Nekromanti Vad gör ni om kvällarna?

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Vad gör ni nu framått småtimmarna när folk börjar besöka sina huvudkuddar.
Själv kollar jag på de gamla goda trådarna som skrevs förr i världen.både som Funkus och som Renisis.
En minnesvärd tråd är här och massa andra på Eon forumet.
Vad gör ni om kvällarna? Jag funderar på att besöka min säng.
zzzzzzzz
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Jag gör nog samma sak som de flesta här på forumet om kvällarna, sitter framför datorn och pratar på irc tills det är dags att sova, jag brukar ligga och vänta på att flickvännen ska somna innan jag går upp igen och klär på mig, tyst, så att hon inte ska vakna. Jag älskar att vara utomhus när det är mörkt. Jag tar långa promenader och bara njuter av den fuktiga kvällsluften. Brukar först gå ett varv runt i radhusområdet där jag bor för att kontrollera om det hänt någonting nytt sen senast och prata lite med alla katter som bor här. Ibland sätter jag mig i en sandlåda dit det brukar komma två stycken. En kallar jag för Sotis för han är nästan helt svart, förutom en fläck under hakan där han älskar att bli kliad. Den andra kallar jag Maria. Hon är gulrandig och har lite norsk skogskatt i sig. Hon kan vara lite svår att få kontakt med, men när jag suttit och väntat en stund brukar hon komma fram och stryka sig mot mina ben och skvallra lite om eventuella nya katter i området. Ibland går jag ner till sjön och sätter mig på bryggan och plaskar med benen i vattnet och tittar på stjärnorna. Jag är väldigt fascinerad av stjärnorna och brukar hitta på egna stjärnbilder och historier om dessa, min favoritstjärnbild, som oftast är med, är en man som heter Daniel, han finns strax nedanför cassiopeia och har en stor vedyxa i handen. Maria brukar också vara med, jag tycker verkligen om Maria. Hon är så levande och impulsiv. Inte så konservativ som min flickvän, men hon är en katt och jag en människa, det är därför jag bara söker upp henne i mörkret, för att hon inte ska skrämmas av min storlek. På vägen ner till sjön finns det ett rävgryt, ibland går jag förbi där med lite mat (kokat kött är favoriten) som jag lägger utanför till räven som bor där. Hon är väldigt skygg och har aldrig visat sig för mig, men ibland hör jag hur det prasslar i buskarna som tack när jag har vart där och lagt mat. Innan jag går och lägger mig igen brukar jag dricka en kopp te. Earl grey ska det vara, inte något sliskigt fruktte.

Men hör det här verkligen hemma i ett rollspelsforum?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
I mitt hus finns det ett rum som bara jag kan hitta. Man kommer in i det via dörren till källaren, men man måste öppna den på ett speciellt sätt, som bara jag känner till. I det rummet har jag en vävstol, och med den vävstolen håller jag på och väver en matta. Varje kväll går jag in där och lägger en tråd till mattan. Glada sommardagar är det en lintråd som doftar av sol och vind. Mörka vinterdagar är det en grov ylletråd. Dagar av blod, dagar när änglarna gråter på himlavalvet och människorna slåss på jorden, så är det en tråd spunnen av blonda hårstrån från en oskuld, doppad i hennes menstruationsblod för att symbolisera all onödig blodsspillan. När mattan är klar ska jag sätta mig på den och flyga till Konstantinopel, och där ska jag leva hos svalorna och vara lycklig.

Men är inte det här lite Off Topic?
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
När det blir mörkt i Mogges rum.

Klockan är 23. Bra. Ingen är vaken. Dags att släcka ljusen.

Jag tar på mig badrocken. Den av silke. Det lena tyget känns skönt mot min nakna hud. Jag spänner åt riktigt hårt runt midjan och låter mitt långa hår hänga fritt.

Jag går fram till skrivbordslådan, där jag har min största skatt. En torkad spya, med kungens fotavtryck i. Jag suckar längtansfullt, och tar den närmare mig. Ett tag står jag bara och håller om den, kramar den... Mmmm, kungen. Den luktar monarki. Jag stryker den långsamt med min tunga. Jag kan riktigt känna hur kungen trampar på mig.

Jag lägger den under huvudkudden och andas tungt. Hela natten drömmer jag euforiska drömmar om dominatrixer i gyllene pläder. Jag brukar vakna mitt i natten, men vaggar mig till sömns genom att rabbla citat ur Ingmar Bergmans "Det Sjunde Inseglet" för mig själv. När jag tillslut somnar om så vaknar jag oftast inte förrän kvart över nio följande morgon, med en stor dräggelfläck på huvudkudden. Under natten har någon av trollen som bor i mitt rum tagit av mig morgonrocken.

Skumt. Är inte det är lite OT, förresten?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Bon Jour

Jag spenderar mina sena nätter med att dricka te med tretton stycken femtonåriga franska töser från en skola i Nice. Vi brukar småprata om skillnaden på Scones och Baguetter, spela undervattensmonopol eller kasta frisbee till grannens germanska dobberschnitzel.

