Kyl ner dig...
Bäste herr Bombadill har inte alls försökt övertala någon, och har sin fulla rätt att efter några gånger spelande klaga på EOn. Om man spelar en del Eon, och tycker att det suger, ska man då säga: "Nej, du har fel, du har bara spelat lite för lite. Kom igen när du spelat mer." Så funkar det förstås inte. Man spelar inte något man anser vara uselt... Om man däremot börjar klaga med förutfattade meningar i bagaget, då är det illa!
Om han tycker att Eon är långsamt (där jag instämmer) så är det långsamt. Det finns ingen nytta i att säga "För mig går det snabbt, därför, därför etc.". För han går det långsamt, punkt slut. Du har nämnt på ett annat ställe att en 16 sekunders strid tar cirka 15 minuter för dig, inkl rundsnack... jag har själv itne tagit tid, men det tar längre tid, för mig. Jag kan personligen inte alls förstå hur du kan jämföra systemet med SW, då jag ser det som en omöjlighet att Eon skulle bli lika snabbt, ens med bara grundreglerna. Men, jag står ut med långsamheten för att få realismen! Den är IMO viktigare än snabbheten, men jag försöker förstås fortfarande snabba upp Eon när jag kan.
Sedan kan jag mycket väl tänka mig att Eon ter sig rätt dåligt om man bara har grundboken. Själv har jag allt och lite mer till Eon, och kan knappt ens förstå varför man inte köper allt, möjligtivis undantaget äventyr. Det kan förstås vara pengabrist, men lite får man väl offra!
Så, till alla som bara reagerar med att bli sura när någon klankar ner på Eon: Läs noga vad personen anser, och bli inte upprörd! Det är inte ens nödvändigt, och gör bara ditt svar att se dummare ut än vad det kanske var tänkt att vara.
Så, hoppas att ingen blev sur nu då!

(avskyr märkningar...)
/RipperDoc