Nekromanti Vad?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Hjältinnemode

"Inalea, ska ha former även om hon döljer dem, det är väl självklart annars kunde hon lika gärna vara en rysk kvinnlig medaljör."

Eller kinesisk simmerska.

"Vad jag närmast tänker på är dessa oerhört oklädda damer vars rustning inte skulle stoppa för ett hugg."

Jo, jag vet vilka du menar, men med Tuva och Inalea ville jag mest visa att Röda Sonja-wannabes inte är den enda sortens hjältinnor som finns. Och personligen föredrar jag de sistnämnda - att vara så kokett korkade att man springer omkring och slåss i ringbrynjebikini tyder i högsta grad på en mental blondin, och jag föredrar flickor som har något annat än mascara och stylat hår ovanför halsen.

"Jag vet inte vad ni tycker... men jag vill nog ha rustning på..."

Nja, det beror på situation. I slagsmål, jaförfan! I sänghalmen kan det dock vara rätt mycket i vägen, även om det aldrig hindrade Uther i filmen Excalibur... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Hjältinnemode

Ok ok, i sänghalmen föredrar jag definitivt moder naturells look... /images/icons/tongue.gif

Men om man ska slåss ska man givetvis ha rustning till tänderna (annars blir man kortlivad och jag vet att tänderna är ett öppet mål....)/images/icons/smile.gif

I andra situationer så rekommenderar jag givetvis rasens och statusens klädsel. Jag tror inte en bonnatös klär sig i sidenklänning med sju meter släp och den kära hertiginnan lär inte heller klä sig i en bonnatös enkla underklänning om hon inte önskar rymma iväg med sin älskade förståss.... /images/icons/laugh.gif

Och jag som riddare (fn. alltså) Har faktiskt både rustning och finkläder...

Lady Silver Wolf
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
ST

ST är inte ens särskilt enkelt. Det kräve en himla mängd tärningsslag för att lyckas anfalla och skada någon... Du måste villa initiativet, anfalla, inte bli parerad/duckad, slå skada, inte bli soakad... Det är inte _enkelt_
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Hjältinnemode

Excalibur....argh...gör mig en tjänst, Krille- nämn int den filmen i min närvaro...

- Ymir, har svårt för filmer där anakronistiska helrustningar är de enda kostymer budgeten räckte till
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Hjältinnemode

Men men YMIR, vad är din känsla för humor. Se det för vad det är... En humoristiskt romantiskt omöjlig schabrakfilm.... Älskar sådana förövrigt, med undantag av kanske nyss nämda... Se på First Knight, eller Dragonheart.... tjusiga, söta och ROANDE!!!!

Lady Silver Wolf
 
Top