Nekromanti Vad är den mest udda grejen i din rollspelssamling?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,479
Location
Stockholm
Jag kollade lite i min samling just nu, och hittade två mjukinbundna böcker i dålig kvalitet av spelet Deadlands ... på franska. Vete fan vart jag köpt dem, troligen på en loppis nånstans. Undrar hur de hamnade där? En fransktalande som flyttat till Sverige? En främlingslegionär som gömt sig från kriget?

Alltnog, det är nog det mest udda i min rollspelssamling. Vilken är din mest udda titel?

/Magnus
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag köpte en gammal Forgotten Realms-box av Oldtimer som är signerad av Ed Greenwood.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Jag har godbitar som Dungeoneer (rollspelet på trollkarlen i röda berget, utgivet av Penguin Pocket) och första utgåvan av Over the Edge
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Jag har inte så många konstiga grejer.
VÄRMEDÖD, kanske.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Jag äger nog inget riktigt konstigt, en nästan komplett uppsättning av rollspelet TORG är nog det märkligaste eller i alla fall ovanligaste jag har.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
En signerad, limited edition av Lorder och Lodisar från 2014.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
De mesta av min "samling" är nedpackad i en lada 100 mil från mitt hem och jag minns inte riktigt vad jag har där; inget exotisk, inget som jag kan komma på nu. Möjligen har jag ett gammal Western-äventyr som är signerat av Gillbringarna (ärvt av kompis), men jag är inte säker. Det som jag har här i hyllan som är mest udda är nog Judge Dredd, Games Workshops rollspel från mitten av 80-talet.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Jag har inget superovanligt, men några udda grejer har jag samlat på mig:

Jag har alla nummer av Interacting Arts, även det första, lite hemliga, pamflett-numret, nästan alla böcker till Over The Edge, Oktoberlandet, HöL, Deltagreen Countdown (som om inte annat är lite dyr) och en CoC bok som heter Blood Brothers som jag aldrig sett nån annanstans än han jag köpte den av (det kan ju vara så att jag av en ren slup inte sett den nån annanstans).
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Basböckerna till EverQuest RPG (tabletop), jag vet att jag spelade EverQuest på nätet i yngre dar men jag har inget minne av att jag någonsin skaffat eller spelat bordsrollspelet, när jag flyttade så fanns de bara där bland mina prylar
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
En trettiosexsidig tärning numrerad som om det vore två sexsidiga tärningar.

/Luna Lovegood
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Inget 'roligt' udda, bara boken "Engel: Creatures of the Dreamseed". köpt (och lagd på hög) vid nån utförsäljning. Det närmsta jag har kommit Engel, vet inte ens om jag sett grundboken ö.h.t.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Port Kad, The Rim
Jag har Metamorphosis Alpha, första upplagan, från 1976. TSR:s andra rollspel, efter D&D. Ungefär som Mutant, fast ombord på ett generationsrymdskepp. Inköpt via Oldtimer 1977. Jag spelledde det några gånger 1977 men det var svårt att fixa en kampanj i den miljön. Det blev Traveller istället 1978.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,679
Location
Eslöv
En live-size vit chockladstaty av Marco hållandes Eon IV i sina händer.
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Prince Valiant the story telling game. Främst då jag uppskattade serien som ung.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Port Kad, The Rim
terje;n157579 said:
Flash Gordon and the Warriors of Mongo kan väl räknas som ganska ovanligt. Noumenon är inte lika ovanligt men väldigt udda.
Jo, jag har Flash Gordon-spelet. En märklig konstruktion. Har aldrig spelat det.
 
Top