Nekromanti Vad var ditt drömyrke som barn?

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Re: Fysikprofessorn Grog! Coolt!

Så vad är det du har doktorerat på?
Eftersom du verkar ha pluggat lite fysik sjalv tar jag det lite utforligt:

Leptogenesis, Leptonic CP violation, Neutrino Factories, Muon Colliders, Quasi Elastic Neutrino Scattering och lite annat smatt och gott. De praktiska delarna handlade om att simulera och producera en Time Projection Chamber, design av en kalorimeter, modellering, simulering , produktion och analys av denna kalorimeter, samt utvardering av systematiska fel. Dessutom har jag jobbat en del med Liquid Hydrogen Absorbers, RF-cavities och annan acceleratorbaserad fysik.

Nu har jag dock atergatt till att studera Vector Boson Fusion till Higgs i proton-proton interaktion.

/Grog, kanns som att skriva CV.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Fysikprofessorn Grog! Coolt!

Näe, jag har knappt pluggat någon fysik alls på universitetsnivå. Jag var intressserad av det ett tag men jag övergick snabbt till enbart matte. Kul att höra vad du pysslade med hur som helst. :gremsmile:


/Dimfrost
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Rymdpolis

Jag var väl tio och det är som det låter, man är polis fast i rymden. Man har hela paketet med laserpistol, laserbatong och rymdskepp med sirener. Om det gick skulle jag fortfarande helst vilja vara det. Det blev emellertid någon form av SO-lärare istället.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag lär ha sagt när jag var riktigt liten att jag ville bli professor eller sopåkare, det blev däremot med mig som med Dimfrost fast tvärtom. Jag läste ren matematik i två år för att inse att jag ville bli humanist och tog en magister i idéhistoria, för att inse att det får man inget jobb på så nu håller jag på med en andra magister i matte den här gången för att sen gå ut i arbetslöshet om jag inte lyckas sno åt mig en doktorandtjänst.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Batman.

Aldrig. Det är ju en av de lökigaste kalsonghjältarna som existerar. Bara figurer från 90-talet vars superkraft är att de har en stor bössa är lökigare än Lädis! :gremelak:

Erik, tyckte ärligt talat Läderlappen var fånig när han var grabb - och vi pratar om någon som gillade Rymdens Hjältar...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Batman.

Själv anser jag att Frank Miller suger bappe och aldrig någonsin tecknat en enda läsvärd serie.

Dark Knight Returns är 100% skräp och världens mest överskattade seriealbum.

Erik, hade jag en tidsmaskin skulle jag åka tillbaka i tiden och kapa av händerna på fru Millers son så hand aldrig kunde teckna eller skriva, det skulle förbättra seriekulturen enormt.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Batman.

Oh, jag bryr mig inte om någon påstår den är bra, jag bara registrerar dem under "Kompletta Idioter" i min Lilla Svarta Bok*. :gremgrin:

Erik

*Eftersom det är en objektiv sanning som jag kan bevisa med tabeller att min smak är oklanderlig och alla som inte tycker som jag är dumma i huvudet, förstås!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Re: Flash

Någon fördel ska man ha av att en förfader var indelt knekt. :gremcool:
(Enligt vad jag har fått höra: vid regementet i Eksjö i slutet av 1700-talet.)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Fast är man lite smart är det väl inte så svårt att få jobb som matematiker: om man läser en massa programmering, numeriska beräkningar och optimeringslära borde man vara rätt attraktiv på arbetsmarknaden. Det gäller bara att inte vara en tok som jag och bara inrikta sig på analys och geometri. :gremsmile:


/Dimfrost
 
Top