Vad vill du spela 2021?

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Vilka spel vill du spela 2021? Kanske bortsett från sådant som redan är pågående eller pausat men med planerad fortsättning, vilket i mitt fall innebär att avsluta eller fortsätta spel i Apocalypse World 2nd ed, Mörk Borg samt Terone.

Jag är väldigt sugen på:
  • Spelleda lite Ultraviolet Grasslands. Skapa rollpersoner och karavan, börja från början i boken och se hur långt vi kommer. Bara acceptera slumpresultat och improvisera utifrån det utan några fasta planer.
Därutöver har jag ingenting direkt planerat, men det finns saker som kunde vara kul att spela, och i vissa fall har detta lyfts med olika spelare. Till exempel:
  • Testa lite Kult när jag har skrivit klart mitt nya system för spelet. Troligtvis inte med mig som spelledare.
  • Något slags vanilj-Mutant År Noll, eventuellt med mindre fokus på Arken och mer kringströvande. Med klasser från senare böcker, men originalspelets öppna och ociviliserade värld.
  • Någon sorts cyberpunk. Kanske när jag får hem Dancing with Bullets under a Neon Sun i tryckt form?
  • De senaste dagarnas diskussioner fick mig att bli sugen på Svavelvinter (rollspelet). Testade det en gång för länge sedan men kampanjen rann ut i sanden efter några spelmöten. Det är ändå ganska intressant.
  • Jag läste nyligen Flodskörden och skulle kunna tänka mig att göra något kortare där. 90-talets tonårsvärld känns potentiellt väldigt berörande. Även om jag inte riktigt tänder på äventyren i boken och skulle föredra något mer nedtonat.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Helt beredd på att det kan ändras närsomhelst så är planen just nu att fortsätta på Svärdets sång kampanjen. Sedan vill jag absolut få möjlighet att köra Suldokar's Wake i år. Nordiska väsen hade inte varit dumt att testa på heller, tanken är att köra det mer episodiskt. Slutligen så skulle jag vilja testa att köra ett hexkräl i Whitehack på lite annat sätt och se vad det ger, preppen är igång åtminstone.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Vill spela The Troubleshooters när det kommer ut. Har idéer på fler äventyr, behöver bara få tummen ur och skriva dem...

Vill även spela mer Call of Cthulhu Sverige.

Av de kampanjer min grupp redan kör (en del pausade) vill jag spela Scion 2e (där väntar vi på demigod-boken, så det lär ta ett tag), Tianxia och Mage the awakening 2d. Övriga kampanjer lite tveksam till.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag hoppas att jag kommer kunna spelleda Neotech Edge och Mörk Borg 2021.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
  • Symbaroum, Alien, Burning Wheel, Star Wars och Blod & Bly är alla i gång eller i röret inom kort.
  • Skulle vilja får jag väl säga Svavelvinter efter senaste tråden om det. Svårt att se det få plats i schemat snart men kanske längre fram? Oktoberlandet lite samma sak.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Delta Green och LexOccultum är de jag skulle vilja starta upp kampanjer i. Men så ska det finnas lite tid över med...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag vill spela:

  • ... färdigt "Korpens klagan".
  • SKR. Chrulls fantastiska spel. Ja, det är väl några andra pajsare inblandade, men @chrull ska hyllas ordentligt!
  • ...färdigt "Elysium" med @hakanlo. Himla trevligt och efter det vore det superkul att spela Genlab Alfa och Maskinaruum.
  • Sedan vill jag spelleda Hindenburg.
  • Jag vill alltid spela d20 Modern. Tex ett europeiskt agentdrama med smutsig knivaction i ungerska badpalats, elegant spioneri på franska Rivieran, neurotisk spänningsförhandling i snöigt Ukraina, marint uppdrag i katakomber under Istanbul och vardag-som-inte-stämmer i skandinavien.
  • Eller en minikampanj med några meniga soldater i amerikanska armén som sakta men säkert blir hjältar i en kamp mot aliens. Tänk er en blandning av Independence Day och zombieapokalyps fast där olika utomjordingar ersatt zombiesarna.
  • AD&D 1st ed. Jag har en megakampanj klar med inspiration från Ensamma Vargen, Den femte konfluxen och Fighting Fantasy (Ian Livingstone) . Ja, visst regeljox måste trimmas, men huvudsakligen blir det RAW. Level-CAP för vissa raser? Ja, men spela inte en gnome illusionist då!
  • Ska vi spela skräck får det gärna bli Kult. Jag vill testa AW-mekaniken, även om jag är rädd för (!) att det kan bli mer drama än skräck.
  • Eller något egenskrivet äventyr. Jag skulle vilja spelleda en kort skräckkampanj där spelarna får spela "journalister", eller rättare sagt unga människor som är redo att utsätta sig för risker för att komma över exceptionellt material - vilket sedan blir publicerat i en publikation som påminner om Filter. Inte så mycket skrupler, men desto mer scoop. (Ja, d20 Modern-motorn fungerar bra här också...).
  • Givetvis vill jag spela mer Varulvsspel! @Vimes och @LJSLarsson skämmer bort oss med allt finurligare spelupplägg! Ser fram emot sommarens Mäster Ulv och hoppas att @Feuflux blir klart med sitt geniala spel snart!
  • Om jag får arra varulvslir blir det ett "Assassin in the Palace" i smaskig setting. 😀
 
