Nekromanti Vad gör ni om kvällarna?

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Grrr... nä... *snyft*

Äsch, whatever. Har du fortfarande en pojkvän?

Nä. Han gjorde slut med mig. Jag blev jätteledsen.

Förlåt. *kram*
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nice try, Yassilus ...

Behöver forumet verkligen fler fejkanvändare?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nice try, Anders Åstrand …

Behöver forumet verkligen fler fejkanvändare?
 

Skyclad_Girl

Veteran
Joined
13 Dec 2002
Messages
4
Re: Nice try, Anders Åstrand …

Behöver forumet verkligen fler fejanvändare?

Det heter faktiskt "fejkanvändare".
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag ber om ursäkt...

Jag har betett mig larvigt nu och det ska givetvis inte upprepas. Det här lilla sprattet var ganska omfattande men det försvarar givetvis inte min del i det hela...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag tävlar bara mot den bäste... [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Njuter av att ha ett helt tyst hus för mig själv, spelar så hög musik som jag kan utan att väcka någon, pratar strunt över IRC (tröttnar aldrig att lyssna på Ymirs oändliga rollspelsanekdoter. "Det här tar bara en kvart, jag lovar" 1 timme senare så är han klar... kanske :gremwink: ).
När inspirationen påfaller så sitter jag även och skriver saker. Oftast rollspelsrelaterade saker eller ibland någonting lite mer skönlitterärt.


/Naug, Går aldrig och lägger sig innan solen gått upp i sommartider
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Värst vad alla var roliga den här kvällen...

Först; jag kommer ligga och fundera hela natten på om fem personer verkligen kunde skriva varsina inlägg så att de postades under en och samma minut och så att de allihop ställde en fråga på sista raden om det inte var lite väl mycket OT.

Eller... har de ändrat det i efterhand? Det måste de väl ha gjort? Eller? Arrrgh!!!

Jag sitter oftast på nätterna och väntar på att någon skall skriva ett inlägg som jag kan svara på. Ibland tar jag och narcisistsurfar på några av mina gamla inlägg. Det är roligt när man hittar något som det inte riktigt känns att det är man själv som har skrivit.

Jag ritar lite, lyssnar lite på musik, spelar lite nätspel. Jag försöker komma på några idéer som jag kan grubbla på när jag går och lägger mig, för jag vill alltid ha något att fundera på i duschen nästa morgon (det är först då som pusselbitarna faller på plats).

När jag lägger mig försöker jag koncentrera mig på ingenting tills jag plötsligt hör ett imaginärt ljud komma, händer det er också? Helt plötsligt så typ, hör man en orkester eller något annat ljud, som växer i styrka och liksom ändras beroende på i vilken riktning man styr sitt inre fokus (typ, rör man fokus från ena sidan av huvudet till det andra i en långsam, svepande rörelse så kan det bli ett svepande, forsande ljud av stråkar, bleckblås och liknande, och är man lite orolig och ryckig i sitt fokus så är det lättare att man hör "studsiga" ljud, oftast en basgång, en dov saxofon, en trumslagare eller samtal, som från kroggäster, osv), tills man blir medveten om vad som håller på att hända och precis när man tänker "shit, fy fan vad häftigt!" så försvinner det. Jag ska försöka kontrollera den förmågan en vacker dag. I förrgår såg jag syner också, en sorts vinröd textildjungel (eller nja, draperier och mjuka textilstycken som hängde ner omkring mig, och en upprymd hihat följde min puls upp från botten och upp till medvetandet) så jag gör framsteg.

Det är sällan det händer något, men jag vet att det måste vara jättetyst omkring en, och det hjälper om man är lite för trött (så att man börjar gå på sparenergi och nästan håller på att bli pigg igen), och om man ätit/druckit mycket kolhydrater precis innan man skall sova.

Fast jag känner mig lite barnslig också. Jag kommer ihåg i gymnasiet när jag började få hypnagog sömn och kunde styra mit drömjag, då trodde jag på allvar att jag en dag skulle kunna kontrollera mina drömmar precis som jag ville, och att det var något farligt med den insikten, så att jag inte kunde berätta det för folk, liksom som om jag hade råkat ramla in i någon urgammal, välbevarad hemlighet...

