Vad ser du fram emot just nu?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,301
Location
Kullavik
Det kanske finns hundratals sådana här trådar, men hittade inga just nu så jag ställer därför frågan... sannolikt ... igen...

I och med att Ad Astra nu lanserats (och finns tillgänglig som beta-PDF för den som beställer det), så har en produktmässigt långvarig önskan äntligen gått i uppfyllelse. Det som peppar framåt köpmässigt för mig är Bladerunner-modulerna Fiery Angels och Replicant Rebellion, Cosmic Dark, MC: Luna City Blues, MORIA till ToR, Operations reset till T2000, KULT: Den förlorade gudomligheten och Fria Ligans CoC-spel "The Great Old Ones" (om det fortfarande finns i planen).

Ser även fram emot vårens GothCon 2024 och förhoppningsvis lite spel i indierummet och kanske även något med @Magnus Seter om det vill sig.
I övrigt måste jag nog konstatera att jag har för låg energi för att faktiskt spela rollspel just nu, men förhoppningsvis kommer energin tillbaka så småningom.

Vad ser du fram emot just nu? (Kopplat direkt eller indirekt till rollspel)...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag ser fram emot att skriva Luna City Blues. Även om jag också är rätt nervös och drabbad av dåligt självförtroende och impostor syndrome så är jag pepp. Jag hoppas på och ser fram emot att kunna diskutera mina idéer mer och kanske få lite mer förtroende för att det jag tänkt är bra.

Jag ser också fram emot att komma igång och spela lite igen. Det är ett mål jag har under hösten; hitta en spelgrupp. Spela nånting. Om jag inte orkar få ihop en rollspelsgrupp, kanske hitta folk som vill komma förbi och spela lite Arkham Horror eller så. Jag har en massa ospelade brädspel och ett sug efter att spela dem!

Och vad gäller rollspel… vill jag verkligen mjukstarta där kan jag ju alltid försöka hitta 3-4 pers i Stockholmsområdet som ännu inte spelat Tatters of the King… =)
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Ser fram emot att det verkar som att det snart blir av att spela rollspel med en grupp som drar i samma riktning som mig själv gällande rollspel. Det har varit planerat länge att starta upp och spela tillsammans, men på grund av hur livet ter sig har det varit svårt att komma igång. Så det är något jag ser fram emot, särskilt nu då jag i princip lagt ned allt vad rollspel heter då jag saknat grupp där jag känner att jag får ut något av hobbyn.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Jag fram emot att spela Destroyer of Worlds. Har kört Alien tidigare, men nu blir det mer en djupdykning i det hela.

The Great Pendragon campaign. Har precis kört igång och jag ser fram emot att få se mer av hur det är tänkt att spelas. Solitt regelsystem ... och folk här vet säkert hur kritisk jag är till regelsystem.
 

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Jag fram emot att spela Destroyer of Worlds. Har kört Alien tidigare, men nu blir det mer en djupdykning i det hela.
Destroyer of Worlds är kul! Kanske lite rörig att GMa på sina ställen, men det var ett klart minnesvärt äventyr och jag hoppas på att kunna GMa Heart of Darkness vid tillfälle.

Ser fram emot att få läsa igenom Ad Astra och kanske få spela lite Mutant igen (även om jag tvivlar på att vi kommer att komma så långt som Ad Astra)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Att spelgruppen börjar spela regelbundet igen, vilket ser ut att bli verklighet kommande månaderna av olika anledningar.

Även GothCon 2024, som jag hoppas lyckas ta mig till.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,721
Aldrig varit särskilt kittlad av Symbaroum i sig, men vi ska ha Session 0 på måndag för en onlinekampanj och de andras pepp har smittat av sig lite. Ska bli kul att se om vi lyckas väva ihop något schysst gäng.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,563
När det gäller rollspelsprodukter är jag pepp på Ad Astra. Jag har inte förköpt det, vill läsa recensioner och bläddra i boken först, men om allt ser bra ut lär det bli ett köp så småningom.

