Vad tänker ni spela 2022?

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Jag kommer helt klart att spelleda Dungeon World, Trophy Gold, Trophy Dark.

Jag hoppas på att spelleda: The Offworlders med moduler från DiS och/eller Mothership.
Förhoppningsvis går det även framåt med mitt egna svenska fantasy-PbtA så att jag kan börja speltesta det.

Jag hoppas även på att få vara spelare, det vore toppen. Vet inte riktigt vad jag vill spela, men gärna något med tempo.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Nästa år borde jag bjuda mina spelare på:
D&D 3.5: Färdigspelandet av en kampanj startad 2018. Ersätts av...
D&D 5: Kort kampanj som troligtvis hinns med under året.
Alternity - Star*Drive: Spela 1-2 äventyr till i denna kampanj vilket eventuellt innebär avslut för den också. Vi kör Planet of Darkness för den som har koll.

Jag gissar på att mina spelledare kommer bjuda mig på:
Everquest: Avslutandet av äventyret vi spelar nu.
Nåt superhjältigt: Okänt spel ännu.
Champions: Mer äventyr för vår otroligt inkompatibla grupp "hjältar".
Nya TORG: Nästa "introäventyr". Vi har spelat det som händer i kampanjmiljöns början i tre regioner hittills och den fjärde är på gång.
D&D 5E: Hört mumlingar om en kampanj från en spelledare.
OSE: Mer Dolmenwood.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Vill köra Hjältarnas Tid och speltesta några saker jag inte vill lova något om.

Får se hur det blir med läsande, men CoC Sverige och Troubleshooters ligger högt.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Nu när jag fått Sirenens klagan hoppas jag att kunna spela det!

Sen ska jag ju introducera frugan och svägerskan till rollspel i mellandagarna och om det faller väl ut kanske de vill spela fler gånger nästa år.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Planen är att fortsätta spelleda Mutant År Noll och Svärdets Sång.
Kommer även spelleda kommande Drakar och Demoner men jag kör sällan igång direkt när något släpps så är väl tveksamt om det blir av i år för min del. Skulle även vilja hinna med att spelleda Kopparhavets Kapare.
En i gruppen har pratat om att spelleda både The One Ring och Warhammer Fantasy så har förhoppning att få spela lite i år med.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Fortsätta med det som redan är påbörjat: spelleda Spire och spela i Heart och Ravenloft.

Sedan är planen åtminstone Swords of the Serpentine och lite Doctor Who.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Jag ska fortsätta med Sylfens Vrede till Eon 3 och köra klart den. Sen ska jag spelleda nästa del i min evighetskampanj Carapalea: Lothlariakampanjen, en alvfokuserad del av berättelsen. Paralellt ska jag spelled Stålsökarna (Min mashup av Elfquest och Runeqest) för en grupp med unga tjejer + min sambo.
Sen i sommar ska jag spelleda mitt andra egna spel Stål och Blod som sommarkampanj.

Till hösten ska jag köra Under a Blood Red Moon till Werewolf the Apocalypse.

Sen ska jag påbörja Beyond the Mountains of Madness.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
När vi väl lyckas få ihop livspusslen i den (nästan) färska gruppen så följer fortsättning på (1) Svärdets sång och (2) CoC.

Dessutom planerar jag att återuppväcka spelledaren i mig för att ta mig an lite WFRP. Det är ju bara tjugofem:ish år sedan jag var SL sist … hur svårt kan det va’? ;)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vår långa och fina Burning Wheel-kampanj(28 pass) har gjort mig sugen på att spela längre grejer.

Jag hoppas rymd-AW grejen med min uråldriga och utflyttade spelpass fortsätter in i evigheten. På pass 10 nu.

Med Kina-gänget, som jag refererar till dem när min fru frågar blir det ett par korta indie-grejer och sen halv-långa speltest av tre spel vi skrivit själva. Ska bli skitkul!

På det fortsätter CoC kampanjen med Podcon. Kanske kör vi en paus med indie-enkvällsgrejer, där vi väljer/ leder varsin sak.

Mycket mer än såhär kan jag inte hoppas på eller begära. Så min önskan är bara att det ska fortsätta :)
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
After finishing up Call of Cthulhu (1 or 2 sessions left) I will run:

Group 1: Mutant Rymd (yes!) for my American friends.

Group 2: Drakar och Demoner Expert (again, for Americans).

Those are the immediate ones. I am not sure if the occasional Vestmark game is continuing, but if it is, more Vestmark.