Last edited:
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Jag vill spela..
  • vidare i Enemy Within, har varit lite skönt med en megakampanj (är en bit i första delen)
  • speltesta antingen Vive la Resistance och 1876
  • Lite taggad på att vara spelare igen, hoppas det blir av lite one ring
  • fast egentligen mest barra rollspel i allmänhet
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag har inget superstarkt spelsug, men att spela överhuvudtaget vore ganska najs.

Jag skulle vilja spela Ödesväktarna med mina vänner i Göteborg. Med spelvärldens upphovsman som SL.
Jag vill spela vidare på vår kampanj i Flodskörden här hemma i Nynäshamn.

Jag skulle, om jag finge drömma lite, vilja bli spelledd i Rotsystem, More than Human eller Agency.


På spelledarfronten:

Jag är sugen på, men också livrädd inför, att spelleda / fucka upp Gradient Descent till Mothership.
Jag skulle vilja hitta energin och inspirationen för att fortsätta jobba på min avslutning till Tatters of the King.
Det vore också ganska najs att få ihop nån spelvärld till Agency och köra några uppdrag för att se om det funkar.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Förutom att fortsätta spela Call of Cthulhu Sverige och Hjältarnas tid, hoppas jag att vi kan väcka upp vår(a) coronainsomnade Symbaroum-kampanj(er).

Sagospelet Rymd kommer vi definitivt spela och kanske Dungeon World på svenska i mellandagarna. Jag vill också gärna spela minst ett pass Alice is missing.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Som nämnts i en annan tråd tror jag att jag vill spela klart kampanjen i 13th Age (Eyes of the Stone Thief), och flytta över den gruppen till Hjältarnas Tid (min egen kampanj, som konventsäventyren var tagna från).

Min andra grupp spelar Svärdets Sång (Korpens Klagan), och om de inte tröttnar kan den kampanjen lätt vara året ut.
Om och när den slutar, och om jag inte kan övertala någon av de andra att SLa något som omväxling, har jag en lång önskelista på spel:
RuneQuest Glorantha (Six Seasons in Sartar).
Pendragon (Great Pendragon Campaign plus Book of Uther).
Call of Cthulhu (Reign of Terror)
13th Age (Shards of the Broken Sky)
Hot Springs Island med exempelvis Realms of Terrinoth eller King of Dungeons eller kanske Dungeon World.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Vi har gett oss på Symbaroums megakampanj så lär inte bli mycket mer än så (vilket inte är illa heller!), men det finns ett sug inom mig att spela/spelleda något karaktärsdrivet, kanske Mage the Awakening eller Illusionens Fångar.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
  • Blod & bly 😁 ska bli kul.
  • Apocalypse World som vanligt. Alltid sugen på det.
  • Mörk Borg vore kul att testa.
  • Fiasco har stått i bokhyllan ett tag nu utan att spelas.
  • Nån rymdopera som inte är Star Wars. Helst ingen etablerad värld alls. Med Offworlders eller nåt sånt kanske.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Planerat är att spelleda Väktarens Vrede till Symbaroum.
Hoppas på att snart få lägga vantarna på Sirenens Klagan till Kopparhavets Hjältar.
Cthulhu Sverige hade varit skoj men tvivlar på att det kommer hinnas med...
Sen ska jag speltesta ett par egna grejer också.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,920
Location
Umeå
Burning Wheel (spelleda och ja kanske att det faktiskt vore intressant att faktiskt spela det och inte bara spelleda)
Before the Rebellion
Princes Kingdom
Mitt hack av Princes kingdom och Afraid
B/X
Stjärnornas krig
Torchbearer
MERP/SRR
Svenska Call of Cthulhu
Speltestande av eget och andras
 
Last edited:

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag ska starta upp min DnD5-kampanj SKT-plus snart, och vill spela klart den under året.

Jag och min dotter har tyvärr också kommit av oss, och jag börjar gärna spela något med henne igen, och kanske någon kompis till henne också. Det lär bli mitt hemgjorda Fantasirollspelet eller Tails of Equstria om det alls blir något.

Efter det? Om jag lyckas få till några möten BECMI och något möte Svärd och Svartkonst också så kommer jag var grymt nöjd om 365 dagar.

Sen hade det varit trevligt att få spela något också, men jag vet inte om tiden räcker till. Star Wars Edge of Empire är väl det som är mest troligt.
 
Last edited:
Top