Nekromanti Vad var ditt drömyrke som barn?

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Det står "Amsterdam, Nederländerna" under "Hemort" i din profil; har havsnivån sjunkit enormt sedan jag var i Nederländerna sist, eller är det gamla fakta?
Nope. Jag är numera officiellt bosatt i Amsterdam. Jag är där just nu btw. Jag kommer att bo här i tre månader till, sedan flyttar jag i praktiken hem till alperna men har kvar adressen här. Pappersvändare...
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Monster

Min lillebror svarade alltid att han skulle bli ett stort rosa monster när han blev stor. Han påstod att han inte skulle gå i skola som alla människor utan istället gå i privat monsterskola. Han blev polis...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag ville bli universalgeni. Som Leonardo da Vinci, liksom. Eller politiker och lösa all världens problem. Ett tag ville jag bli stadsplanerare och planera alla svenska städer som vindlande medelhavsstäder. Jag var väl inte barn riktigt, men väl ung... Och vi vet ju vart det ledde till!
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Batman.

Helt seriöst. Jag ville bli Batman. Eller Robin. Peter Pan hade också gått bra, men mest av allt ville jag bli Batman.

Senare ville jag bli Link, eller möjligen Knuckles, fast Knuckles var ju lite ond i Sonic 3 så jag tvekade lite över det där...

Pokémontränare ville jag däremot aldrig bli, då hade jag redan börjat fundera på att rita saker till spel och sådant... fast det gick också över när jag insåg att väldigt få kan försörja sig på det...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Batman.

Shit, jag önskar att du hade blivit Link. Jag skulle vara Ganondorf om det hade behövts. Eller Zelda, whatever.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Re: Batman.

Jag tror att du varit en rätt kass Ganondorf... bättre då att satsa på Zelda, eller vad säger du? :gremwink:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Also: Hobo!

Ett tag ville jag gärna bli luffare minns jag, en sådan där luffare som Snusmumrik eller de som syns i skildringar av det amerikanska trettiotalet, den ädle vagabonden typ. En sådan som fiskar, har en luggsliten hatt och spelar munspel. Men det sket sig på att lönen var kass och än värre - man skulle tvingas sova utomhus! Fy fan!


Storuggla, off the grid
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Re: Fysikprofessorn Grog! Coolt! [NT]

Som sagt är den titeln mest en fånig grej. "Doktor" har jag däremot förtjänat. Så vansinnigt coolt är det egentligen inte, utan mest som ett vanligt jobb med vissa "konstnärliga" aspekter. Och en sjuk mängd datorer...

Jag hade faktiskt halvt skrivit färdigt en artikelserie i sannolikhetslära för rollspelsmakare som jag tänkte delge till rollspel.nu, alternativt lägga upp på egen sida. Den åts upp av cybermonster och nu är det tveksamt om jag kommer ha tid att skriva ner det igen tyvärr då jag har fullt upp med mitt nya jobb.

/Grog, som gav en 13 veckor lång doktorandkurs i statistik förra året.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Yrken jag ville ha.

Kung över Jorden.
Filosof.
Rymdpilot.
Pilot.
Forskare.
Prisjägare. Jag skyller på TV.
Milljonär.

Suck.. Tyvär var verkligheten inte fult så rolig.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Re: Batman.

Jo, men skillnaden är att jag inte bara ville det innerst inne, utan ytterst också.

När jag var fyra-fem år gammal sprang jag omkring på Ica sjungandes "NANANANANANANANANA-MATTMAAAAN" (av någon anledning kunde jag tala som en sjuåring men inte uttala Batman), och mamma kunde inte ropa på mig med mitt namn, utan jag vägrade komma på någon annan inkallning än Batman.

Hon skämdes verkligen varje gång hon var tvungen att ropa "Batman! Kom nu Batman, så ska vi åka hem!"

/ett mycket stört barn.

EDIT: fixade stavfel och försvunna bokstäver.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
En lista i ungefärlig kronologisk ordning från tidig barndom fram till slutet av gymnasiet:

Brandman
FN-soldat(!)/militär
Glasblåsare (fråga inte)
Författare
Butiksbiträde i spelaffär
Diverse djur-relaterade yrken (Djurvårdare, djursjukvårdare m.fl.)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Re: Flash

Du vet, satt i ett sammanhang där superhjältar faktiskt finns skulle den där logiken få intressanta konsekvenser. Det finns antagligen sämre skäl att plocka en superhjältegimmick än att den matchar ens efternamn, men inte många. "Jag är... Sjöströmmen!"
 
Top