Squadgoals for the year:
So I suggested to my mates that I'd love to do one year of Scandinavian RPGs and they agreed. It really won't be that many games overall but possibilities include Eon (something I've wanted to run for them forever), the old Danish Viking RPG (one shot probably about a clan feud) and a clunky Danish GURPS-like game called Via Prudensia. (maybe Napoleonic spy action?)
Probably after Rymd, the next big campaign will Hjältarnas Tid (Again) or maybe that will be Eon.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Jag kommer fortsätta köra Worlds Without Number, troligen följt av Delta Green.

Kommer tydligen spela Call of Cthulhu och Dungeons and Dragons.
 

Poromaa

Veteran
Joined
3 Jul 2016
Messages
88
Handbok för Superhjältar - rollspelet. Under mer gynnsamma förhållanden hade jag kanske sagt något annat, men nu är det denna titel sexåringen blivit nyfiken på. Efter att ha stött på boken här hemma. Som av en händelse. Vid upprepade tillfällen.

Det kanske blir en engångsföreteelse men även det vore för min del ett välkommet fall framåt.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Har de senaste halvåret haft närmast en rollspels utmattning där jag varken läst eller orkat intressera mig för något utöver att vara spelare.

Men nu börjar de sakteligen vända och jag har börjat leta efter ett high fantasy BRP lir som överensstämmer med gruppens förväntningar.
Så förhoppningsvis SL:a något eget.
Fortsätta spela i en hemmagjord kampanj som lutar åt CHOCK hållet.
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
343
Location
Södertälje/Uppsala
Tänker absolut spelleda:
Drakar och Demoner (1984)
Håller för stunden på med att knåpa ihop en liten lista på principer och riktlinjer för att få spelet att flyta som bäst. Har även börjat grunna en del på äventyr. Mer därom i den här tråden.

Odödlig dom
Mitt hopp är att under resten av vintern färdigställa en testversion av mitt BRP-derivat som tillsvidare går under namnet Odödlig dom. Har arbetat med det alldeles för länge och längtar efter att kunna speltesta i vår.

Vill gärna spela/spelleda:
WEG:s Star Wars
Har både vänner och släkt som gillar både rollspel och Star Wars. Det är även en värld som jag känner är väldigt rollspelig: Mycket som händer i bakgrunden på olika scener, en ständig känsla av ett större universum bortom de konflikter som fångas på skärmen. Det gamla Extended Universe tog väl vara på det, må vara att detta tillvaratagande varierade rejält i kvalité. Dock känner jag att en del nyare Star Wars-media missar detta och nästan tvångsmässsigt drar allting tillbaka till filmernas rollfigurer och konflikter. Yttre randen under imperiets sista tid eller kort efter dess fall är en lockande setting. Där finns glödande och brinnande konflikter, civilisationer med rötter långt ner i historiens djup och okända eller bortglömda planeter.

Diverse one-shots
Jag spelar för lite rollspel! Jag vill spela mera och gärna dra in nya i hobbyn. Att spela en massa kortare äventyr som inte kräver längre åtaganden är nog ett bra sätt att göra båda. Jag har klurat en del på vilka spel i min samling som lämpar sig och hur man skulle organisera det hela. Men det återstår att se om det blir något av det.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Jag kommer ju garanterat att spelleda Dunder & Drakar. Två spelgrupper har kommit igång igen och jag hoppas att de två andra snart återstartar.
Sedan, om vår spelvecka till hösten blir av igen, lär jag få spelleda Call of Cthulhu med nästa kaptitel av Masks of Nyarlathotep.

Och, skulle dottern och hennes nederländske sambo leta sig upp från Amsterdam igen, så blir det säkerligen lite Thunder & Dragons. ;)
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Högst på listan ligger att följa planen för den ordinarie spelgruppen. Det innebär att spelleda Oraklets fyra ögon (med Svärdets sång-regler) och därefter vara spelare när @Lemur spelleder Häxhammaren (med DnD 5e-regler). Efter det kommer Kristalltjuren, men det vågar jag inte hoppas på 2022.

Utöver det hoppas jag:
- spelleda de fem mysiga hobscenarierna i Starter Set till The One Ring
- spela Sirenens Klagan
- testspela saker jag skrivit själv (det har aldrig hänt innan, vilket är lite kasst)
- spelleda Korpens klagan (antingen fortsätta med den lite lågaktiva gruppen jag börjat med eller köra igång något nytt)
 
Top