Hörredu, är inte det här lite väl OT?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag är ute och går och luktar på löv. Om jag märker att det har blivit natt, jag läser ju på forumet så mycket. Ibland äter jag något och undrar om jag är ensam eller inte.

Ibland har jag Björnkväll hemma. Doften av jord känns så påtaglig och frän.. Det är som att återfödas i något nytt, kanske kan jag förstå det någon dag också. Men jag vet att björnsjälen är stark. Den är stark.

Är inte det är lite OT, förresten?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
På kvällarna brukar man ju göra sådana där saker man inte riktigt vågar göra under dygnets ljusa timmar, ge utlopp för sina böjelser och släppa fram mörkret inom sig. Några exempel:

* Dra ihop ett gäng kompisar, rumla omkring i grannskapet och trakassera pensionärerna. Vapen är vackert.

* Kolla på skumma sidor på internet. Just nu är jag inne i en period med ganska mycket bajsporr. En annan trevlig sak är strypsex. Sen har vi ju börjat experimentera med de riktigt olagliga grejerna, typ barnporr, men det kan jag naturligtvis inte skriva om här. :gremblush:

* Droger gör sig också bättre fram på småtimmarna. Då gör det inget om man är helt borta en längre period. Det kan bli så pinsamt om telefonen ringer annars.

* I sängen kan man ju göra många trevliga saker. Ett av mina trevligaste minnen involverar tre kilo fikon, en pudel och två fjortonåriga oskulder från Lettland.

Men du, är inte det här lite väl OT?


/Dimfrost, snällast i stan
 

Skyclad_Girl

Veteran
Joined
13 Dec 2002
Messages
4
Jag sitter uppe varje natt och studerar. Jag håller min hjärna skarp som ett rakblad, jag får aldrig förfalla. Ifall jag kommer på mig själv med att somna så sticker jag mig med en liten nål och fortsätter.

Jag läser böcker, ser på filmer, det är väl det mesta jag gör. Jag måste ju veta, så jag kan ha rätt.

Varje natt brukar jag ha en speciell liten stund vid mitt Feliath-bord, så jag kan se att jag har haft Rätt när han har haft Fel.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
För min del …

… så roar jag mig just i kväll med att mata in lite nya folkslag, monster och prylar i e-Tools.

Magnus Seter ska, vad det lider, leda oss genom Return to the Temple of Elemental Evil, och jag ville spela en half-ogre fighter. Eftersom jag är lat så använder jag e-Tools för att göra gubbar; och eftersom half-ogre inte finns i e-Tools så var jag så illa tvungen att skriva in den själv.

Annars brukar jag sitta och vänta på att någon ska besvara något av mina skarpsinniga inlägg här på forumet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Från gruppterapin

Jag: "Hej, jag heter Krister."
Alla andra: "Hej, Krister."
Gruppledaren: "Det är jättemodigt av dig att komma fram så här, Krister. Skulle du vilja tala om vad det är du gör på nätterna?"
Jag: "Jag vet inte... jag menar, liksom, jag vet att det är onormalt, och jag skäms för det..."
Gruppledaren: "Det är inget att skämmas för. Alla har vi våra saker som är onormala."
Jag: "Jag är rädd för vad andra kommer att tycka om mig om jag säger det."
Gruppledaren: "Det är ingen som kommer att tycka illa om dig. Vi sitter alla i samma båt här. Eller hur?"
Alla: "Jaaaa..." (varierat mummel från olika personer som säger att de kommer att acceptera vadän jag säger)
Jag: "Ja, men... liksom... jag sover om nätterna."
(chockad tystnad)
Jag: "Nånstans vid elvatiden på vardagarna så inser jag att jag ska gå upp om åtta timmar och gå till jobbet, så då ser jag det framför mig, en stor klocka som tickar hotfullt, som om den vore kopplad till en bomb eller nåt. Och jag kan inte hjälpa det, men oftast så ger jag efter för det och går och lägger mig. Det är bara på helger, när jag vet att det inte finns någon arbetsgivare som hotar, som jag kan trycka den där klockan åt sidan."
(chockad tystnad)
Jag: "Men vardagarna är en annan femma. Då finns den där jävla klockan där och hotar. Så vad jag gör då är helt enkelt att stänga av datorn, borsta tänderna, utföra resten av de naturliga behoven, fixa i ordning sängen, släcka i hela lägenheten, klä av mig och krypa till kojs."
Otto: "Bara sådär?"
Jag: (nickar) "Bara sådär. Ingen ångest, ingenting, utan bara en inihelsickes pliktkänsla och trötthet. Det är bara tomt."
Gruppledaren: (drar pistol och skjuter mig i huvudet)
 
G

Guest

Guest
Jag brukar vara rätt trött på kvällen. När jag har kommit hem från skolan så brukar jag få hjälpa till hemma också. Framemot kvällen så tar jag paus.

Skyclad är det viktigaste för mig, antar jag.
Det är så mycket som rör sig i huvudet.
Jag vet inte om jag kan förstå eller ordna upp det, men Skyclad gör att jag orkar med iallafall. Vet inte vad jag skulle göra utan dom..

