Jag och min grupp har fått upp ögonen för rollspel igen och vi har lirat Symbaroum friskt den senaste tiden. Nu råkar det dock vara så att några av oss i gruppen är i en sån bekväm position i livet att vi inte behöver jobba heltid den kommande tiden så vi ska sätta igång en vardagsgrupp och behöver således ett nytt rollspel. Jag har köpt på mig Rotsystem vilket verkade spännande, men Cyberpunk är väl kanske inte riktigt vår kopp kaffe. Nya utgåvan av Coriolis verkar dröja vilket är trist för annars hade det varit givet då sci-fi suget är på topp. Så vad tror ni? Funderar på att försöka lösa alla Mutant UA böcker, men det är ju en jävla kostnad och allmänt struligt. Av någon anledning går jag inte igång på Mutant år noll, förklara gärna hur fel jag har. Finns det några utländska rollspel man bör spana in? Då tänker jag kanske främst sci-fi och annat där i krokarna då vi vill testa något annat än fantasy. Regelmässigt har vi väl inga direkta begränsningar, men vi är ändå rätt färska så allt för regeltunga prylar undanbedes. Tack på förhand och kom gärna med följdfrågor om jag varit otydlig.