Nekromanti Vad skall ni spela i sommar?

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Warhammer fantasy battle ska det spelas om nån dag, första spelet på väldigt länge
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jag har hittills hunnit med tre spelmöten av monsterhearts 2ed, och det ser ut att bli två spelomgångar till innan vi avlutar den min kampanjen.
Sedan ska jag spela indiflumspel på det prestigefyllda konventet Ogothcon.

Annars är mina planer mest att flyta med och se vad för spelchansen som dyker upp framför mig.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jag ska spela Dust Devils på torsdag. Gissar att det inte blir något mer för min del förrän efter semestern... andra halvan av augusti då. Då är det ju fortfarande sommar. Hoppas kunna sätta igång en kampanj där nånstans, men vad det skulle vara återstår i så fall att se.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag spelleder en kampanj i 7th sea 2nd edition. Det är min grupps första kampanj i spelet och vi gillar det skarpt. Nu kör vi ett hopkok med regler från de system vi gillar bäst då reglerna i det nya 7th sea är rätt dåliga på mer eller mindre alla plan, dock kompenseras detta med att världsbygget och fluffet är av högsta kvalitet. Vi har snott skeppsregler och prislistor från En Garde och annat tärningsrullande från EON 3. Det har hittills varit en bra kombination men slutresultatet lär dröja tills kampanjen är slut. Kampanjen kommer också ta ett tag att spela igenom även om min grupp spelar varannan vecka då jag och familjen kommer vara i Dubai och senare Japan under det som är kvar av sommaren. Rollspel gör sig på något sätt ändock bäst under kalla vinterdagar!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Rov och Runier/Svärdets sång/Forbidden lands och Dark Heresy som spelare.

Jag kommer antagligen spelleda Mutanter och Mannicker om än i lite andra settings för att ge reglerna en ordentlig genomkörning och pröva på lite nya idéer.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Har fått spela Hjältarnas tid tjoho. Skoj. Har nog inga höga förhoppningar på att det blir något mer, men nått OSR hade varit skoj.
Annars lär det väl bli att att testa nya utgåvan av Age of Sigmar och + Strongsword + .
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Henke;n287447 said:
Inte säkert att det blir mer än idag för min del. Väntar tillökning i början på augusti vilket lika gärna skulle kunna bli nu i juli så då lär allt spelande få stryka på foten ett tag :)
Grattis! Med tanke på situationen så kan gott rollspel vänta. Lycka till och hoppas allt går bra!
 

illspecko

Veteran
Joined
25 Apr 2018
Messages
20
Spelleder i sommar för första gången någonsin, och har detta till ära snickrat ihop en hybrid av det bästa från Trudvang Chronicles och DoDT2006 som jag faktiskt är riktigt nöjd med. Började med att släppa ut mina spelare i Vinterskogen, för att därefter låta dom ta sig igenom Ormtunga alternativt direkt in i Vildhjärta beroende på vad dom gör.

Vet att det är en serie färdigskrivna äventyr, men har som sagt aldrig spellett förr och känner att det kan vara bra med lite praktisk erfarenhet av hur folk spelar samt vad som funkar/funkar inte innan jag skriver något eget. Det blir ju ändå en hel del eget material för att få saker att passa ihop.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Minimoni;n287552 said:
Grattis! Med tanke på situationen så kan gott rollspel vänta. Lycka till och hoppas allt går bra!
Tackar! :) Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre :). Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen" :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Henke;n287635 said:
Tackar! :) Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre :). Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen" :)
Ja grattis till trean och bra jobbat med rollspelsintroduktionen!
Jag behöver fler spelnördiga småbarnspappor i bekantskapskretsen. Du råkar inte bo i Linköping? :)
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Hoppas på Western (som SL) och Coriolis och Symbaroum (som RP). Mycket kul. Och när luften gått ur min Westernkampanj så siktar jag på att dra igång ett eget Symbaroum-spel med Dungeon World-regler. Eller kanske bara Symbaroum rakt av.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Vi kör en hembyggd sf-kampanj, rymdfraktare i ett solsystem med mysterier och nästan våldsfria skumraskaffärer. Tänka sig, vi äger inga vapen. Däremot är nästan alla RP kampsportstränade.

Dessutom avser jag att spela många partier Terraforming Mars.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Vi är notoriskt värdelösa på att spela på sommaren, men möjligtvis blir det lite Western och framåt hösten kanske jag smyger igång Hjältarnas Tid igen så vi kan köra fortsättningen på Bronsklippans portar. Nähä, ni vet inte vad det är för äventyr? Well, det kommer ni snart att veta! ;)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Henke;n287635 said:
Tackar! :) Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre :). Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen" :)
Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.

Så jag tror starkt att på rätt sätt så kan man introducera rollspel tidigt och få det att vara en levande saga där barnen är hjältarna. :)

Det var också kul att se att du använder ”Döda skogen”, jag använder nämligen själv det äventyret som bas när jag spelleder för mina barn! :)

Än en gång grattis och ha en bra sommar! :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Feuflux;n287639 said:
Ja grattis till trean och bra jobbat med rollspelsintroduktionen!
Jag behöver fler spelnördiga småbarnspappor i bekantskapskretsen. Du råkar inte bo i Linköping? :)
Dessvärre inte. Västkusten...
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Minimoni;n287682 said:
Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.

Så jag tror starkt att på rätt sätt så kan man introducera rollspel tidigt och få det att vara en levande saga där barnen är hjältarna. :)

Det var också kul att se att du använder ”Döda skogen”, jag använder nämligen själv det äventyret som bas när jag spelleder för mina barn! :)

Än en gång grattis och ha en bra sommar! :)
Kul att du fått med båda på spel. Vår 5-åring har även fått lite andra rollspel för barn och Döda Skogen blir jag tvungen att censurera lite grann. Som du säger så gäller det att lägga det på en enkel nivå.

Jag började lite smått att introducera redan när han var 2-3 men mer genom att vi samberättade sagor. Jag berättade lite och sen fick han fylla i färger, saker och namn...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,613
Location
Uppsala
Har för första gången på flera år en kampanj som rullar. Det är Coriolis som gäller och det kommer det nog vara så länge vi orkar. Målet var att börja smått (spelar i Gränsrymden enbart) och sedan sakta men säkert ta det in i Emissarien som försvann. Men än så länge har vi alldeles för roligt med Gränsrymden och resten av Kua-systemet känns knappt ens intressant än. :)
 
Top