Nekromanti Vad Recca bad mig posta åt henne

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Lycka till Recca. Det är ibland bra att ta en pause från forumet. Jag har gjort det vid ett par tillfällen dock utan att säga till. Men du vet att vi finns här när du vill komma tillbaka.

Funderar på ett bra citat här men har inte kommit på något...
Nej, du får ett D. Adams citat.

“This planet has - or rather had - a problem, which was this: most of the people living on it were unhappy for pretty much of the time. Many solutions were suggested for this problem, but most of these were largely concerned with the movement of small green pieces of paper, which was odd because on the whole it wasn't the small green pieces of paper that were unhappy.”
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Tror jag var borta i två-tre år. I alla fall bar det tillräckligt länge så att en av moderatorerna som reggade sig i mitten av förra deceniet trodde att jag var en nykommling innan någon rättade vederbörande. Ibland behöver man forumet. Ibland inte. Ibland är det skönt att vara utan det. Folk kommer och går som på en efterfest.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Arvidos MC said:
Eftersom vi människor naturligtvis vill att alla situationer ska lösas på bästa sätt så finns det en reflex att kritisera sig själv när något går fel, för att liksom hitta vad som gick fel, och det är den självkritiska skuldreflexen ni tar till nu. Men tro mig: Även om ni varit delaktiga i något som blivit påfrestande för Recca så är det hon som själv fattat det beslutet.
Jag är även högst tveksam till att det är en och endast en forumit som fick henne att känna att hon behövde en paus från forumet.

Dessutom så är det svårt att veta exakt vad Reccas problem beror på (jag skulle gissa att hon inte har en helt klar bild själv), så man kan inte vara säker på att man ens bidrog.

Men även om man nu bidrog till Reccas olust så har jag svårt att tro att någon här medvetet gjorde detta för att skada henne. Eller att någon hade någon ambition att driva henne härifrån. Hade man det så kan det vara på sin plats att skämmas, men annars så var det man eventuellt gjorde inget annat än ett ärligt misstag. Sådana är givetvis tråkiga men man bör inte hantera dem annorlunda än att lära sig hur man kan undvika dem i framtiden. Man bör inte ta åt sig - sånt mår man bara dåligt av, och det högst olyckligt om folk mådde sämre av det här än nödvändigt.

Übereil
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu känns det inte så meningsfullt att diskutera Recca när hon själv inte är här.
Men eftersom hon själv stängt av sig från forumet betvivlar jag starkt att det är någon enskild här som fått henne att sluta.

Jag uppfattade det som att det var tempot i Varulvsspel och forumsspel som fick henne att sluta - hon har helt enkelt drabbats av forumsutbrändhet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Min genusokänsliga kommentar (inte menad så hård som den kan låta, utan lite mer välvilligt):

Stop being a drama queen, nut up och kom tillbaka. Vi vill ha dig här, du är välkommen tillbaka!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,500
Skittråkigt, ett forum utan Recca är ett sämre forum.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vimes said:
Skittråkigt, ett forum utan Recca är ett sämre forum.
Håller helt med dig Vimes, forumet förlorar ordentligt på de här.

Recca, jag vet att du läser det här. Sluta muppsa och kom tillbaka.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,292
Location
Örebro
Jag kan bara säga: Bra Recca!

Inte för att du försvinner, för det är skittråkigt, utan för att du tänker på vad som är bäst för dig och tar pausen från det som gör ditt liv sämre. Man ska aldrig hänga kvar på ett ställa av ren rutin om det får en att må dåligt.

Så även om din frånvaro känns tråkig för oss, hoppas jag att den är skitbra för dig. Hoppas att det får dig att må bättre och att du någon gång i framtiden återvänder hit! :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,634
Location
Huddinge
Jag tycker wrnu borde ta lärdomar av kulter, vi måste göra det svårare för människor att lämna oss.

//Lukas som kommer sakna Recca
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,342
Location
Stockholm
Jag har redan sagt det till henne men jag säger här också. Jag tycker att forumet blir mindre intressant utan Reccas närvaro. Hon är/var en, oavsett om man gillar det eller inte, tongivande person här.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Som kapten Picard skulle sagt.
WTF is this shit?

Inte okej o logga in på forumet idag men jag hoppas på att Recca bara tagit ledigt och tittar tillbaka när hon känner att hon vill det och inte mår dåligt över det



/Poseur
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Lu-kaazh said:
Jag tycker wrnu borde ta lärdomar av kulter, vi måste göra det svårare för människor att lämna oss.

//Lukas som kommer sakna Recca
Tror grunden är att inte köra en kult som en online grej. Är svårare att kontrollera människor då.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Tror grunden är att inte köra en kult som en online grej. Är svårare att kontrollera människor då.
Jag tycker att Facebook-kulten verkar klara sig ganska bra fastän den är online... :gremsmile:
 
Top