Vad ser ni mest fram emot i rollspelsväg 2026?

Den här tråden har fått mig att inse hur jäklarns dålig koll på kommande släpp jag har. Det finns inte en sammanställning någonstans av vad man i skrivande stund vet är på gång under det kommande året?

Den här tråden har fått mig att inse hur jäklarns dålig koll på kommande släpp jag har. Det finns inte en sammanställning någonstans av vad man i skrivande stund vet är på gång under det kommande året?
Tänker att en sådan sammanställning med den störtflod av nya rollspel som släpps är på gränsen till omöjlig, utannonseringen funkar inte heller riktigt heller som i andra medieformer, så det känns ofta som att intressanta spel dyker upp från ingenstans. Men tänker att denna tråden på sätt och vis är en sådan lista ur ett svenskt perspektiv :)

Återigen önskar jag att det funnes något slags wiki/artikelsystem kopplat till wrnu; då hade vi kunnat crowdsourca ett dokument istället för att ha en massa sidor av forumdiskussioner där det är helt omöjligt att få någon överblick.

När det gäller datorspel och filmer finns det ju oräkneliga "artiklar" som bara är typ "planerade släpp 2026, månad för månad". Nog borde det kunna finnas även för rollspel?

Bästa stället för branschnyheter jag känner till är ENworld. Följer du deras nyhetsrapportering så fångar du upp väldigt mycket av alla nyheter, både om företag och kommande produkter, i alla fall.

Jag håller litet med Mike Sheas spaning i hans senaste podcast, om att 2026 ser inte ut att få lika många spännande nya släpp som '24 eller '25.
Kanske är det att alla projekt som startades i ilskan över OGL-skandalen nu kommit ut. Kanske är det bara att marknaden är mättad.

Jag ser fram emot Symbaroums nya utgåva på svenska (man kan drömma) och Svärdets Sångs nästa expansion, Alderland.
Annars kommer mitt år nog mest gå ut på att spela de spel jag har, vi är snart halvvägs genom Törnetronen. och sen blir det efter lite one-shots och småkampanjer innan vi startar Kopparhavets Hjältar: Sirenens Klagan eller Mutant Hindenburg: Gryningens Beskyddare. Båda två står redan på min hylla och gäckar mig.

Jag vill vara taggad på nya Trudvang men det känns samtidigt lite meningslöst att köpa när jag redan har Drakar och Demoner Trudvang och världsboken från 30 års jubileumet. Sen har jag inte ens införskaffat DoD23, så det är ett par steg bort.

När det gäller datorspel och filmer finns det ju oräkneliga "artiklar" som bara är typ "planerade släpp 2026, månad för månad". Nog borde det kunna finnas även för rollspel?
Roleplaying Games Geek News, eller RPGG-NEWS har ett flöde som innehåller en veckoöversikt med vad som släppts och varje månad vad som är på gång enligt deras källor. Hur heltäckande det är lämnas som övning för den intresserade läsaren.

Jag hoppas på ett nytt äventyr till Blade Runner. I övrigt är det inget jag hoppas på (mer än att Magiboken och Arkand till Drakar och Demoner ska vara bra).

Jag ser fram emot Symbaroums nya utgåva på svenska (man kan drömma) och Svärdets Sångs nästa expansion, Alderland.
Annars kommer mitt år nog mest gå ut på att spela de spel jag har, vi är snart halvvägs genom Törnetronen. och sen blir det efter lite one-shots och småkampanjer innan vi startar Kopparhavets Hjältar: Sirenens Klagan eller Mutant Hindenburg: Gryningens Beskyddare. Båda två står redan på min hylla och gäckar mig.

Jag vill vara taggad på nya Trudvang men det känns samtidigt lite meningslöst att köpa när jag redan har Drakar och Demoner Trudvang och världsboken från 30 års jubileumet. Sen har jag inte ens införskaffat DoD23, så det är ett par steg bort.

Vore jättekul om Alderland kommer ut 2026. Pratade Fria Ligan nåt alls om Svärdets Sång på senaste spelkongressen?

Vore jättekul om Alderland kommer ut 2026. Pratade Fria Ligan nåt alls om Svärdets Sång på senaste spelkongressen?
Jag och ligan sitter som bäst och skickar kapitel mellan varandra för redigering. Samtidigt har jag i dagarna sett slutversionen av omslagsillustrationen, så det rör definitivt på sig till sist!

Nu när jag hämtade ut "The Flowers of Algorab" till Coriolis: The Great Dark så måste jag säga att jag ser fram emot att SL:a eller spela det. Men det lär inte bli under 2026..

Back