Vad är du pepp på just nu?

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
… förutom DoD, då.

Nej, skämt åsido, det får man gärna svara. Men var nyfiken på vad folk brinner för just nu? Eller om en inte brinner alls för den delen.

Själv är jag väldigt pepp på 1DnD. Jag tror att det kommer att bli bättre än 5e, jag gillar kreativiteten som sprudlar i DnD-världen och jag har en ambitiös och häftig kampanjide som jag vill köra. Men det är lite frustrerande att 1DnD kommer först 2024, jag hoppas i januaris för att pricka spelets femtioårsjubileum, men @anth säger ju att det kommer först till Gencon pga säljer mer då. Nästan två år.

Jag är också pepp på min kommande BECMI-kampanj där vi ska köra Caverns of Thracia. Förutom ett par enskott med forumiter har jag inte spelar något sedan i vintras, och pga livet har mina förberedelser till den här kampanjen dragit ut på tiden. Men snart är det dags! Ett par veckor, tror jag.

Annars vet jag inte. Det finns ju så mycket, och kommer nytt hela tiden, men jag orkar inte ens hänga med. Jag vet ju vad jag ska spela härnäst, och tiden och orken räcker ju inte. Jag skulle vilja testa att spela några gamla spel, bara för att känna på dem, typ DoD82, Mutant, GWs Judge Dredd kanske.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
Jag är inte riktigt pepp på något i rollspelsväg, utan har hamnat i lite av ett mellanläge.

Vi behöver ett, max två spelpass till för att avsluta Sju porträtt av Elvira Wallin, men får inte till det med alla spelare. Innan den kampanjen är avslutad känns det inte meningsfullt att dra igång någon ny.

Vi spelade en one-shot Monster of the Week för några helger sedan, vilket var roligt. Men mest som något man sticker mellan med lite då och då.
 

Cabal_se

Veteran
Joined
13 May 2019
Messages
37
Är pepp på kommande KryptCon så att jag kan spelleda helt knasiga saker. Inget undantag denna gången heller :)

Skulle så gärna vilja spelleda The One Ring, en mini-kampanj eller så. Kan säga att jag är pepp på det systemet. Även TW2000. Så mycket och så lite tid.

Testa gamla goa spel är något jag också skulle vilja göra. Har många ospelade "klassiker" så som James Bond, Judge Dredd, Dark Heresy, Bushido, Hawkmoon med mera.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Är pepp på kommande KryptCon så att jag kan spelleda helt knasiga saker. Inget undantag denna gången heller :)

Skulle så gärna vilja spelleda The One Ring, en mini-kampanj eller så. Kan säga att jag är pepp på det systemet. Även TW2000. Så mycket och så lite tid.

Testa gamla goa spel är något jag också skulle vilja göra. Har många ospelade "klassiker" så som James Bond, Judge Dredd, Dark Heresy, Bushido, Hawkmoon med mera.
Judge Dredd … du menar det från mitten av 80-talet? Trodde jag var den ende här som gick igång på det!

Har TOR och star liggande vid sängen, ospelat och oläst. Gillar idén på en hobbitkampanj, men äventyren i boxen verkar B.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Jag är peppad på vår nya kampanj i Svärdets sång. Framför allt är jag peppad på att spelleda igen. Jag är spelare i Corioliskampanjen som vi har kommit typ halvvägs in i bok 2 på. Det är kul och ganska bekvämt att spela, men det blir lite som sötsaker i längden, efter ett tag vill man ha en ordentlig stek. Man saknar planerandet och pysslandet utanför spelmötena.

Jag har preppat på ett annat sätt inför denna kampanj än hur jag brukar göra och än så länge känns det som det bästa sättet jag har provat hittills.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Du är inte ensam! Riktigt bra spel. Vi spelade det väldigt mycket när det kom.
Jag spelade bara de två äventyren i boxen, som min kompis ägde. Köpte en egen låda för ett gäng år sedan. Är lite sugen på att testa det nån gång.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Jag är pepp på att fortsätta vår Delta Green kampanj. Vi är fåtal spelare just nu och väntar in rätt tillfälle.

Sen är jag riktigt pepp på Blade Runner.

Symbaroum ligger i dvala och väntar på att väckas till liv.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag är ganska pepp på att fläska i mig pizzan från igår som jag sparat i kylan till frukost.

Dock blir jag lite opepp för att pizzagubben alltid envisas med att ge mig vanlig cola fast jag tydligt och upprepat varenda gång säger cola zero ,ZERO, Z . E . R .O men det går tydligen inte in i gubbens hjärna så naturligtvis fick jag en vanlig cola denna gången också.

Det gör mig lite opepp att betala 45 kronor för en 2 liters cola som jag inte kan dricka.

Vi får se vad som väger tyngst peppen av att fläska i mig pizza till frulle eller sorgen av att betala 45 kronor för en dricka jag inte kan dricka eller använda till lördagsgroggen
 

SpringandeKulle

Veteran
Joined
15 Aug 2022
Messages
197
Börjat spela EDD igen... eller rättare sagt så spelar en husreglad version... Så nu pepp på spelleda i systemet men där Ereb Altor fått en del Warhammer influencer.
Är rätt kul att komma tillbaka till sin barndom och upptäcka alla brister som reglerna har men även använda sin kunskap om andra spel för husregla.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Jag är pepp på att ge ut ett första äventyr till De fördömda. Det blir ett äventyr som jag använt för att testa reglerna och som därför är väl beprövat. Texten är klar. FSF-INK har börjat skissa på bilder. Bollen är även satt i rullning när det gäller kartor.

När det gäller spelande är jag pepp på att följa upp Naram Akaris ruiner med något som har annat fokus. Mer karaktärsrollspel. Mer sociala utmaningar. Mer variation. Oklart vad det skulle kunna vara. Jag har dock flaggat för att jag kommer att ta en paus från spelledande när den nuvarande kampanjen är slut så det är ingen brådska med att förbereda nästa. Har även haft en tanke om att plocka upp Askhem för några spelpass, så får spelarna känna på År noll-motorn.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Jag håller på att göra förhoppningsvis sista jobbet på Se och göra i Aliatra och är såklart jättepepp på att bli klar med det. Det har varit lite svårt, för varje gång jag satt mig ned för att jobba med det har jag fått nya idéer som jag lagt in i spelet. Det ligger nu på ca 450 sidor, vilket är mer än alla andra spel jag publicerat tillsammans. Jag känner också att det är mitt bästa spel, och att jag skapat ett spel som inte liknar något annat.

Gissningsvis kommer det att sälja typ tio exemplar, men jag är ändå väldigt pepp! :gremgrin:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Gissningsvis kommer det att sälja typ tio exemplar, men jag är ändå väldigt pepp! :gremgrin:
Hoppas du släpper det snart, för jag vill köra en Se och göra i Hindenburg.

Det sagt, satt och läste Mutant: Undergångens arvtagare-kampanjen och var inte så pepp men nu när vi körde en kortare omgång och jag mindes hur sköna karaktärerna var och framförallt spelarna så blev jag superpepp.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Börjar hetta till lite nu i vår genomspelning av Oraklets Fyra Ögon, så det är peppigt. Ska få en resin-3d-printer av en kollega som inte hade plats för den, så peppad på att printa en massa fina miniatyrer!
 
Last edited:

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
På att jobba och på diverse skitcoola projekt som äter all min tid.

Kring rollspel är jag pepp på vår nystartade Starship Troopers-kampanj där vi kör session #2 om en vecka. Och på att träffa likasinnade i Uppsala nästa vecka.
 
Top