Nekromanti Vad är ni för några?

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
JAJAJA!

Om det är så du vill ha det!
Vad jag menade var att det inte är något fel med att vara nördig, och eftersom nördig är ett nedlåtande ord så fyller det inte sin funktion och behövs inte. Detta är förstås i min utopi, i verkligheten kallar man ju varandra för nördar hela tiden.. /images/icons/wink.gif Precis som det inte är något fel med att vara "bög" men det är ändå ett nedlåtande ord.

Klart slut.


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ja

Redan när jag var ett litet barn på 6-9 år gammal var min pappa tvungen att vakta annars drack jag upp hans lätt-öl
som jag tycker är gött...
Och du anar inte hur många öl sorter det finns det finns goa öl dåliga öl och njutnings bara ölsorter...
Mjöd.
ljust mörk :)
Nu mera har mitt öl smak minskat i förhållande till när jag var liten..

Jag kanske festar och dricker sprit kanske på sin höjd 6 gånger på år 2000 vilket är få gånger..
berusad blir jag sällan jag dricker mig ytterst sällan berusad *ler* det är roligare att vara horizontel än lodrätt.
Och för att riktigt chocka ditt sinne så kan jag medela att Teuqila är GÖTT det är en av de godaste sorterna som finns. Tyvär så kan man inte dricka mycket av det på grund av att det är så starkt berusande.
Medans Whisky / Konjaks smakar hund och gammal apa. smaken är som baken...

vidare kan jag ställa samma fråga som du HUR kan någon gilla Coca Cola den drycken smakar URIN och gammal skit.. Ändå dricker folk den och NJUTER HUR undrar jag..
Svaret är att smaksinnet är individuelt..
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: NÖRD och stolt över det..

Framtiden tillhör nördar och töntar jag försöker bli en aktiv och framgångrik nörd/tönt.. *ler*
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
nej, nej, nej

Nörd och tönt är *inte* samma sak. Jag är en nörd, och jag är fan så stolt över det, men jag skulle fatta eld om någon kallade mig tönt. Töntar är personer som har alla nördarnas nackdelar, men inga av deras fördelar, och som inte nödvändigtvis delar deras intressen.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Smärta!

Jag har märkt att definitionen av ordet 'nörd' kan variera något otroligt, och hos större delen av befolkningen är det fortfarande bara ett nedlåtande ord. För de människor som i mina ögon *inte* är nördar, så finns det faktiskt de som kan föras in i den speciella kategorin 'nördar'. För de mäbnniskor som är nördar, så är 'nörd' fortfarande ett nedlåtande ord. Därför vill man inte kännas vid den betydelse som ordet faktiskt innehåller, och förnekar att man kan räkna sig själv till nördarna. När en icke-nörd kallar mig för 'nörd', blir jag ledsen, fast jag vet att jag är en nörd, för jag vet att de ser nördighet som något dåligt, och genom att kalla mig nörd så anser de mig vara dålig.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: nej, nej, nej

Roa dig med att du vet vad du är till skillnad från dom som troligen har nått slutet av sin personliga utveckling och från den punkten i livet bara kommer utvecklas mot lägre och lägre stånde livsformer..
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Ja

Lösning på problemet: drick sprit! Den bartender som inte blir förvånad när man kliver fram till disken och beställer 10 tequila är inte född; extremt kul att se deras miner/images/icons/smile.gif
Dock mindre kul att se minerna dagen efter. Och ingen tycker tequila är gott så där behöver man ju iaf inte känna sig omogen om man grimaserar.
Pretentiöst, nix. Omoget, yup. Kul, alltid!

Melius frangi quam flecti
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
21 årig psykologstuderande som sysslar med styrketräning och kampsport. Åker även inlines, samt tar gärna tillfället i akt att spela vad som helst som går att tävla i. Vet inte om jag heller passar in på just den stereotypen du målade upp direkt...
Fast när jag var 15 så passade jag nog bättre in på beskrivningen/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Alkohol är inget gift utan en rusdryck.

Påminner om en gammal vits:
Patient: "Var är jag?"
Sköterska: "På sjukhus, du har fått alkoholförgiftning."
Patient: "VA?! Vem f-n har förgiftat min alkohol??"

--
Åke
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Ja

vdiare kan jag ställa samma fråga som du HUR kan någon gilla Coca Cola den drycken smakar URIN och gammal skit..

Euhhh, har du druckit urin och ätit gammal skit?
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
*fniss*[ingen text]

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 
Top