Vad tänker ni spela 2022?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,289
Vad som är planerat:
  • Spela klart Oralets fyra ögon med @guldfink som SL och Svärdets Sång som motor.
  • Häxhammaren (Symbaroum) med de nya 5e reglerna.
Vad jag hoppas kunna klämma in:
  • Kopparhavets Hjältar
  • Askhem (speltest av äventyret Fröken Smirnoffs Känsla för Död)
 
Last edited:

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,643
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jag planerar att spelleda:
Mysterium Weird Fiction RPG - Fortsätta med det äventyret jag påbörjat, eventuellt påbörja en större kampanj.
Svärd & Svartkonst Månens krigsherrar - Återuppta och avsluta kampanjen.
Vill gärna också prova att köra något kortare i Talislanta och Legend.

Kommer också att vara med och spela:
AD&D 2nd ed - Introäventyret till Forgotten Realms-boxen.
Antagligen något CoC och/eller Chock.
Eventuellt Twilight 2000.
Kanske återupptas Invissible Sun (hoppas, hoppas!).
Även Blades in the Dark har diskuterats.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Räknar med att spela:
SKR och CY_BORG

Hoppas på att spela utöver dessa:
Death in Space
Vindsjäl
Kopparhavets Hjältar

Drömmer om att spela, men prognosen ser svag ut:
Crimson Descent
Mage/något Mage-hack
Vampire/Vampire-hack
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Kommer att spela om inget drastiskt kommer ivägen:
  • Det ännu icke namngivna rymd-scifi-spelet som utspelar sig i samma värld som Ödesväktarna.

Har något slags plan om att eventuellt kanske försöka mig på:
  • Spelleda Mothership med Gradient Descent
  • Spelleda Agency… kanske? Borde ju göras minst en gång innan jag släpper det, tänker jag.
Men jag tror att 2022 blir ett år där jag fortsätter vara mer intresserad av att läsa och skriva rollspel än av att spela dem, tror jag. Men om nån jag känner som bor i närheten drar igång något roligt där jag kan vara spelare så hakar jag nog på. Även om jag nog mer känner för brädspel i dagsläget.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Det jag speleder nu lär fortsätta. Men jag hoppas även få vara spelare i något också.

Sedan blir min stora grej att jag ska försöka läsa allt som skrivits till Chronicles of Darkness spelen.
På samma sätt som jag iår läste allt som skrevs till DnD4ed i år.
Men min överslag räkning fick jag att det fanns 205st böcker till CoD så vi får se om jag hinner allt på ett år.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Pathfinder 2 - Jag har lovat mig själv att jag ska styra tillbaka spelgruppen till detta i ett samtida försök att mörda alla 5e kampanjer jag håller i.
Eon IV - Jag har lyckats få en av mina spelgrupper intresserad, nu ska jag bara ta steget över och spela det med sagda grupp.
Shadow of the demon lord - Jag har inte tålamod att vänta ett år till på att testa det i praktiken.

Sen en massa andra mindre och enklare/simplare rollspel. Har satt ett mål att köra enklare rollspel till nästa år (förutom PF 2 som jag av någon outgrundlig anledning älskar över alla andra rollspel och Eon IV som jag vill testa för det verkar helt enkelt lyfta fram det jag gillar i rollspel).
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
Kommer spela:
  • Nordiska väsen som spelare (är 23 spelmöten in i vår kampanj)
  • Svärdets sång som spelare (är 3 spelmöten in i vår kampanj)
  • Sagospelet Äventyr som spelledare (är 50+ spelmöten in i vår kampanj)
  • Diverse indieflum med min indiegrupp

Har som ambition att spelleda:
  • Death in space
  • CY_BORG
  • Undying sands med Into the odd-reglerna
  • En minikampanj till Western som utspelar sig under guldruschen i Klondike
  • Nåt till Kult. Är jättepeppad på de nya böckerna som ska komma (har inte tjuvkikat på backar-pdf:erna än)
De första tre är jag hyfsat säker på att få till, men är mer osäker på om Western och Kult blir av.
 
Joined
16 Feb 2012
Messages
35
WFRP - The Enemy Within director’s cut (extremt stor uppdaterad kampanj som till och med slår Mask of Nyarlatoteph i omfattning). Med 4-5 spelhelger a 20 timmars speltid per år, är vi väl klara lagom till pensionen någon gång i mitten av 2030-talet. Men det kommer det att vara värt! För vem vill inte konspirera med köpmännen i Bögenhafens gillessalar, segla på floden Reik och beskåda korsvirkeshusen och de förfallna slotten utefter den mäktiga flodens sluttningar, känna stanken av urin och spyor i Middenheims gränder under den årliga festivalen, undersöka hemliga sällskap som tillber råttmännen i Ulrics heliga stad eller bli inblandad i politiska konspirationer runt kejsarens hov i Altdorf - konspirationer som hotar att kasta The Empire in i ett blodigt inbördeskrig. Och dessemellan blir det rejält med bratwurst, öl, krutrök, sjukdomar, mutationer, häxbränningar, lemlästningar, olycklig kärlek, sjuk humor och religiös fanatism.
 
