Nekromanti Vad är den mest udda grejen i din rollspelssamling?

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
krank;n158012 said:
utan Kontinuum hade More than Human varit rätt annorlunda tror jag.
Intressant! Ja, Kontinuum var skrivet med kärlek och vision. Jag korrade texten. Fick det gratis fast jag insisterade på att betala.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Udda saker? Hmm få se nu. Drakar & demoner 1.0, Gangster (som nämnts av någon annan), TSRs Indiana Jones-rollspel, en gammal utgåva av Gamma World samt en del äventyr jag inte minns namnen på. Just det, jag äger ett ospelat exemplar av Efter Thule också. Litet vikingarollspel av ölbryggaren och konstnären Karl Grandin. En del fanzin har jag samlat på mig genom åren också. Bla Grey Ooze, THOT, Yxan (tror jag den hette), Dnegel mm.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag har ju inte en särskilt stor samling igentligen... kanske en-och-en-halv handfull eller så olika spel... men endast en av dem är "udda".

Violence

Jag köpte det på ett av de två sista Gothcon jag var på (2001-2003 nån gång)... och det var ett sånt där- "ja det passar ju... för jag har en femma/tia kvar nu timmen innan jag ska åka hem... och denna begagnade boken kostar ju just så pass mycket som jag råkar ha kvar... och av någon anledning så har det blivit en typ av tradition att på sista dagen på ett konvent, innan jag åker hem, så måste jag använda slut på alla mina fysiska pengar som jag har på mig... så varför inte?" -typ av grej. XD Har läst det en eller två gånger, men har aldrig spelat det... kommer nog aldrig spela det heller för den delen. XD
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Hade först inte tänkt lägga in något här men när jag rotade runt i en kartong efter Codex så hittade jag ett litet fansin tillsammans med mitt exemplar av Sinkadus Nr. 2. Ortus Cicerone Nr. 5 från 1989. Kollade snabbt innehållsförteckningen (att det ens fanns en) och såg artikeln "Tjejer och Rollspel" och med tanke på att ämnet har debatterats flitigt här på forumet så var det ju ganska kul att läsa denna lilla text från 1989.



Ortus Cicerone var tydligen konfliktspelklubben Natrix Argentum Ortus tidning (Ekerö). Ansvarig utgivare Tomas Friberg. Någon som kanske känner vederbörande?

Artikeln i fråga är skriven av Katja Forsberg.

 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Kan jag absolut göra. Finns lite kartor över Jerusalem och Palestina samt lite annat kul. Fixar när jag kommer hem.

// G
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Gruvdrift är ju kanske inte det första som jag kommer att tänka på när det gäller termen "Glory Hole", men om du säger att du googlat det och att termen är legitim, så tror jag dig på orden.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
solvebring;n158426 said:
Undrar vad ett sådant ex kan vara värt idag ... Man kan ju fråga sig hur många av de 280 som överlevt. Sannolikt inte särskilt många, i alla fall inte sådana som har boxen i behåll.

Det är en något gnagande tanke. Nästan lika gnagande som tanken på hur mycket som slängdes när ni städade lagret!
Min pappbox är hursomhelst oöppnad. :cool:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Wide;n158988 said:
Det mest udda i min samling är Reich Star från 1990.

Från wikipedia:

"In an alternate universe, history took a terrifying turn for the worse during World War II, with the Axis Powers conquering the globe. Nearly 200 years later the '"Third Reich" and the "Empire of Nippon" have spread their reach to off-world colonies far beyond our Solar System, enslaving the technologically inferior alien species they have so far encountered, and maneuvering their might against each other in an ever threatening Cold War. In the midst of this darkness many resistance groups have emerged to fight against the Nazi tyranny. The player characters belong to one of these groups, and fight to overthrow the Third Reich and restore freedom and democracy to Erde and her colonies."

Fina grejer, har den i hyllan. Jävligt weird.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
När jag letade bland fanzinen hittade jag även ett figurslagsspel - Hjältar och armeer. Jag har dock aldrig spelat det. Alldeles för krångligt med mängder av förkortningar, individuell ordergivning till soldaterna osv.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Magnamund;n159727 said:
När jag letade bland fanzinen hittade jag även ett figurslagsspel - Hjältar och armeer. Jag har dock aldrig spelat det. Alldeles för krångligt med mängder av förkortningar, individuell ordergivning till soldaterna osv.
Koolt, aldrig hört talas om. Du skulle inte vilja slänga upp några bilder på det?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Big Marco;n158992 said:
"Glory hole"?
Ja. Gruvtermen är, föga förvånande, äldre. Och den modernare betydelsen kanske inte var så värst spridd när Judges Guild-äventyret kom ut.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Zoth-Ya;n159743 said:
Koolt, aldrig hört talas om. Du skulle inte vilja slänga upp några bilder på det?
Bildfilerna är tydligen för stora och jag vet inte inte hur jag ska minska dem med min surfplatta. ???? Måste hitta nåt vettigt program för det.
 
Top