Nekromanti Vad är ni för några?

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
My point..

Min poäng var att ingenting är "nördigt" igentligen.. Och att det inte är nåt dåligt..
Tycker jag!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
DUH! DUH DUH DUUUUUUH! [nt]

Bespara mig från den politiska propagandan tack!

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Vilken Jävla dum...

Där kom det. Väl inbakat men det kom. Verkar som om man dricker sig redlös(regelbundet?) så är man automatiskt immun mot nördstämpeln.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
"DE" har fel. Vi rollspelare är inte fascister som vill ta över landet. Uppenbarligen är vi istället kommunister som vill ta över landet.

*suck*

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: DUH! DUH DUH DUUUUUUH! [nt]

Du behöver ju inte läsa om du inte vill, eller hur?


"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Vilken Jävla dum...

Ja, så är det och det är inget mer med det. Vad har du emot alkohol och fylleri? Låter som en nykterist.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Sport är inte nördigt

jodå...

Soffsittare som sitter och säger att VI vann... eller att DE förlorade..
BAH!... gå ut och sparka lite boll själva...

Sportfånar är precis lika nördiga som alla andra nördar..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Vilken Jävla dum...[OT]

Ytterligare ett bevis på hur skadat vårt samhälle är. Om man intar så stora mängder gift så att man tappar kontrollen över sig själv så är man "accepterad".
Blä!

LL - som för övrigt inte är nykterist.

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Schmå alkohålischar...

"Ja, så är det och det är inget mer med det. Vad har du emot alkohol och fylleri? Låter som en nykterist."

Måste man bli full så fort man dricker alkohol? Kan man inte bara njuta av en vinare, en whisky eller en pint för att det är gott och för att sällskapet är trevligt, och på sin höjd bli lite salongsglad?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Sport är inte nördigt

Jo, men man kan kallar inte någon som håller på med fotboll eller boxning för sportfånar, eftersom man inte ser ner på såna som håller på me det. Medan friidrottare är sportfånar.
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Ja

Varför ska man då dricka nåt med alkohol i? Då kan man väl dricka nåt gott som läsk eller juice istället. Man måste i och för sig inte supa sig full som ett ägg, något jag i och för sig har en ofrivillig talang till, bara nog för att bli lite roligare och lite modigare.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ja

"Varför ska man då dricka nåt med alkohol i?"

För att en Guinness eller en Caffrey's på fat är godare än en sötsliskig Kårla.

"Man måste i och för sig inte supa sig full som ett ägg, något jag i och för sig har en ofrivillig talang till, bara nog för att bli lite roligare och lite modigare."

Har du så dålig humor att du är tvungen att supa dig kul? /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Vilken Jävla dum...[OT]

Ja ja, har hört folk säga det där förut, men alldrig på grund av att det menar det. Vanligtvis bara för att man inte är välkommen på några fester.
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Ja

Här är vi visst intellektuella, jag tror inte på det där, även om ja visste att det skulla vara ditt självklara svar. Kola och andra snaskiga sötsliskiga grejer är naturligt goda för det mänskliga smaksinnet, medan öl inte är det. Ja har alldrig hört talas om nån som inte ogillar öl från början. Sedan kan man ju lära sig att acceptera och gilla öl efter ett tag, men nån njutning blir det alldrig. Min erfarenhet är att folk bara säger att alkohol är gott för att vara pretantiösa (nu vet ja inte riktigt vad det är men ja tror det är rät ord) och speciella.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ja

"Här är vi visst intellektuella, jag tror inte på det där, även om ja visste att det skulla vara ditt självklara svar. Kola och andra snaskiga sötsliskiga grejer är naturligt goda för det mänskliga smaksinnet, medan öl inte är det."

Jag vet att jag låter läbbans åldersstigen och "gubbig" när jag säger det, men faktum är att det är en ålderssak. Som ung har man ett större energibehov, varför kroppen också suktar efter energi mer. Socker är just energi. Så småningom avtar sockerbehovet och smaknjutningen av socker minskar radikalt Andra smaksensationer blir då mer intressanta.

"Ja har alldrig hört talas om nån som inte ogillar öl från början."

Det är väl som stuvad spenat, antar jag - jag har aldrig hört talas om någon som inte ogillade det från början heller.

"Sedan kan man ju lära sig att acceptera och gilla öl efter ett tag, men nån njutning blir det alldrig. Min erfarenhet är att folk bara säger att alkohol är gott för att vara pretantiösa (nu vet ja inte riktigt vad det är men ja tror det är rät ord) och speciella."

I så fall har din erfarenhet just utvidgats. Jag tycker om öl, precis som det är (Caffrey's Ale på fat är min personliga favorit, med Guinnes Stout på fat som god tvåa). Whisky kan vara gott ibland. Däremot är jag inte förtjust i vin eller nubbe, men det kan slinka ner.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: My point..

jaja.. Du är för liten för att förstå sånt här!

Nej, skoja bara, jag orkar bara inte diskutera saken.. /images/icons/wink.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top