Nekromanti Vad bojkottar du?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Om Israelerna inte gjort vad de måste så hade de haft samma problem som yazidierna. De enda minoriteterna i ett hav av araber som verkat klara sig relativt hyfsat är, utöver judarna i Israel, kurderna.

Självklart måste rätt vara rätt, och landet återbördas till dess ägare.
Och Skåne ska bli danskt, Kaliningrad och hela östpreussen tyskt, hela Polen ska flyttas österut, Finland ska bli svenskt, etc etc etc... Nej, det funkar inte så, Troberg. Och det enda arabland jag på rak arm kan komma på är relativt demokratiskt är Tunisien. En ung demokrati på vacklande ben.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Med tanke på hur det brukar gå borde nog fler användare bojkotta politiska diskussioner på forumet...

Själv bojkottar jag framförallt lågprisflyg som RyanAir och Norwegian på grund av deras dåliga personalpolitik.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Arfert;n98587 said:
Och Skåne ska bli danskt, Kaliningrad och hela östpreussen tyskt, hela Polen ska flyttas österut, Finland ska bli svenskt, etc etc etc... Nej, det funkar inte så, Troberg.
Felaktig jämförelse. Det är konflikter som är avslutade och inblandade är nöjda med läget. Ockupationen av Palestina, däremot, är en pågående konflikt som inte är slutförd än.

Och det enda arabland jag på rak arm kan komma på är relativt demokratiskt är Tunisien. En ung demokrati på vacklande ben.
Jordanien (om man nu kan anse en monarki vara demokratisk överhuvudtaget).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Ond bråd död;n98586 said:
Ska alla länder återbördas till sina ägare? Israel är ju inte det enda exemplet på ett land som vunnit nya områden... Det är underligt varför just det är så mycket hat mot israel och judar, när det finns så mycket annat i världen att uppröras över. Att vår usla regering väljer att hipp som happ erkänna terrorstaten Palestina är nog det värsta hittills. Varför inte erkänna lite mindre onda stater istället , typ Kurdistan, Somaliland, Tibet eller republiken Jämtland eller precis vad som helst framför Palestina?
(snip)
Israel gör vad de måste för att klara sig. Vi hade gjort samma sak om vi haft samma grannar.
Skillnaden är att israel utför en långtgående etnisk rensning i de territorier de ockuperar. Palestina försvarar sig mot ockupationen, vilket är deras rätt.

Sedan att israelerna råkar vara judar skiter jag blankt i. Det är inte deras härstamning jag har problem med, det är deras handlingar.

När det gäller erkännandet så ser jag det som betydligt värre att man tillåter terrororganisationer som Greenpeace att agera och rekrytera inom Sverige. Där har vi de verkliga skurkarna idag (även om IS också är rätt så usla typer).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Nu lämnar jag den här frågan. Jag är trött på att diskutera den med folk som inte är insatta i bakgrunden och vad som händer, och jag är för känslomässigt engagerad i den med för många vänner som är israeliska måltavlor.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Troberg;n98609 said:
När det gäller erkännandet så ser jag det som betydligt värre att man tillåter terrororganisationer som Greenpeace att agera och rekrytera inom Sverige. Där har vi de verkliga skurkarna idag (även om IS också är rätt så usla typer).
Aha
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,098
Ond bråd död;n98586 said:
Ska alla länder återbördas till sina ägare? Israel är ju inte det enda exemplet på ett land som vunnit nya områden... Det är underligt varför just det är så mycket hat mot israel och judar, när det finns så mycket annat i världen att uppröras över. Att vår usla regering väljer att hipp som happ erkänna terrorstaten Palestina är nog det värsta hittills. Varför inte erkänna lite mindre onda stater istället , typ Kurdistan, Somaliland, Tibet eller republiken Jämtland eller precis vad som helst framför Palestina?

Förekommer det att arabstater är diktaturer? Omfgöldskjhkljfh. Demokratiunderskott, lol.

Israel gör vad de måste för att klara sig. Vi hade gjort samma sak om vi haft samma grannar.
Är palestina en terrorstat? Hur definierar du en sån? Varför anser du det vara en ond stat?

Tycker du inte det vore märkligt om den svenska regeringen erkände kurdistan som ett eget land fast inga ledande kurdiska partier i vare sig Syrien, Irak, Turkiet eller Iran hävdar att några delar av Kurdistan är ett eget land?
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Jag bojkottar användandet av memes och leetspeak. För det är förbannat irriterande. Annars så bojkottar jag fotboll, det är ju så tråkigt att det nästan är roligare att titta på färg som torkar eftersom inget händer (Ja, jag kan spela pengar på det, men jag vägrar titta på skiten).

Sedan så bojkottar jag alla spel från NCSoft efter de stängde ner City of Heroes. Nejdå, jag är inte alls bitter...

/Ulfgeir
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,162
Världsförbättring
Man skall sköta sig själv och skita i andra, all form av sympati med främmlkngar är suspekt och antagligen kommunism!
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Alla sorters fruktjuicer - förrutom apelsin, tranbär, grapefrukt, äpple och ananas(+ blåbärssoppa & nyponsoppa). Varför är dom andra så äckliga?! Kokosnöt, multifrukt, vindruvsjuice, granatäpplejuice etc. etc. Kanske därför bara Fanta Apelsin är god. :eek:
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Ulfgeir;n98966 said:
Jag bojkottar användandet av memes och leetspeak. För det är förbannat irriterande. Annars så bojkottar jag fotboll, det är ju så tråkigt att det nästan är roligare att titta på färg som torkar eftersom inget händer (Ja, jag kan spela pengar på det, men jag vägrar titta på skiten).

Sedan så bojkottar jag alla spel från NCSoft efter de stängde ner City of Heroes. Nejdå, jag är inte alls bitter...

/Ulfgeir
Landslagsfotboll/EM/VM kan väl vara lite kul att titta på? Tillsammans med stora mängder öl på en sportbar? :p

Annars bojkottar jag sporten GOLF!!!! Seriöst! Finns det nåt tråkigare? Gå runt en massa och slå iväg en golfboll lite då och då. Medelklassen har visst fått ett tycke för sporten också - varav den riktiga överklassen har övergivit den.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kärlekscraft;n99424 said:
Landslagsfotboll/EM/VM kan väl vara lite kul att titta på? Tillsammans med stora mängder öl på en sportbar? :p

Annars bojkottar jag sporten GOLF
Jag bojkottar alla sporter som går ut på att jaga en boll på en gräsplan oavsett gräsplanens eller bollens storlek.

Och så glömde jag säga att jag bojkottar sportbarer. :)
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
obak;n98055 said:
Vilka nyheter läser du?
Allt annat, primärt SVT, SR, BBC och Reuters. Plus sociala medier, där man ju iofs snappar upp en del från de där fyra äcklia också.
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
anth;n100100 said:
Jag bojkottar alla sporter som går ut på att jaga en boll på en gräsplan oavsett gräsplanens eller bollens storlek.

Och så glömde jag säga att jag bojkottar sportbarer. :)
Samma här.

Utöver det har jag försökt ta mig iväg för att se Mad Max, Poltergeist och Jurassic World, men varje gång blev det totalstrejk när jag skulle köpa biljetterna.

På den mer allvarsamma sidan; palmolja. Tyvärr är det inte alltid det står på förpackningen att det är just palmolja.
 
Top