Ibland är jag alldeles sliten och öm också. Då lyssnar jag på Skyclad.. skyclad. Jag är redan naken och sårad, så då måste jag låta musiken komma åt det också. Det blir nästan som att försvinna.
Det är mycket annat jag tänker på, men Skyclad sammanfattar allt det. Man kan säga att Skyclad fångar mina drömmar. Det finns så många världar och tankar, det finns något som är sant också, något för mig, det är väl därför jag spelar rollspel också.. ibland.

Det är som om dom förstår lite av det jag inte förstår, och låter mig få det. Då känner jag mig lite lycklig.

Och så kanske jag bara lägger mig på fällen och önskar att jag hade någon som förstod och kunde sjunga med, vem det än var, som i Widdershins Jig. Jag hittar alltid delar av mitt eget liv i Skycladmusiken. Det är som om jag var ett pussel, eller ett halvt pussel, där hälften fanns i musiken.

Jag är nog rätt ensam ändå.
Men jag klarar mig ändå, jag klarar mig för att jag är så hård och böjs inte. Det har Skyclad lärt mig.
Men ibland gör det ont att inte ha någon att dela det med..
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Du är nog faktiskt ensam!

Men Skyclad handlar om att öppna upp sig, vara naken, inte om att stänga ute andra. Man måste våga vara naken (eller ha på sig silkesbadrock).

Jag vet inte, jag tycker du är lite korkad faktiskt. Världen handlar inte om att drömma drömmar, världen handlar om status och maktpositioner, hur vi som finns på samhällets botten måste låta oss bli brutalt hanterade. Det finns ingen annan väg ut ur den abysmaliska malströmmen som kallas för "samhället", än att spela med, spela duktig hund. Man måste veta sin plats. Man måste veta sin plats, och känna i sin själ att man är under kontroll.

Ps. Sen jag såg ljuset har jag förstått allting mycket bättre.

Och du, var inte det där inlägget lite för OT?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
I normala fall? Dricker öl i kopiösa mängder, tittar på flickor, pratar reformistisk anarkism och dansar till färska RnB-singlar. Och sover på golv. Jag har helt chockerande mycket erfarenhet av att sova på golv, och i fåtöljer.

Idag? P.g.a en sällsynt svår bakfylla lade jag ner projektet och stannade hemma. Nu sitter jag i mjukisbyxor och spelar Seiken Densetsu 3 (som skulle blivit Secret of Mana 2 i USA) tills tummarna blöder. Med paus för forumhäng, cigg (argh! En kvar och alla nattöppna butiker ligger skitlångt bort... suck...) och Parliament (funk me dr funkenstein!).

Vardagskvällar läser jag serier eller rollspelsmoduler.

Fast det skrev jag bara eftersom jag tyckte att det här var lite väl OT. Eller?
 

Farbror_Funkus

Veteran
Joined
7 Sep 2003
Messages
1
En tur i Skymningslandet...

På kvällarna, strax efter att solen försvunnit bort nedanför horisonten, sitter jag på altanen i min lilla sommarstuga och andas in den friska sommarvinden. Den sista fågeln visslar sin melodi för mig innan den flyger till sitt bo för att njuta av nattens stillhet. Från altanen ser jag vågarna slå upp på stranden. Himlen är röd. Röd som aldrig förr. Men det mäktiga ljusspelet från solens sista strålar varar inte länge och natten slår sin djupa famn om mig. Friheten och stillheten uppfyller mig och jag somnar lugnt i min hängmatta...

Vi hade några goda dagar ihop, men de dagarna är över nu.
 

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Det finns inte harmoni i världen.

Harmonin är en myt, en saga som Maskinen stoppar in i världens barn för att de ska känna hopp, ska känna att de kan fortsätta pressa på, prestera bättre, nå bättre resultat. När de är fullvuxna märker de knappt vilka totala suckers de är.

Jag tror vi alla mår bra av att föda upp monstret inom oss. Just det. Ge det utrymme. Låt det svälja alla dina känslor. Glöm dina juvenila fantasier om harmoni, för HARMONI FINNS INTE! Det finns bara monster och mörker och ångest och rädsla! Låt dessa känslor sluka dig, så har du äntligen lyckats göra ditt första motspel mot gud. Bara genom att bli ett monster kan du frigöra dig från alla band som binder dig till Maskinen.

Och du, Funkus, droppa OT:et, okej?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Yaaaaarrrrg!

Åh, du är såååååååååååååå död..
När jag får tag på dig så ska du lida, det är ett som är säkert iallafall.

Jag menar.. jag menar.. RAAAAAAAAAAAAARGH, ARVIDOS SMASH! Jag ska inte vila förrän hämnd är utkrävd.. Så nu vet du det.
 

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Jag hatar dig

Jag hatar, hatar, hatar dig. Jag har hatat dig ända sedan jag kom hit, ditt missfoster.

Du är tydligen helt tappad i farstun. Jag gillar inte dig. Försvinn.

Liz - har våta drömmar om att tända eld på redaktionsmedlemmarna
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Äh

Äsch, whatever. Har du fortfarande en pojkvän?


/Arvidos, som har schyssta nattpromenadstråk nära hem.
 
Top