Vad är du pepp på just nu?

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
599
Drakar och Demoner (Bane-edition) är jag hemulskt pepp på, och hoppas först och främst få till spel på jobbet och köra det där när/om några kids nappar. Jag har börjat skissa på en kampanjvärld någonstans bortom av ren inspiration.

Varje ny session av de regelbundna kampanjer jag är med i ser jag svårt fram emot ety de är alla så väldigt bra och pepp-framkallande just nu: Symbaroum där vi efter ett års fin build up börjat Törnetronen nyligen, Tjurmannen från Kungsskär där vi efter ett år ännu inte nått till 21 augusti och invigningen på Nationalmuseum men mycket rysligt och mystiskt mysigt kommit fram i ljuset, och Old School Essentials med ett öppet bord-upplägg (West marches-style di kallart) som träffat min sweet spot och äntligen släckt törsten från den första vändan/vågen OSR såväl som väckt aptiten på den igen.

Rings of Power: härligt och heligt fredagsnöje senaste veckorna. Kanske just för att det inte är perfekt blir jag, som jag tror jag skrev, pepp på att spela rollspel och skapa själv. Något som den bästa fantasyn, om än även inte den bästa, alltid haft att ge.

Satsumas.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,438
Jag är väldigt pepp på:
- Att skriva på Kopparhavskrönikan och Kaparen från Krilloan
- Nästa spelmöte av Sirenens klagan. Kommer äventyrarna att våga bege sig bort till det hemsökta Grivela?
- Drakar och Demoner 23! Grymt att se FLs vision för det klassiskaste av svenska rollspel.
- Alla grymma kreativa trådar som precis dykt upp på forumet: afUttermarks SLPer och äventyrskrokar, Sinisas Tistelriddare, Kranks senaste Sci-Fiideer. Och säkert mkt mer!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,919
Kul tråd!

Jag är främst pepp på att skriva klart min modul till Neotech som handlar om östa Afrika i allmänhet och Somalia i synnerhet.

Jag är pepp på att läsa färdigt reglerna till Skrömt.

Jag är pepp på att komma igång med mitt fan-äventyr till Kutulu.

Jag är pepp på att övertala de spillror som är kvar av min gamla spelgrupp att spela Dunder & Drakar
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Pepp och lite vemodigt att det närmar sig slutet i the darkening of mirkwood kampanjen jag är spelare i. Mörkret ligger som ett täcke över skogen och man börjar bli nyfiken på slutet.
Och vad händer sen då, när kampanjen är slut?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Judge Dredd.. ok jag är officiellt frestad att testa det. Det och Stormbringer!

Annars är jag pepp som fan på att lira Necromunda men som rollspel istället. Alternativt Gorkamorka (bara modda Mutant År Noll?). Realistiskt dock borde jag verkligen undvika att SLa nåt hack igen. Det är så mkt meck. Är ändå pepp på Mutant År Noll-grundkampanjen jag SLar för andra gången, grupp där ingen testat det innan.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
Kul att läsa om hur mycket rollspelspepp och -projekt som pågår därute i stugorna. Väldigt inspirerande. Är just nu pepp på att få Cy_borg i brevlådan så småningom.

Men än mer är jag väldigt pepp på det Cyber M/77-projekt jag filar på till vårt rollspelsgäng. Arbetsnamnet är BRTL BRLN 2X92 och grunden är, såklart, Cyber M/77s regler men jag försöker just nu testa lite egenpåhittad/lånad regelmekanik som jag känt behov av. Har även tagit fram ett eget rollformulär (dubbelsidigt), jobbar på ett vapendokument (är ju den sortens rollspelsgubbe som tycker att rollspel behöver vapenbilder) och ffa bygger jag just nu en setting baserad på Berlin City 2092*.

Så, det är allt det här jag är sjukt pepp på.

*Det Berlin som jag ”bygger” är dock annorlunda mot hur BC2092 såg ut och framförallt har det nog att göra med att jag alltid haft svårt att visualisera tanken på Cyberpunk-våningsblock-världen. Hur kan man liksom få fram den där klimatkatastrofigt mysiga dystopikänslan när ”världen” i stort sett befinner sig inomhus? Sedan är det ett estetiskt arbete för att bygga en värld som är cyberpunkig men inte färgglad som den jänkarna är så jäkla förtjusta i. Ambitionen är liksom en gothigare, crustpunkigare och eurotrashigare östeuropabrutalistisk setting. Mer 90-tal än 80-tal. Mer Sisters of Mercy och Crass än Sunset Strip-hår-metal. Och definitivt mer kosmopolitisk punkgryta, typ. If that makes any sense. :unsure: Hursomhelst så pågår detta arbete och upptar (alldeles för) mycket av min dagliga tankeverksamhet. Men kul är det och pepp är jag.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,840
Location
Off grid
Spelandet går långsamt just nu. Hoppas dock att vi får till ett äventyr med Wasteland. Det har legat på kö i flera år. Det vore awesome. Vore kul att testa nya Twilight 2000 också.

Produktmässigt ska det bli intressant att se vad Fria Ligan gör med både Twilight 2000 och The One Ring. Båda spelen ligger mig tematiskt varmt om hjärtat.

//EvilSpook
 
Last edited:

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Judge Dredd.. ok jag är officiellt frestad att testa det. Det och Stormbringer!
Jag spelade en riktigt kul Stormbringerkampanj i tvåan på gymnasiet, har försökt köpa tredje utgåvan som vi spelade då men den är svår att få tag på.

Kul att så många går igång på gamla JD.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Kul att läsa om hur mycket rollspelspepp och -projekt som pågår därute i stugorna. Väldigt inspirerande. Är just nu pepp på att få Cy_borg i brevlådan så småningom.