Shit, vad OT det här blev. Nä, förresten, det där sista med drömmarna berodde förstås på att jag spelade så mycket Kult på den tiden. Se? Det handlade lite om rollspel ändå när allt kom kring.

/Riz
 

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Well...

Eller... har de ändrat det i efterhand? Det måste de väl ha gjort? Eller? Arrrgh!!!

...det är ju ett faktum att Arvidos kontrollerar alla.

...

Och jag kontrollerar Arvidos. 'nuff said.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Värst vad alla var roliga den här kvällen...

Först; jag kommer ligga och fundera hela natten på om fem personer verkligen kunde skriva varsina inlägg så att de postades under en och samma minut och så att de allihop ställde en fråga på sista raden om det inte var lite väl mycket OT.
Det finns ett magiskt land som kallas In'Ra-cien där människor träffas i sina drömar och samtalar om ditt, datt och wrnu.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
horisontala sinnesstämningar

När jag lägger mig försöker jag koncentrera mig på ingenting tills jag plötsligt hör ett imaginärt ljud komma, händer det er också? Helt plötsligt så typ, hör man en orkester eller något annat ljud, som växer i styrka och liksom ändras beroende på i vilken riktning man styr sitt inre fokus (typ, rör man fokus från ena sidan av huvudet till det andra i en långsam, svepande rörelse så kan det bli ett svepande, forsande ljud av stråkar, bleckblås och liknande, och är man lite orolig och ryckig i sitt fokus så är det lättare att man hör "studsiga" ljud, oftast en basgång, en dov saxofon, en trumslagare eller samtal, som från kroggäster, osv), tills man blir medveten om vad som håller på att hända och precis när man tänker "shit, fy fan vad häftigt!" så försvinner det. Jag ska försöka kontrollera den förmågan en vacker dag. I förrgår såg jag syner också, en sorts vinröd textildjungel (eller nja, draperier och mjuka textilstycken som hängde ner omkring mig, och en upprymd hihat följde min puls upp från botten och upp till medvetandet) så jag gör framsteg.
Jag har en liknande upplevelse. I brist på bättre kallar jag det "Tillståndet".

Tillståndet känns som att man befinner sig nedsänkt i någon kroppstempererad vätska eller i en burk omgiven av glaslinser. Alla avstånd förändras. Allt ser mindre ut, men upplevs på samma gång vara närmare. Alla sinnesintryck blir förändrade. Ljud, till och med mina hjärtslag, låter dova och höga, dunkar på min trumhinna. Mitt täcke känns hårt, som om de vore fyllda med sand.

"Tillståndet" är rätt otrevligt, till skillnad från din upplevelse som ju verkar vara något ganska mysigt. Jag undrar om det säger något om mig som person.

F.ö. associerade jag till "sent i november" (sista muminboken) och Homsan Toft, som varje kväll drömmer att han går till mumindalen, och varje kväll kommer ett steg närmare. Senare börjar han läsa en bok om paleontologi och frammanar långsamt ett urtidsmonster.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Värst vad alla var roliga den här kvällen...

"Alla avstånd förändras. Allt ser mindre ut, men upplevs på samma gång vara närmare. Alla sinnesintryck blir förändrade. Ljud, till och med mina hjärtslag, låter dova och höga, dunkar på min trumhinna. Mitt täcke känns hårt, som om de vore fyllda med sand."

Låter som rätt typisk centralstimulans. Jag har hört att just den där sortens ljudförändringar är vanlig för de som tar 2CB, vilket ofta brukar upplevas som om ljudet sänks en oktav och "känns" i hela kroppen.

Men det är kanske bara ett rykte, vad vet jag om sånt?

Nå, nej, det där låter inget kul. Skönt att jag inte har det så. Mitt tillstånd gör mig mer upprymd, synd bara att det varar så kort tid. Jag kanske kan höra musiken tre gånger på en natt om man har tur och får höra den överhuvudtaget, men det går ju över på en gång, så det är blir aldrig riktigt tillfredsställande.