Last edited:

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Jag planerar att spela klart UVG och fortsätta spela Terone.

Jag vill spela lite blandade oneshots och kortare grejer, däribland något slags sista speltest av Haragada 2 och ett första speltest av mitt alternativsystem till Kult. Utöver det är planerna väldigt flytande. Kanske kunde vara kul med lite Electric Bastionland by the book? Förhoppningsvis Death in Space när den fysiska boken kommit. Sugen på att testa Wanderhome. Och förstås CY_BORG om det dyker upp. Men mest av allt något helt oväntat.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
599
Kommer att spela Call of Cthulhu Sverige. Har två sugna vänner som spelare och det blev bara inte av i år. Prat också om T2000, väntar på grönt ljus från SL där. Och så mer Symbaroum och Törnetronen butt of course!

Utöver det en massa DCC, WFRP, Planescape m Electric Bastionland, The Mountain Witch på alla konvent mm. Lol
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Twilight: 2000 och Nordiska Väsen till att börja med, sedan får vi se men eftersom vi har avslutat Svärdets Sång - Korpens Klagan så blir det nog en fortsättning på det (Bittermarken) någon gång under andra halvåret.

Sedan så kanske man testar något nytt om något intressant nytt kommer ut.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag ser alltså (som nämnt ovan) i nuläget inget glasklart spelande överhuvudtaget. Närmast ligger nog att spela klart Novastenen med mina äldsta kids (Forbidden Lands reglerna).

Jag siktar i övrigt på att läsa klart:
Sju porträtt av Elvira Wallin (Svenska Kulter)
Colonial Marines (Alien RPG)
Twilight 2000
Pendragon-reglerna

På den korta läslistan i övrigt:
Utan frid
Askhem
The World Broke
Mardrömmar från Amerika (Kutulu)
Tjurmannen från Kungsskär (CoC:S)
The Black Madonna (KULT:DL)

...en annan plan är att främst prioritera att läsa alla häftiga konventsscenarion på Alexandria, men vi får väl se hur det blir med den saken.
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
174
Planerar att spela två klassiska kampanjer med Dungeon Crawl Classics som regelmotor. Den Femte Konfluxen och Ärans väg. Samtidigt så är jag lite försiktigt avvaktande i och med nysläpp av Drakar och Demoner....

Blir väl 1T8 blandade OSR-lir misstänker jag och en massa CY_BORG får vi hoppas.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,031
Location
Stockholm
Det lär förmodligen bli en massa Eon IV, det är vad min rollspelsgrupp har som centralt spel.

Sen hoppas jag på att även kunna testa några av Tenra Bansho Zero, Shinobigami, Troika!, Blades in the Dark, Lasers & Feelings, Paranoia, FATE, Be not Afraid, Pasion de las Passiones, Lancer, Mage eller Thirsty Sword Lesbians. Några återbesök, annat som jag hört talas om på sistone och är intresserad av att testa.

Letar fortfarande efter ett bra Sci-Fi rollspel som passar mig…
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Vi kommer definitivt att fortsätta spela Sju porträtt av Elvira Wallin (Svenska kulter-rollspelet) under 2022. Jag tror och hoppas att vi kan komma tillbaka till Hjältarnas tid, åtminstone till våren. Hyfsade chanser till Call of Cthulhu Sverige, Symbaroum och Sagospelet Skräck.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Hjältarnas tid har redan haft en session pre-0, så det blir definitivt av. Det kommer nog att hålla min ena grupp sysselsatt hela året.

Efter den andra gruppen blir klar med Svärdets Sång / Korpens Klagan (en session kvar, antagligen), är det fortfarande obestämt vad som skall hända. Jag är rätt pigg på erbjudandet från en av spelarna att steppa upp och SLa Alien. Det lär däremot inte hålla ett helt år, känns som om det spelet som bäst kan stödja en mini-kampanj. Så efter det blir det väl min tur som SL igen. Jag har en handfull idéer att pitcha till gänget, vi får se om de nappar på något av det.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Fortsätta med gamla gymnasiegruppen digitalt. Vi får se vad det blir, i och med att senaste sessionen av Flashing Blades blev sista i kampanjen. Folk verkar pepp på Nordiska Väsen. Eller Ur Varselklotet. Vi ska diskutera och se vad det blir.

Testa ett gäng one-shots digitalt. Det har blivit alldeles för få nu under hösten.

Vindsjäl med gruppen lokalt. Det har vi snackat om sedan i somras, men folks scheman (bla mitt) har varit alldeles för kaosartat och oförutsägbart för att det ska funka. Men med lite tur ska det nog gå att få ihop nu när saker lugnat ner sig!
 
Top