Vad ska jag göra med piruett.se?

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,481
Location
Stockholm
Både blot och bearblog gick bort för att det var så långsam support. Fattar att det är så, då det är typ enpersonsprojekt, men det blir lite för långsam takt för mig att behöva vänta 1 vecka på svar.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,481
Location
Stockholm
Flytta det gamla till subdomän är bra förslag.

Kan du inte köra Notion? Är superenkelt att sätta upp något bloggliknande där. En timme så är du uppe. Har en grunddesign som är clean och enkel, och det går att ha små databaser och Wikipedia-liknande lösningar mm utan problem också.

Edit: går inte att köra under egen domän, så glöm det...
Jag har faktiskt aldrig lyckats komma igång med Notion, för något ändamål, trots otaliga försök.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,481
Location
Stockholm
Nu när jag är igång igen så har jag insett att jag de senaste åren har lagt ur grejer lite varstans på internet. Därför kommer jag nu försöka samla så mycket som möjligt av det på Piruett.

Här är till exempel en salig blandning av lösa åsikter från alla mjöliga hörn av internet: https://piruett.se/2024/04/22/193-asikter-om-fantasy-och-bocker-och-sant/
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Å ena sidan var det lite frustrerande att läsa listan, för jag hade önskat att kunna reagera på punkterna på något sätt. Typ "tumme upp" eller "kräkemoji" eller så

Å andra sidan är det nog nyttigt egentligen att träna sig i att, som i forntiden, reagera på något liksom bara internt, och sedan hålla den åsikten för sig själv. Jag är urusel på det där, och har blivit alldeles för van vid att jämt reagera liksom offentligt och tycka saker så andra ser det.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,481
Location
Stockholm
Å ena sidan var det lite frustrerande att läsa listan, för jag hade önskat att kunna reagera på punkterna på något sätt. Typ "tumme upp" eller "kräkemoji" eller så

Å andra sidan är det nog nyttigt egentligen att träna sig i att, som i forntiden, reagera på något liksom bara internt, och sedan hålla den åsikten för sig själv. Jag är urusel på det där, och har blivit alldeles för van vid att jämt reagera liksom offentligt och tycka saker så andra ser det.
Du kan skriva en kommentar där du reagerar på alla pinkter
1. 🤲
2. 🧑‍🦲
3. 🩷
Osv
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Bra ratio ändå!
Då ska det sägas att detta inte innebär att jag inte håller med om resten, för det var en hel del grejer som jag inte visste något om. Jag känner på mig att om jag haft kännedom om alla punkter hade jag hållit med om fler än jag inte hållit med om 🙂
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,481
Location
Stockholm
@Dilandau Jävla dig! Var det verkligen nödvändigt att dra upp piruett igen? Nu har jag ju börjat läsa genom alla Sinkadusmåndagarna och kan, naturligtvis, inte ägna mig åt något vettigt innan jag plöjt dem alla.
Nu har jag gått igenom kommentarsfälten och det bör inte finnas några dubletter kvar på sinkadusmåndagarna!
 
Top