Nekromanti Vad skall ni spela i sommar?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,184
Location
Borås, Sverige
Tyvärr troligtvis inget spel alls på en måna.

Men vi håller på med en kampanj i Starfainder, en i Mage: The Awakening, och sedan även en del Star Wars: Force & Destiny. Tanken är att när Star Wars-kampanjen är slut skall det bli mer World of Darkness, och sedan skall vi även ev få D&D 5e.

/Ulfgeir
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Min BECMI-kampanj har sommarlov. Så istället ska vi spela Eon (3) och äventyren Regnsynd, Sorgerns brunn och De fördömdas sista hopp.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag kommer att spelleda Shadowrun 3e, där spelarna börjar 2050 och vi får se hur länge det räcker. Har spelat Queen Euphoria, och kommer att spelleda Maria Mercurial in Concert at Underworld 93.

/H
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
Minimoni;n287682 said:
Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.

Så jag tror starkt att på rätt sätt så kan man introducera rollspel tidigt och få det att vara en levande saga där barnen är hjältarna. :)

Det var också kul att se att du använder ”Döda skogen”, jag använder nämligen själv det äventyret som bas när jag spelleder för mina barn! :)

Än en gång grattis och ha en bra sommar! :)
Ett mellanläge vi testat nu är förövrigt "Story cubes" där man slår tärningar med symboler och kopplar ihop dem till en berättelse. Detta tyckte till och med 3-åringen var kul ...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,279
Location
Örebro
Jag spelleder:
  • Det röda paradiset (Bortom): En avlägsen trakt i Alaska är under konfrontation från Det röda paradiset som vill manifestera sig i verkliga världen istället för att vara fängslad i drömmarna. Kvar finns fraktioner hos demonen Kynotoglis och den mystiska Sjöhäxan och dennes anhang att kämpa emot DRP. Och så karaktärerna som inte litar på någon.
  • Fagrins frigörelse (Bortom): Karaktärerna är fängslade i en stad där postapokalypsen blivit ett faktum och de måste kämpa för att överleva och försöka stoppa Bestarnas fader, urdemonen, från att frigöras till fullo.
  • Blodsfurstinnan (Bortom): Blodsandar, protomänniskor och en ondskefull plan som kan innebära slutet för mänskligheten börjar närma sig sitt slut. Kommer alla karaktärerna överleva händelserna i Agriokatsiko?
  • Heather Chronicles (Bortom): Pågående krönika som spelas då en utflyttad spelare återvänder hem då och då. Handlar om karaktären Heather som gått från överviktig, blyg datornörd som jagats för hon läckt hemliga uppgifter till en övernaturlig drama kring det mystiska väsendet Jinx som givit dem alla märkliga krafter och sedan spårlöst försvunnit.
Jag ska spela:
  • Coriolis-kampanj där vi spelar en kringresande cirkus och jag spelar en predikant som har ett budskap som Ikonkyrkan inte diggar. Will be fun!
  • Bortom! Jag har ingen aning om vad scenarion handlar om, men det ska bli fantastiskt att få spela sitt eget rollspel igen.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,280
Robert Jonsson;n288056 said:
Jag spelleder:

  • Jag ska spela:
    • Coriolis-kampanj där vi spelar en kringresande cirkus och jag spelar en predikant som har ett budskap som Ikonkyrkan inte diggar. Will be fun!
    • Bortom! Jag har ingen aning om vad scenarion handlar om, men det ska bli fantastiskt att få spela sitt eget rollspel igen.

  • Är du sugen på att testa att spela online är jag helt klart på att spela Coriolis. Det lät som en jättekul setup!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag spelleder en D&D5-kampanj, Princes of the Apocalypse, som vi har kört till och från i kanske två-tre år, med pauser för andra spel däremellan. Eventuellt kommer vi att pröva på Pathfinder 2 när speltestversionen kommer i början på augusti. Jag sitter även och funderar emellanåt på om Hjältarnas Tid skulle vara ett bra spel att köra en Quest For Glory-inspirerad grej i eller om RP:na är för tunna mekaniskt för att passa min spelgrupp riktigt (kanske funkar bättre när Hjältarnas Väg kommer).

Ärligt talat börjar jag bli lite less på POTA i och med att det är väldigt mycket dungeon - det var lite coolt utforskande i början, men det är numera slut.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,279
Location
Örebro
Khan;n288113 said:
Är du sugen på att testa att spela online är jag helt klart på att spela Coriolis. Det lät som en jättekul setup!
Jag är helt klart öppen för sådant, Khan! Hit me up! :)
 

Sponny

Veteran
Joined
6 Aug 2017
Messages
8
Tanken är att vårt var annan söndags-pass med Ur Varselklotet ska fortsätta hela sommaren. Och efter att ha testat idag så hittade dottern nog "sitt" rollspel. Så förhoppningsvis har hon också möjlighet att vara med framöver.
Annars blir det nog lite blandade sällskapsspel på lediga stunder.
 
Top