Nekromanti Vad skall ni spela i sommar?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
Själv börjar sommarens första spelmöte (första sedan Fiasco på Kristihimmel) om några timmar. Det som finns på bordet är avslutningen på Cthulhu Dark-scenariot "Doors beyond time", fortsättningen på Call of Cthulhu-kampanjen "Mask of Nyarlathotep" (där vi förmodligen just anlänt Nairobi), kortspelet Swärje (som jag länge velat testa), Secret Hitler och Fiasco-scenariot "En midsommarnattsmardröm" från Fiascopodden.

Andra saker som jag hoppas få spelleda innan hösten: Avslutningen på "Tsarens Röst" till Oktoberlandet, Fortsättningen på "Konfluxsviten" till Svavelvinter (avslutade Kristalltjuren i höstas) och Avslutningen på "Mörkret Mellan Stjärnorna" i Upsalasviten.

Vad har du tänkt att spela för spel i sommar?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,524
Vi spelade igår och kommer spela vidare på min mega-dungeon Axis Mundi (som ni kan läsa i följetong i speltidningen Hydra). Vi spelar Werewolf the Apocalypse på tisdagar. Och jag kommer spelleda Fading Suns i one-shot format.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,126
Efter något abrupt avslutad kampanj i Star Wars: Edge of the Empire, kommer jag fortsätta spelleda mitt D&D 5e-hemmabygge! Har ruskigt kul med fantasy, känns som hemma, fritt blås för kreativiteten!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Vi har precis dragit igång Blades in the Dark. Spontant gillar jag såväl system som setting skarpt, så jag ser fram emot att spela en del under sommaren.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
I den mån vi får till något spelande, blir det primärt Symbaroum. Hinner min sambo bli klar med förberedelserna kanske det även blir Hjältarnas tid.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Spelar Emissarien som försvann, tar nog varje tisdag hela sommaren misstänker jag, så det blir väl det jag spelar.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Mitt gäng har nyss avslutat en lång Fantasy!-kampanj (45 spelmöten utspridda över 5 år, det är måhända inte mycket för vissa, men det är det för oss) och kommer i höst att börja på en ny kampanj - Världsrymdens vagabonder - som jag skrivit mer om här:

https://www.rollspel.nu/threads/688...poradiskt och spelar brädspel under sommaren.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Burning Empires som Play by Post på forum.
Until Dawn som Play by Post över G+.
Enemy Within till Warhammer Fantasy RP 1st Ed i gruppen som samlas fysiskt.

Det blir säkert en del gammel-Xbox med Enhörning nu när vi har en spelhörna riggad igen efter några års uppehåll.

Två olika brädspelsgrupper lär få till några sammankomster under sommaren när schemat klaffar.

Får jag tråkigt mellan spelen så blir det att pyssla med Hydra och Mörka Hål.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,657
Location
Demokratiska Republiken Latveria
De två kampanjer jag för tillfället deltar i, Genlab Alpha och Numenera, fortsätter även under sommaren.
Jag är sugen på att själv spelleda lite osr, men borde nog koncentrera mig på skrivande och layout.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,229
Ingenting tyvärr. Sommaren är spelledigt av schema-skäl, med undantag för brädspel. Nu när jag läser om allas sommarspelande blir jag avundsjuk.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Det börjar bli hypotetiskt möjligt att rollspela igen nu när minstingen blivit hela 5 månader, men det går rätt trögt att lyckas samla DnD5-gruppen så jag är inställd på en sommar utan rollspel. Glad om jag lyckas få till lite brädspel på mer avancerad nivå än ihop med de stora barnen (8 och 5).
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Vi håller på med De försvunna soldaterna till Kutulu, skulle vi mot förmodan hinna klart det under sommaren så väntar antingen Symbaroums Häxhammaren eller Coriolis.

Men igår nämde Henkedge att han börjar snegla på sina gamla Mutant Chronicles-böcker så vem vet, det kanske blir något kort äventyr med det istället.

Utöver det regelrätta rollspelandet så har en vän skaffat Gloomhaven så tanken är att börja en kampanj i det med.

Och så fort X-Wing 2.0 släpps så blir det en del sådant också.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Det blir möjligen ett eller två spelmöten Star Wars: Edge of the Empire [spelare] i sommar, ett spel som jag hört mycket gott om och inte spelat tidigare. Och så lär det bli ett eller annat möte Sagospelet Äventyr [SL] med fyra-snart-fem-åringen, kanske kan lura med mamman också.

Någon gång i slutet av augusti eller början av september ska enligt planen både den tillfälligt pausade Pendragon-kampanjen [spelare] och en helt ny DnD 5-kampnaj [SL] dra igång.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,592
Location
Rissne
Det enda jag är helt säker på är att jag ska spelleda ett andra spelmöte av Tatters of the King med min Nynäshamnsbaserade grupp.

