Vad är du pepp på just nu?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Kufkampanjen med tyskarna går mot sitt slut. Vi siktar på att spela Köpman i Röd Zon längre fram. Men men eftersom det inte är klart än så skall vi köra OKULT som mellanspel. Jag har en ohälsosamt hög nivå av pepp för att spela OKULT igen. :)

I övrigt har jag bytt jobb till ett som inte ger något utrymme för kreativitet, så jag tänker att jag kommer att få skrivklåda igen. Det är mer än två år sen jag skrev egelbundet, det känns som att det är dags. Tänkbara skrivprojekt än så länge:
  • Vill skriva något till DoD, och med en öppen licens så blir det kanske av. Äventyr kanske? Själviskt skrivande för skrivandets skull. Kanske en Hydra?
  • Kampanjmodul till Kuf. Nu när Rechnoygorod-spelandet är klart så skall jag samla mina spelledaranteckningar och göra någon sorts modul av dem. Får se om det blir fristående, eller i form av ett andra nummer av Bortom Barriären.
  • Faktiskt få klart Köpman i Röd Zon. Lite tyngre att starta upp igen, men om vi skall spela så blir det kanske så att peppen rinner över även till den bägaren.
  • Jättehögen med halvstartade projekt kallar. Under två år av vila från skrivandet har tankarna fortsatt. Så nu jag har brottstycken till flera olika projekt som borde sättas på pränt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Det kanske är tidsandan. Jag klurande på att koka ihop nåt för Stormbringer till Jackercon i somras, men fick inte ihop det. Men, det igger och pyr fortfarande.
Jag tror det som lockar mig med de här spelen idag har ganska lite med dem som system att göra (för de är väl med moderna ögon högst mediokra), utan den där känslan spelet och settingen gav mig när jag var 14 eller 17. För de var så häftiga. Och jag får liksom inte den känslan så lätt idag, pga är gubbe.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Pepp på att SLa DoD snabbstarten ikväll. Dock känns de lite nervöst eftersom jag inte känner mig lila förberedd som jag kanske borde vara.

Utöver de hoppas jag på att KH kampanjen skall komma igång i höst. Får se hur de blir men alla har skapat bakgrunder till sina rollpersoner så de känns som att de finns gott om trådar och konflikter att dra i
 
Top