Vad ser du fram emot just nu?

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Jag ser fram emot att spela. Mina båda grupper har haft väldigt svårt att få till pass på sistone och får jag inte spela blir allt (tydligen) ointressant.

Sugen på att skaffa/läsa något nytt spel? Nej. Sugen på att skriva äventyr? Nej. Sugen på att lära mig Foundry bättre? Nej.

Håll tummarna för att jag får spela imorgon! 🙂
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,780
Location
Göteborg
Jag har nu köpt osannolika mängder franska indiespel. Jag ser inte fram emot att läsa dem, men däremot att få spela dem! De två stora trösklarna i rollspel är ju att hitta spel som verkar kul och att sedan läsa dem. Nu har jag kommit över första tröskeln och hittat spelen. Lyckas jag bara tvinga mig själv till att läsa dem så är sedan bara det lätta och roliga kvar: att spela! Så det ser jag fram emot!
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
På lång sikt och kreativt ser jag fram emot att mina barn blir äldre, så att jag kan få ork och tid att skriva mer på min rollspelsidé, och generellt till mer nörderi. Det börjar bli segt med blöjbyte och att springa runt och serva nyckfulla kungar ända fram till klockan åtta på kvällen. Det är väl en tre år kvar, och jag räknar dagarna.
Ser också fram emot att renskriva och ge ut mitt dum-rollspel, så att vi kan spela det.

Köpmässigt sett hade Bläckfisk någon Kickstarter om ett 8-bitsinspirerat rollspel. Jag hann inte med kickstartern, men jag ser jag fram emot att det kommer ut.

Men i närtid ser jag fram emot nästa spelsession an Nordiska väsen om fyra veckor.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
På lång sikt och kreativt ser jag fram emot att mina barn blir äldre, så att jag kan få ork och tid att skriva mer på min rollspelsidé, och generellt till mer nörderi. Det börjar bli segt med blöjbyte och att springa runt och serva nyckfulla kungar ända fram till klockan åtta på kvällen. Det är väl en tre år kvar, och jag räknar dagarna.
Ser också fram emot att renskriva och ge ut mitt dum-rollspel, så att vi kan spela det.

Köpmässigt sett hade Bläckfisk någon Kickstarter om ett 8-bitsinspirerat rollspel. Jag hann inte med kickstartern, men jag ser jag fram emot att det kommer ut.

Men i närtid ser jag fram emot nästa spelsession an Nordiska väsen om fyra veckor.
Åren går fort! Sen kan man börja spela rollspel med dem! Min dotter började när hon var fyra och ett halvt. Nu är hon tio och om en dryg vecka börjar hon spela med min vuxengrupp. (Borde såklart ha skaffat en hel spelgrupp, men orka liksom).
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Port Kad, The Rim
Jag ser framåt emot att bli klar med manuset till Expert Partisan. Två halvfärdiga kampanjkapitel återstår, dvs cirka en arbetsvecka. Jag har jobbat på den här versionen av spelet i två år. Putins krig i Ukraina kastar sedan 1½ år en mörk skugga över mitt slit vid tangentbordet.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,502
Location
Helsingborg
Skriva spel är ju betydligt lättare. Det tar tid, men det är inte lika jobbigt som att läsa spel som andra har skrivit.
Tänker mer på att man kan göra spel som man läser under spelets gång, typ från kort eller i stil med Aliatra. :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Tänker mer på att man kan göra spel som man läser under spelets gång, typ från kort eller i stil med Aliatra. :)
Känns som många av rollspelens moment skulle gå att göra mer dynamiska på det sättet. Lite som hur en spelar Fall of Magic-rullen, ett steg i taget. Eller hur du i Fate kan sätta ut färdighetsvärden under spel istället, för att låta dig vänta på en tydligare bild av din rollperson innan du måste committa.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Ser även fram emot alla kommande nummer av speltidningen Fenix, som varit riktigt bra länge nu.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Tredje delen i Gunilla Jonssons och Michael Peterséns Kult-romansvit ska lanseras imorgon på bokmässan. Andra boken var skitbra, så jag håller tummarna för att trean är det med.
Bra tips! Tyvärr har jag de två första blivit stående olästa i hyllan. Måste göra något åt det.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,508
Location
En mälarö
Destroyer of Worlds är kul! Kanske lite rörig att GMa på sina ställen, men det var ett klart minnesvärt äventyr och jag hoppas på att kunna GMa Heart of Darkness vid tillfälle.
Kul att höra. Jag är mitt uppe i att spelleda Chariots of the Gods från starter setet. Spelgruppen har roterande spelledar-mössa så när min Alien-sittning är klar så är det någon annan som ska köra något annat. Men när det blir min tur igen är jag sugen på att ta mig an Destroyer of Worlds och ännu ett varv senare kanske Heart of Darkness.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
254
Tredje delen i Gunilla Jonssons och Michael Peterséns Kult-romansvit ska lanseras imorgon på bokmässan. Andra boken var skitbra, så jag håller tummarna för att trean är det med.
Blev det något av lanseringen? Titel? Släppdatum? Har varit oerhört nyfiken sedan jag läste detta och kan inte hålla mig till att enbart längta längre.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
509
Blev det något av lanseringen? Titel? Släppdatum? Har varit oerhört nyfiken sedan jag läste detta och kan inte hålla mig till att enbart längta längre.
Lansering var nog fel ord. Skulle ha varit släpp. De sa att de siktade på att vara klara till bokmässan, och jag trodde att det skulle ske i samband med deras panel den dagen. Men de är väl inte klara än antar jag.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,013
Jag är så himla pepp på Ereb Altor och så himla sur över att jag inte spelar rollspel en gång i veckan. Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt coolt som jag vill spelleda och spela. Det finns för många rollspel och tiden är så knapp. Jag har två spelgrupper men min cancersjukdom sätter lite käppar i hjulet för irl spel. Men förra lördagen körde vi DoD igen och det var så himla gött och komma till baka. Jag lät Dimmornas Dal ligga i Hynsolge det kändes bra.
 
Top