Med lite tur kommer också den grupp jag är med i som spelar Masks att kunna boka om sitt femte spelmöte till ett datum inte alltför långt fram.

Det finns också en mycket liten möjlighet att vi som bygger Ödesväktarna kommer att kunna träffas och eventuellt hinna spela lite. Men det känns alltmer otroligt.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
Henke;n287364 said:
Själv börjar sommarens första spelmöte (första sedan Fiasco på Kristihimmel) om några timmar. Det som finns på bordet är avslutningen på Cthulhu Dark-scenariot "Doors beyond time", fortsättningen på Call of Cthulhu-kampanjen "Mask of Nyarlathotep" (där vi förmodligen just anlänt Nairobi), kortspelet Swärje (som jag länge velat testa), Secret Hitler och Fiasco-scenariot "En midsommarnattsmardröm" från Fiascopodden.

Andra saker som jag hoppas få spelleda innan hösten: Avslutningen på "Tsarens Röst" till Oktoberlandet, Fortsättningen på "Konfluxsviten" till Svavelvinter (avslutade Kristalltjuren i höstas) och Avslutningen på "Mörkret Mellan Stjärnorna" i Upsalasviten.

Vad har du tänkt att spela för spel i sommar?
Här kommer återkoppling från dagens nyligen avslutade spelmöte.

Vi inledde med avslutningen av Cthulhu Dark som jag förövrigt beskrivit i nedanstående rapport:
https://www.rollspel.nu/threads/702...lev två spelpass. Enkelt och mycket kul (5/5)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
Bifur;n287399 said:
Ingenting tyvärr. Sommaren är spelledigt av schema-skäl, med undantag för brädspel. Nu när jag läser om allas sommarspelande blir jag avundsjuk.
Inte säkert att det blir mer än idag för min del. Väntar tillökning i början på augusti vilket lika gärna skulle kunna bli nu i juli så då lär allt spelande få stryka på foten ett tag :)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,099
Location
Göteborg
Jag har börjat leda D&D5e för en grupp med nybörjare. Till enbörjan en moddad version av Keep on the Borderlands. Får se vart det leder.

En kompis skulle börja leda en väldigt ambitiös oWoD Vampire kampanj, och jag har gjort en karaktär mensedan har det inte hänt så mycket.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,126
Skarpskytten;n287430 said:
Det blir möjligen ett eller två spelmöten Star Wars: Edge of the Empire [spelare] i sommar, ett spel som jag hört mycket gott om och inte spelat tidigare. Och så lär det bli ett eller annat möte Sagospelet Äventyr [SL] med fyra-snart-fem-åringen, kanske kan lura med mamman också.

Någon gång i slutet av augusti eller början av september ska enligt planen både den tillfälligt pausade Pendragon-kampanjen [spelare] och en helt ny DnD 5-kampnaj [SL] dra igång.
EotE har helt klart en del coola grejer, men det finns en tendens att en spelare drar igång ett miniprojekt (typ att mekanikern moddar skeppet, Ms Face pratar med en fence, eller gadgeteern moddar sitt vapen) och sen sitter den spelaren och SL och rullar tärning ihop ett rätt bra slag, och resten sitter och väntar. Speciellt om en mekaniker sitter med sin klass splatbook och bygger nåt. Det brukar de få göra med SL innan spelmötet för det tar evigheter..
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
zonk;n287482 said:
EotE har helt klart en del coola grejer, men det finns en tendens att en spelare drar igång ett miniprojekt (typ att mekanikern moddar skeppet, Ms Face pratar med en fence, eller gadgeteern moddar sitt vapen) och sen sitter den spelaren och SL och rullar tärning ihop ett rätt bra slag, och resten sitter och väntar. Speciellt om en mekaniker sitter med sin klass splatbook och bygger nåt. Det brukar de få göra med SL innan spelmötet för det tar evigheter..
Jag känner en och annan som skulle säga att det du beskriver är en feature och inte en bugg. Oavsett, vi ska spela introäventyret så jag hoppas det inte ska bli ett alltför stort problem.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,126
Skarpskytten;n287491 said:
Jag känner en och annan som skulle säga att det du beskriver är en feature och inte en bugg. Oavsett, vi ska spela introäventyret så jag hoppas det inte ska bli ett alltför stort problem.
Absolut. Det blev mer och mer påträngande med tiden dock. Kändes som spelare satt passiva väldigt lätt. Som att det sällan blev en group effort utom i strid. Men horses for courses osv.
 
Top