Nekromanti Vad är den mest udda grejen i din rollspelssamling?

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Om tärningar räknas så har jag även en T6:a som saknar en 6:a och har istället två 1:or, tog nästan en hel kampanj (ca 6 månader) innan jag upptäckte det, inte konstigt man gjorde så lite skada med den
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Tomtar och Troll signerad av CJ Ström är nog det mest unika inslaget i min samling. First Fantasy Campaign-kartan signad av Dave Arneson är en bubblare (men väsentligt mindre unik).
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det konstigaste jag har är väl typ en sån där klanbok till vampire i wod. Malkavian så klart ;) men i övrigt, nä, inget speciellt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
En gulnad pappersbunt med Mark ReinHagens outgivna scifilir Exile. Enligt utsago direkt från Marks eget skrivbord som present till en vän.
Flera uppsättningar av Ankh - Kalevala Heroes, finsk OSR från innan OSR var coolt.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Jag har en gång LÅNAT en fil med ett outgivet urban fantasy spel om trollkarlar som Krille satt och filade på runt millennieskiftet (tor det var typ då i alla fall) av en person som verkligen inte var just Krille. Men jag har inte kvar filen och jag kommer inte ens ihåg om jag läste spelet.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,119
Location
Göteborg
Galten;n157617 said:
Måste vara Biblia, ett kristet rollspel där rollpersonerna ska frälsa folk i Palestina år 33. Nådegåvor från Gud istället för magi, Fromhetspoäng som ger bonus vid predikan etc.

http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Biblia

// G
Ja, jösses, det minns jag att jag bläddrat i vid något tillfälle.

Men tja, förutom en originalutgåva av Trygg-Torkel, så har jag någonstans även hans föregångare. En tysk officer under andra världskriget som av oförklarad anledning hette... Gurra?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,734
Den franska utgåvan av Panty Explosion kanske. Annars Empire of the Petal Throne från 1975 (bara regelboken, inte boxen) som jag fick tag på när Oldtimer tömde garaget.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Jag tror att det konstigaste jag har är "Legends - the Orion Project", en rätt taffligt skriven och fult layoutad tie-in-bok/supplement/grej till det turligt nog vad jag vet insomnade rollspelet Obsidian. Nåtslags cyberpunk-scifi-skräck om jag minns rätt.

Sen äger jag ju ett gäng udda rollspel som Engel, Nobilis, Amber och Mechanical Dream, men de räknar jag inte riktigt. Inte tillräckligt obskyra.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,288
Location
Örebro
En av de fem exklusiva, handgjorda prototyperna av Nyckelringrollspelet av Åsa Roos.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Vet inte riktigt... En luggsliten upplaga av Tenra Bansho Zero kanske? Kobolds Ate My Baby från kickstartern? GxB? The Tulip Academy's Society for Dangerous Gentlemen?

Har Exalted Limited Edition för första utgåvan också, känns inte riktigt obskyrt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,081
Location
Ereb Altor
wilper;n157686 said:
En gulnad pappersbunt med Mark ReinHagens outgivna scifilir Exile. Enligt utsago direkt från Marks eget skrivbord som present till en vän.
Det var inte denna lunta som stals i Borås för en massa år sedan? Jag säger alltså inte att du stal den, men jag var där det året (och Mark med) och någon stal alla hans anteckningar från hans outgivna spel :)

Edit: en snabb googling visade att det inte Exile som stals. Någon som minns något om detta?
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
En komplett samling av Khelataar ligger och samlar damm i en hylla.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
En drakar och demoner regelbok med "kludd" (som han själv kallade den) av Nisse Gulliksson på det bakersta uppslaget. Bilden föreställer en krigare i ringbrynja med en stridsyxa.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Nu ska jag skarva något litet...

Tre stycken dummy-dynamitgubbar m krutstubin.

Jag har haft dem, och använde dem som props - fast egentligen inte i rollspelssammanhang. (Varför jag nu aldrig kom på det?) Men däremot hamnade de i samma låda som diverse andra rollspelsrelaterade saker, när jag packade inför en flytt. Så av ren "närhetsprincip" kanske de lite kan räknas till "rollspelssamlingen"? :)

(Sedan när jag packade upp efter flytten, tänkte jag "vad i hela friden ska jag med tre blinda dynamitgubbar till?" och kastade dem.)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Jag har mycket skumt bland mina nästan 25 hyllmeter rollspel, men på rak arm är nog det mest udda det enda exemplaret av Eon v1.0 anno 1996. (Den tryckta versionen är v1.01).
 
Top