Nekromanti Vad är ni för några?

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
Jo, en sak som jag ahr grunnat mycket på är om standrad-rollspelaren fortfarande är 15-årige nörd-Calle, eller har det ändrats? Är inte rollspelare finniga töntar, längre? Jag vet iaf själv att jag inte passar in på denna beskrivningen... /images/icons/cool.gif

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Vilken Jävla dum...

...fråga, Rollspelandet runt om i sverige består av pojkar/killar/män samt flickor/tjejer/kvinnor i åldrarna 7-99 år. Själv e jag 20, ser mig inte som en nörd, är förlovad, gillar filmer (Star Wars) musik (Gangsta Rap) och gillar att festa och supat till med mina polar, så det så...

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Själv tycker jag att jag är jättenördig, jag håller typ bara på med rollspel, warhammer FB, fantasyböcker och Dator. Spelar 4+ olika sorters rollspel. Och jag lyssnar visserligen på musik, även om jag har en ganska egen musiksmak, som typ: Eminem, Dr Bombay, Dr Macdoo, Monty Python, Rally(P3), Da mutts, Dune, Ebba grön, ATC, Enigma mm
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: Vilken Jävla dum...

trådflytt..

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 
G

Guest

Guest
Inlägg flyttat...

...från Drakarforumet till rollspelsforumet...

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,473
Location
Helsingborg
Näe, jag har fyllt 20

Jag sitter jämt vid datorn och lyssnar på MP3-låtar och knåpar på hemsidor.

Favoritmusikstilen är Dance, Techno och rave bl.a. ATC, Dune, Spock, RMB, DJ Bobo, Pinoccio, Laserdance, Faithless m.m., m.m.

Spelat 15+ rollspel och två brädspel och tycker jag själv är relativt nördigt.

/[color:green]Han</font color=green> som heter Karl i andranamn
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
26 år & jobbar arslet av mig. Nörd, det får andra avgöra.
Intressen? Familj, vänner, rollspel, brädspel, whisky, snabba bilar, musik och allt annat som gör livet kul /images/icons/smile.gif

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nejj då... :)

Nu så är "nörd" ett ovanligt tråkigt ord tycker ja. Min definition:

Nörd: Någon som intresserar sig engagerat för något. Må de vara rollspel, sport eller modellflygplan.

Nu tillförde nog inte det här inlägget nåt men.. Öh..



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Vet inte om det har ändrats eftersom jag inte har kontakt med andra spelare än min spelgrupp. Vi är alla 25 och uppåt och personligen tror jag inte vi är nördar, åtminstone inte vad gäller de rent fysiska attributen. Inombords är vi klockrena nördar hela bunten och jäkligt stolta över det! :gremsmile:

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
18 år, discofil. (fanatisk skiv och musik shoppare)
Lägger gladeligen ut 300 spänn för att få limited varianterna av albumen..
Älskar att gå på konserter, vad jag lyssnar på finns samlat här: http://w1.877.telia.com/~u87705758/mp3.htm Spelar diverse rollspel, lajvar lite... Spelar även ibland brädspel när tillfälle gavs...

Tycker om att skriva, särskilt när skrivandet kombinerar mina två favorithobbys, musik och spel...
Ansvarar för skivrecensioner i CODEX. (ett exempel på det)

Går Natur med IT inriktning, sista året...

Tja.. Har en Sambo...

Stockholmare..


Nörd? Nä... inte till det yttre.. Men visst... jag är datanörd och rollspelsnörd (dock INTE dataSPELSnörd)
typ allt..


chrull
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Sport är inte nördigt

Sport är väll inte nördigt? Självfallet förutsätter ja att man håller sig till nån ordentligt sport, inte friidrott eller curling då.
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Vilken Jävla dum...

Njäe, frågan var väll inte så dum. Oftast tycker tror jag inte att rollspelare tillhör den lägsta statusgrupen kallad nördar, dit mest stackare som inte har några vänner eller är väldigt fula hör. Rollspelare brukar snarare tillhöra gruppen losers som ligger något ligger något högre upp på skalan än nördarna. Det finns dock däkert en del undantag.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Sport är inte nördigt

Sport är väl det nördigaste som finns?

I alla fall om man bara är åskådare..

chrull
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Jo, en sak som jag ahr grunnat mycket på är om standrad-rollspelaren fortfarande är 15-årige nörd-Calle, eller har det ändrats? Är inte rollspelare finniga töntar, längre? Jag vet iaf själv att jag inte passar in på denna beskrivningen...

Jag är 24 år gammal och läser Information och PR i Sundsvall. Jag är en schizonörd. Dvs jag har en del nördiga hobbies (nördiga enligt andra, inte mig). Mina nördhobbies är rollspel och scouterna. Mina huvudsakliga ickenördhobby är musik (jag har hiphop-klubb på kåren i Sundsvall och sänder ett hiphop-program på kårradion). Vad gäller tjejer så brukar det inte vara något större problem.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Vad vet jag men på det här forumet lär du nog få en profil över forumanvändarna...
Jag är 21 och studerar materialvetenskap, låter väl nästan nördigare än att spela rollspel?
Sen sysslar jag med en massa annat också, nördigt som (vad är motsattsen? vanligt, normalt...)
Allt från motorcyklar till musik.

Ex nihilo nihil fit
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Visserligen är jag 15 år men, "nörd-Calle" njaaa...
Jag har väl en del nördiga intressen (rollspel...ja, ok det är väl bara rollspel)Men annars stämmer jag nog inte in särskilt bra på din beskrivning . Mitt största intresse är musik ,främst HC, jag är även intresserad av politik (okej det kan vara nördigt, men jag tycker att det främst är höger-politik som nördarna förespråkar. Själv är jag raka motsatsen!).Däremot vet jag en hel del rollspelare som stämmer in rätt bra på nörd-calle.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 
Top