Men än mer är jag väldigt pepp på det Cyber M/77-projekt jag filar på till vårt rollspelsgäng. Arbetsnamnet är BRTL BRLN 2X92 och grunden är, såklart, Cyber M/77s regler men jag försöker just nu testa lite egenpåhittad/lånad regelmekanik som jag känt behov av. Har även tagit fram ett eget rollformulär (dubbelsidigt), jobbar på ett vapendokument (är ju den sortens rollspelsgubbe som tycker att rollspel behöver vapenbilder) och ffa bygger jag just nu en setting baserad på Berlin City 2092*.

.
Ascoolt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Under rätt lång tid har jag just inte varit pepp på något alls, men det känns som att något håller på och lyfter den här terminen, som att jag har lättare att hitta till positiva känslor och sådär. Så jag är fortfarande inte liksom sådär galet pepp på något, men ganska pepp är jag på:
  • Att det kommer ett paket med japanska Kutuluböcker till mig snart. Eller ja, "snart" vet jag inte. Men de kommer. De är det mest påtagliga tecknet på att hela den här fullständigt crazy bananas-grejen med Kutulu på japanska är på riktigt, så det kommer nog att kännas rätt häftigt att klämma på böckerna själv.
  • Att jag nog kommer att kunna bli klar med Rotsystem-kampanjboken i år. Efter… öh, vad är det? Sex år? Jag tror de äldsta anteckningarna jag hittar är från 2016. Det ska bli SÅ SKÖNT att släppa det projektet och inte ha det hängande över mig – och, såklart, se vad folk tycker om det.
  • Agency. Jag tror fortfarande väldigt mycket på det här projektet även om det gått i stå litegrann i väntan på att jag ska orka göra illustrationer samt skriva det sista. Framför allt är jag just nu uppslukad av tankar på Theory of Mind, en spelvärld till Agency, och jag kommer då och då fortfarande på nya idéer till Infiltrators (arbetsnamn) och Fearful Symmetry. Agency är det av mina spel jag haft lättast att komma på saker till förutom Rotsystem. Synd att jag inte har lika lätt att komma på saker till Kutulu bara…
  • Jag är också lite pepp inför Mothership-grundboxen. Jag har tänkt göra ett seriöst försök att dra ihop något slags spelgrupp och köra lite Gradient Descent när den kommer.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Drakar 84/85 PbP! Måste bara få tid att avsluta ett par saker. Sen!

Classic Traveller PbP har dragit igång igen och puttar på! Vi har precis anlänt till systemet Ghospo och kommer nog en liten logg om det någon gång framåt.

Runequest 2 och Glorantha - Konstant pepp egentligen

Leaving Sol - eget projekt, sf i vårt solsystem där alla spelar individer som bestämt sig för att lämna solsystemet för något annat. Får se om spelande drar igång i höst. Alaistair Reynolds, Iain M Banks, Stephen Baxter, Bruce Sterling är referenspunkter.

Cyberpunk 2013 eller Sorcerer - Vi har talat om att plocka upp något av dessaa nu när The Pool i bergslagen på 1800-talet är avslutat. Får se vilket det blir.

Stormbringer - Har ett scenario halvskrivet som jag kanske borde skissa klart så det kan köras!

Marvel Superheroes - FASERIP i Stockholm på 90-talet, har någon idéskiss kring detta. Helikopterplattar, skinheads, högerextremism av alla de slag och yuppies som skapar monstrositeter (som i verkligheten alltså). Egen värld. Superhjältar och ett 90-tal på en syrasnedtrippad Clive Barker

Samma sak med Champions! Oklart vad som skulle klicka bäst men lika pepp på bägge.

Sen massa annat. Annalise skulle vara intressant igen, mer Shock, Polaris, PTA, Chivalry & Sorcery, osv osv. Nytt, gammalt, spel bara!

Börjat spela Go igen! Så jävla bra. Mer brädspel. Mer rollspel. Mer spelande utan fördomar öht!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Drakar 84/85 PbP! Måste bara få tid att avsluta ett par saker. Sen!

Classic Traveller PbP har dragit igång igen och puttar på! Vi har precis anlänt till systemet Ghospo och kommer nog en liten logg om det någon gång framåt.

Runequest 2 och Glorantha - Konstant pepp egentligen

Leaving Sol - eget projekt, sf i vårt solsystem där alla spelar individer som bestämt sig för att lämna solsystemet för något annat. Får se om spelande drar igång i höst. Alaistair Reynolds, Iain M Banks, Stephen Baxter, Bruce Sterling är referenspunkter.

Cyberpunk 2013 eller Sorcerer - Vi har talat om att plocka upp något av dessaa nu när The Pool i bergslagen på 1800-talet är avslutat. Får se vilket det blir.

Stormbringer - Har ett scenario halvskrivet som jag kanske borde skissa klart så det kan köras!

Marvel Superheroes - FASERIP i Stockholm på 90-talet, har någon idéskiss kring detta. Helikopterplattar, skinheads, högerextremism av alla de slag och yuppies som skapar monstrositeter (som i verkligheten alltså). Egen värld. Superhjältar och ett 90-tal på en syrasnedtrippad Clive Barker

Samma sak med Champions! Oklart vad som skulle klicka bäst men lika pepp på bägge.

Sen massa annat. Annalise skulle vara intressant igen, mer Shock, Polaris, PTA, Chivalry & Sorcery, osv osv. Nytt, gammalt, spel bara!

Börjat spela Go igen! Så jävla bra. Mer brädspel. Mer rollspel. Mer spelande utan fördomar öht!
Oj! Jag tror du vinner tråden 😘
 
Top