilket är skälet att jag inte anmäler mitt intresse för detta spel - jag har inte möjlighet att delta så intensivt...) Någon gång kan det vara ursäktligt om något dyker upp, men det är ändå misstänkt. :)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Sapient;n90534 said:
Intensiteten ligger också - ofta - i att de sista timmarna (eller iaf timmen) innan deadline för röstningen, är mer eller mindre alla inloggade och inläggen haglar. Då är tempot just intensivt och det gäller att hänga med. (Varje dröjsmål kan tolkas som att personen är upptagen att koordinera sig med de andra ulvarna...)

Det brukar vara obra att inte kunna delta då. (Vilket är skälet att jag inte anmäler mitt intresse för detta spel - jag har inte möjlighet att delta så intensivt...) Någon gång kan det vara ursäktligt om något dyker upp, men det är ändå misstänkt. :)

Som Sapient säger så är det ett tidskrävande spel. Det går antagligen att lägga ner all vaken tid på spelet om man skulle vilja. Det har varit drag/trådar som haft fler än 1000 inlägg, och det bara på några dagar. Allt ska läsas och analyseras, om och om igen. Några rundor senare så kan första rundans inlägg läsas i ett helt nytt ljus. Så det är ingen liten sidoverksamhet man ger sig in på. Det är livet. Det är allt. Familj, vänner och jobb får stå tillbaka. Det finns inte längre någon plats för sånt trivialt när man spelar varulvsspel.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Ond bråd död;n90565 said:
Familj, vänner och jobb får stå tillbaka. Det finns inte längre någon plats för sånt trivialt när man spelar varulvsspel.
Ulvar! Hela bunten! Precis som jag alltid misstänkt.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Pfft, jag skulle aldrig beblanda mig med ulvar så klart. Skulle jag av någon anledning vara borta så är det ju så klart för att jag gör mitt bästa för att på egen hand jaga ikapp och leta ledtrådar osv.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Nej, dessvärre inte - som jag skrev, kan jag inte avvara tiden under de kommande veckorna. :-(

Har både uppdrag som kräver närvaro på dagtid + en del övrigt jobb (som jag kommer att få utföra på "övrig" tid delvis), så jag kan inte.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Vimes;n90527 said:
Du hajar grejen! Det här är ju ett exempel på ett resonenamng som kan användas i spel.

När drar vi igång spelet, Spider!? Varför har inte Basse och Empi anmält sig ännu?
Hej, Planen är att dra igång efter Krister flygaren. Skulle gärna ha minst en spelare till så man får 7 spelare.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Spelet kommer gå till som följande.

Öppna röster i tråden, du har endast 1 röst när den är lagd så gäller den. Om ni vill leka med nomineringar och liknande så är det upp till er.
Varje runda är 3 irl dagar med nån dag paus innan nästa runda startar.
Röster ska skrivas som följande Röst: Vimes. Dvs den posten där du röstar ska bara innehålla Röst: sen personen som du röstar på och det ska vara bold.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spidde: maila Basse och Empi (med vanlig mail, inte PM).
Basse har inte varit inloggad på en månad och Empi har inte varit inloggad på två.
(eller jaga dem må något sånt där socialt medium, typ ansiktsburk eller nått)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Spider Jerusalem;n90836 said:
Hej, Planen är att dra igång efter Krister flygaren. Skulle gärna ha minst en spelare till så man får 7 spelare.
Blir det efter LinCon så är jag också på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag har pm:at Basse på fejjan. Har någon Empis mail?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Spider Jerusalem;n90839 said:
Spelet kommer gå till som följande.

Öppna röster i tråden, du har endast 1 röst när den är lagd så gäller den. Om ni vill leka med nomineringar och liknande så är det upp till er.
Varje runda är 3 irl dagar med nån dag paus innan nästa runda startar.
Röster ska skrivas som följande Röst: Vimes. Dvs den posten där du röstar ska bara innehålla Röst: sen personen som du röstar på och det ska vara bold.
Innebär det här att lagd röst ligger - har du skrivit ditt röstinlägg så får du inte byta röst innan deadline - till skillnad från standardWRNUregler där man får ändra hur många gånger som helst innan deadline? Det är inte en dum förändring tycker jag (och sjukt mycket lättare att räkna röster, både för spelarna och SL. Blir svårare att göra tunga drev, men det kan vi nog lösa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Säg inte att ni pratar regler i den här tråden för jag kommer omöjligt läsa in vad som står här förutom sånt skit som På och Körba.

Kan ge mig tusan på att jag kommer Trasapa mig om ni sitter här och förklarar hur spelet går till och sen lämnar det blankt i det verkliga liret.
 
Top