När det gäller rollspelsskapande är jag pepp på att få klart äventyret Ur askan i elden till De fördömda. Det borde inte dröja alltför länge. Då och då skriver jag även på ett par andra De fördömda-grejer som känns lovande.

När det gäller rollspelande är jag framförallt pepp på att spelleda Warlock. Vi har just startat upp en öppen kampanj och det ska bli spännande att se vilken riktning den tar.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Jag ser fram emot att testa nästa rollspel.. vad det nu blir. Eller kanske nån kul setting? Vem vet!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,223
Av sådant som inte kommit än:
  • Firery Angels (för Electric Dreams är så bra)
  • Tales of The Lone Lands (borde komna i trycka snart) och Moria - för att jag är allmänt väldigt sugen på få spela ToR.
Det är det mest omedelbara. Nyfiken på Ereb Altor så klart, men det ligger väl lite längre bort.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Har lite generellt låg pepp nu, men ser fram emot denna:

“The Egg of the World” - a guide to playing in the world of Tekumel, aimed at GMs and players / "Dungeon Masters Guide" for Empire of the Petal Throne.

Edit: Ok, den här är rätt cool. Om jag hade energi för att spelleda skulle jag peppa på Cloud Empress!
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Kommande grejer till DoD23 (Ärans väg, Det krypande mörkret, Erb Altor, Tvillingbergen osv), Ghost Knight o Great Champagne Galop till Troubleshooters, Zone Wars (som kanske nytänder Må0), Building Better Worlds till Alien, kommande till Askhem, Pirate Borg och ToR.
 
Last edited:

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
Jag set fram emot vår kommande Kickstarter av Ereb Altor!
Skulle precis skriva att jag ser väldigt mycket fram mot just denna KS.

Ser annars ruskigt mycket fram mot Kult (alla talar svenska-versionen) och Fandrakes konst- och detva’romsomgjorde’t-bok.

Rollspelsmässigt ser jag ffa fram mot att få spelleda Black Sword Hack (med Bargains & Bloodshed som referensmaterial) någon gång under 2024.

Edit: Känner att BSH kan nedgraderas till referensmaterial när jag väl lägger vantarna på kommande Ereb-boxen. Kopparhavet passar ju utmärkt till S&S.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Spela. Torsdag i nästnästa vecka har jag Session Noll för mitt SWd6-hex-kräl-äventyr. Har inte SL:at något längre sedan i februari, blir min första fysiska (som i icke-online) kampanj sedan pandemin, och det första hexkrälet jag kör, och det första hexkrälet jag har gjort. Vi blir tre vuxna och en tioåring, så vi får se hur det funkar. Ser fram mot det i alla fall.

Konsumtion. Vet inte, kanske ska köpa Muster som @Nässe tipsade om för ett tag sedan. Har nyligen upptäckt His Majesty the Worm, men det finns inte att köpa än. Men låt oss säga att jag ser fram mot att det ska bli klart, så kanske jag köper det, kanske inte. På sikt köper jag troligen de nya DnD5-regel-böckerna, de är jag nyfiken på, men oklart om jag faktiskt köper dem.

Poddcast. Into the Megadungeon kommer varannan vecka, den är väldigt bra (och nischad). Ser fram mot varje avsnitt!
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Edit: Känner att BSH kan nedgraderas till referensmaterial när jag väl lägger vantarna på kommande Ereb-boxen. Kopparhavet passar ju utmärkt till S&S.
det finns ett S&S Dragonbane/Xoth_hack. Verkade välgjort vid en kvick scan. Ett 3rd party-utgivet supplement med S&S/Conan-stuk till Dragonbane ser jag fram emot. (lustigt att de gamla DoD-äventyren ofta hade Conanomslag, men innehållet var annorlunda)
 
Last edited:

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Fredagen den trettonde ska jag spelleda mina kollegor i Ten Candles och jag är så oheligt peppad att det inte är hälsosamt! Det verkar så himla kul, och det är ett bra gäng. Det är fem spelare från 28 till 60 år med varierande erfarenhet. Jag SL:ade Honey Heist med dem förra året och det var bland det roligaste jag gjort.
 
Top