/Riz
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Re: Värst vad alla var roliga den här kvällen...

Låter som rätt typisk centralstimulans. Jag har hört att just den där sortens ljudförändringar är vanlig för de som tar 2CB, vilket ofta brukar upplevas som om ljudet sänks en oktav och "känns" i hela kroppen.

Men det är kanske bara ett rykte, vad vet jag om sånt?
Tyvärr kan jag inte bekräfta uppgiften. :gremsmile:

Äh, det är rätt sällan det sker, och det var mer när jag var mindre. Nu har jag lärt mig att undvika det.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Okej, jag startar med en känga till alla med flera användarnamn. Det är inte speciellt kul faktiskt, men det kanske är nåt med att jag är en sån där som gillar ärlighet och tycker att folk kan köra med ett konto och stå för sina åsikter där istället för att försöka fåna runt sig och luras.


Nu lät jag som en sur gammal fan, nåväl, jag är inte bitter. :gremsmile:
Dock är mitt svar på frågan kortare värre: jag sover. Jag kan ju nämligen inte avslöja att jag är ute på nätterna och bekämpar brott iklädd en blå- och orangerandig latexkostym som det står "en svensk tiger" på.
 

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Okej, jag startar med en känga till alla med flera användarnamn. Det är inte speciellt kul faktiskt, men det kanske är nåt med att jag är en sån där som gillar ärlighet och tycker att folk kan köra med ett konto och stå för sina åsikter där istället för att försöka fåna runt sig och luras.

Du har alldeles rätt, man måste gå ut 100% och vara den man är, annars kan man aldrig bli harmonisk.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Du har alldeles rätt, man måste gå ut 100% och vara den man är, annars kan man aldrig bli harmonisk.

Men om man redan är harmonisk och väldigt, väldigt busig...? :gremsmile: Nej, nej, jag ska inte försvara multipla användare eftersom jag själv drivit med de som har det... Fy skäms, Martin...

*tugga på underläppen*
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Eller hur Arvidos?

Eller ska jag säga Skyclad_Girl eller Rättiath kanske, eller påfrestande? :gremwink:
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Jag tror inte jag beskrev riktigt rätt men....

Jag brukar sitta i mjukisbyxor och en utsliten T-shirt med en kopp te vid databordet.Te't ska smaka honung. Där sitter jag i en gammal stol och svarar på nån enstaka tråd om det finns nån. Annars så sitter jag på kontrollpanelen och kollar gamla favotrådar. Hela familjen ligger o sover utom jag så tyst måste jag va och sitta med hörlurar om jag ska ha nått ljud igång. ibland går jag ner i vardagsrummet och glor på Discovery channel sammtidigt som jag käkar en macka och dricker ännu en kopp te. Sedan smyger jag upp hit för att återigen se om det finns några sköna snubbar online. Brukar göra det för de mesta så jag brukar då sätta mig i min stol och skriva lite till för att slutligen skriva ännu mer.
Trådarna jag tittar på är de gamla som skrevs förr i världen. Nostalgi. Det är riktigt kul att sitta o läsa
gammla trådar då odå för att få inpiration. finns rätt många av dom på Eon-forumet,några här,några på rollspel,och några på Neotech.
Vad minns ni för gamla trådar?
Sedna lär jag mig lite UBB code då jag inte kan allt som man kan göra en.....
Ibland kan det tillomed komma sig att jag ser en nertankad rulle och sitter vaken ändå tills morgonen men det gjorde jag mer på sommarlovet. Då vände jag helt på dygnsrytmen. Nu har jag ju bara en dag att vända tillbaks den på.
Ibland så sätter jag mig i min säng o läser nån gammal bok. Igår läste jag Nicke nyfiken och 2 kapitel ur Morfar prosten. Nostalgi. Jag älskar de böckerna. Jag kommer ta med dom in i graven.
Jaa det gör jag om kvällarna om jag inte är på nån fest.
 

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Call for Arvidos all you want...

Eller ska jag säga Skyclad_Girl eller Rättiath kanske, eller påfrestande?

...but in the end, you have to face Mogge alone.
 
Top