Nekromanti Vad var ditt drömyrke som barn?

G

Guest

Guest
Kock... Vilket jag även är, så jag har väl uppnått mitt drömyrke. Annars ville jag bli Porrskådis eller Ninja... Jag har väl försökt mig på det ena med blandat resultat... :gremsmile:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Enligt en sådan där "uppsatsbok" från lågstadiet..

...skulle jag bli "filosof" när jag blir stor. Jag förklarade också begreppet filosof:
En filosof är en sådan som talar om för andra vad han tycker och tänker!
Tyvärr har jag inte lyckats få det till yrke, men eftersom jag skräpar ned det här forumet sysslar jag ju med det på amatörmässig nivå.

Erik, som nån som spelar i ett garageband, ungefär.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
OK, sjung ut!

Jag har väl försökt mig på det ena med blandat resultat...
Jag står inte ut längre. Har du försökt dig på att bli en japansk lönnmördare eller att bli filmad när du låtsas sätta på någon med högklackade skor?

Erik, eller kanske bägge samtidigt? Hemmafrun: "Men oj, herr Ninja, jag har inga kontanter jag kan betala för lönnmordet med... hur kan jag nu gottgöra Er...?"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Du är nog bara ensam på forumet...

När jag var grabb var "Hockeyproffs!" standardsvaret om man frågade en annan grabb vad han ville bli. Det är som i Bullerbyn där de antingen skulle bli lokförare eller indianhövding...

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kommer knappt ihåg vad jag ville bli när jag var en liten knodd.. Tror at det var doktor, eller nått sådant.
Sedan, när jag började 8:an, så bestämmde jag mig för att jag ville jobba med barn. Så blev det åxå..
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Utan inbördes ordning - Sjökapten, Arbetslös, Författare. Det är de jag minns i alla fall.


Storuggla, och jag har varit en av dem!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Det här

När jag var typ 5-6 år så ville jag köra grävskopor och sådant. Hydraulik/Pneumatik var coolast helt enkelt. Hade själv bara vanligt lego men det fanns kompisar med tekniklego och fan vad coolt det var (av nån underlig anledning så tjatade jag aldrig på föräldrarna om att få sånt).

Sedan (lågstadiet? Mellanstadiet?) så skulle jag bli uppfinnare istället. Oklart vad jag skulle uppfinna, men det var inte så viktigt.

Sedan var det tomt på idéer tills 2:a-3:e året på Datateknik-linjen på Lith när jag kom fram till att jag vill pyssla med kundnära programutveckling. Vilket är exakt vad jag gör sedan ungefär 2 år.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Astronaut och stridspilot var liksom givna, men jag var rätt tidigt (typ som tolvåring) inne på att bli programmerare, speciellt spelprogrammerare. Det blev nästan rätt.

Ett tag hade jag en önskan att bli reseprogramledare för nått tågluffar/liftarprogram - det skulle i princip gå ut på att jag skulle driva runt och upptäcka kul och annorlunda semestermål genom att tågluffa eller lifta och på det stora hela undvika turiststråken. Sen kallades tågluffande och liftande för backpacking och blev kult, reality-TV vardagsmat, och vips så var den idén i princip förverkligad genom program som Lonely Planet/Globe Trekker, Walker's World och andra liknande program.

Darn.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: "Arbetslös"? :D

Hey, vid tidpunkten var det ett jävla snack om att arbetslösa gled runt på räkmackor (vilket är ett intressant sätt att uttrycka det på) så det verkade soft. Och hur blev det? Jo, istället får jag köra spårvagnar från 1944. Fy fan :gremfrown:


Storuggla, polynesisk cyberpunkare
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Ett tag hade jag en önskan att bli reseprogramledare för nått tågluffar/liftarprogram - det skulle i princip gå ut på att jag skulle driva runt och upptäcka kul och annorlunda semestermål genom att tågluffa eller lifta och på det stora hela undvika turiststråken. Sen kallades tågluffande och liftande för backpacking och blev kult, reality-TV vardagsmat, och vips så var den idén i princip förverkligad genom program som Lonely Planet/Globe Trekker, Walker's World och andra liknande program."

Hade jag kunnat laga mat hade en Floyd-tillvaro helt underbar. Hade jag haft... något annat hade en Michael Palin-tillvaro underbar (han åker runt och filmar saker och äter en mango i öknen på BBCs pengar!). Men tji fick vi, alla kan vi inte resa runt med kameror, vem skulle då diska?


Storuggla, enbent luffare med fobi för skattmasen
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Innan jag riktigt förstått hur världen fungerade var det polis och fotbollsproffs (detta långt innan jag började spela fotboll i klubb). Ja, båda samtidigt. Sen var jag inne på att bli advokat eftersom de tjänar bra, men nu vet jag inte vad mitt drömyrke är, förutom att jag vill kunna utföra det i sömnen och håva in tonvis med stålars.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
När jag var liten ville jag bära uniform, vilket jag maskerade som en önskan att bli antingen polis, sjuksköterska eller pilot, beroende på när jag blev tillfrågad. Däremot inbillade sig alla att jag skulle bli skribent, vilket jag var helt ointresserad av. Sedan var det ett tag i tonåren som jag var helt övertygad om att jag skulle bli skådespelare, men det gick över.
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Jag ville bli helikopterpilot i alperna. Jag skulle skjutsa upp coola grabbar som fick hoppa från helikoptern rakt ner i pudret. Sedan ville jag bli typ Einstein och hitta på en lösning på något gammalt problem.

Nu är jag fysikdoktor i alperna (egentligen professor men den titeln fick jag bara för att de försökte muta mig och har inte förtjänat) och jag har löst ett problem som formulerades 1897. Problemet är bara att antal människor som bryr sig delat med tvåbeningar på denna planet är närmare noll än Björklövens chanser att bli svenska mästare. Lite lustigt att så många här ville bli astronauter; många har föreslagit att jag borde söka in, men jag är inte så intresserad. Senast en man frågade om jag inte borde bli astronaut stod min mamma bredvid, och hon örfilade MIG efter hans fråga...

Egentligen borde jag göra slag i saken och ta helikoptercert... det är faktiskt tufft även om jag inte längre är sju år gammal.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Trollkarl - inte lärare.

Det tidigaste minnet jag har av att vilja vara något var: trollkarl.
Sedan hade vi någon jobbig pryokille som "skvallrade"för hela klassen och då tyckte jag inte det var roligt längre.

Sen är det ganska luddigt. Jag tror aldrig jag har haft någon riktig idé/vision kring vad jag skulle bli. Jag var dock under lååång tid helt säker på att jag INTE skulle bli lärare. Det tyckte jag ända fram till jag blev doktorand för fem år sedan. Nu skulle jag mycket väl kunna tänka mig att jobba heltid som lärare - på universitetet that is.

//erik. min fru ville bli sjuksköterska från när hon var typ fem. Nu är hon… sjuksköterska.
 
Top