Nekromanti Vad vill ni se i en recension?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Följdfråga

vad är mest intressant i en recension av en nyutgåva/uppföljare?
En jämförelse på dessa spel.. Vad är nytt, vad är lika, vad är olika.. & sådana saker.
& såklart vad resencenten tycker om de olika utgåvorna.
 

zarkow_UBBT

Veteran
Joined
25 Jun 2003
Messages
5
Location
Umeå
Re: Det man verkligen vill veta

Alltså, för mig är det inte bara *viktig* information att veta om boken är bra layoutad eller ej - det är helt centralt för om jag ska köpa boken eller inte.
Ett rollspel får innehålla hur underbar text som helst, men om texten inte går att läsa utan att orsaka huvudvärk, och om bilderna framkallar kräkreflexer så finns det inte en chans att jag lägger ut 300 spänn plus på den.
Dessutom ger den grafiska designens kvalitet en ganska god fingervisning om hur seriösa och erfarna rollspelsskaparna har varit. Jag kan faktiskt inte komma på ett enda exempel på ett genuint bra spel som plågas av dålig design.

Jag håller dock med om att man i en recension av en ny version bör inrikta sig på att förklara vari skillnaderna ligger. I just Werewolfs fall blir det ju ganska mycket förstås, men en översikt kan man ju göra.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Det man verkligen vill veta

"I just Werewolfs fall blir det ju ganska mycket förstås, men en översikt kan man ju göra."

Och det gjorde jag ju också, och mer därtill... Kollade recensionen igen och ca 40% av texten behandlar direkt skillnaderna mot Apocalypse. Det måste väl räcka? Dessutom framgår fler skillnader ur resten av texten... Jag hade kunnat förstå om någon tyckt det var för mycket jämförelser, men för lite???
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Konstruktörer

Jag skulle gärna vilja veta vilka personer som varit inblandade i produkten i fråga. Man behöver inte lista upp samtliga men i alla fall ett par av dem. Vem eller vilka som skrivit en bok eller ett spel är väl inte livsviktig information men kan ändå vara trevligt att veta.
 
Top