Nekromanti Vad är den mest udda grejen i din rollspelssamling?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
hakanlo;n158003 said:
Skulle kunna vara rollspelet Kontinuum av forumiten Telash.

Du också? Coolt. Det pryder även min hylla. Inspirerade mig en hel del till tankar kring "en-kampanjs-rollspel"; utan Kontinuum hade More than Human varit rätt annorlunda tror jag.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Inte direkt rollspelsrelaterat, men den har legat flera år i tärningspåsen, och brukar läggas fram på bordet då det rollspelas. En liten plastdrake som kom med en drickyoghurt i Colombia (och nära att bli bortkastad, för det var av en ren slump jag insåg att flaskan var "dubbelbottnad" och innehåll något).
 

charl

Veteran
Joined
10 Jul 2015
Messages
104
Jag har inget riktigt lustigt egentligen, men jag har en ursprungsutgåva av The Book of Nod till gamla vampire. Inte särskilt udda kanske, men ganska ovanligt. Har också en tarotkortlek med Mage the Ascensions-tema, som självklart inte är en bok men ändå en rätt udda rollspelsprodukt.

Också, Elminster's Forgotten Realms som är en jävligt udda bok för att höra till Dungeons and Dragons i den aspekten att den enbart innehåller massa settingmaterial och fluff och inget regelrelaterat överhuvudtaget. Hör inte ens till nån speciell utgåva av varken spelet eller settingen, vilket för att vara just DnD är oerhört udda skulle jag vilja påstå. ;)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Precis som många andra i tråden har jag ingenting märkvärdigt udda. Nå, den enda lite aviga grejen som jag äger är ett komplett men tämligen tummat ex av Gangster!. Ja, här är en (från nätet inlånad) bild på box och innehåll.

Tadaa!

 

Falk

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
37
Jag har ett exemplar av Synnibarr (1991), OCH expansionen The Ultimate Adventurers Guide (1994).
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
solvebring;n158139 said:
Jag kom just att tänka på en awesome sak ...
Ingen på forumet som har kvar "kongressutgåvan" av DoD Gigant?
Missade den med nån halvtimme, pga att pendeltåget till spelkongressen fick lokfel och vi tvingades byta till buss i Hotahejti. De var slutsålda när vi kom dit.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sapient;n158164 said:
Missade den med nån halvtimme, pga att pendeltåget till spelkongressen fick lokfel och vi tvingades byta till buss i Hotahejti. De var slutsålda när vi kom dit.
Awwwwwwwwwwwwwww! Snap! Sicken brutal osis!

... Jag vet inte vilken månad kongressen gick av stapeln, men jag kan sannolikt trösta mig med att jag inte var född ännu. :wink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg;n158218 said:
Jodå. Min har nr 002.
Misstänkte väl det! =)
Nå, sett till antalet ex och den verkliga historien bakom förpackningsförhållandena, borde väl den med rekord vara det mest udda du har?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
- Ett extremt slitet exemplar av Tellus.

- Ett exemplar av ett konventsäventyr som spelgänget vann för jättelängesen som är helt superflashigt gjort med bladguld och grejer på omslaget och färglagda bilder.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Xyas;n158253 said:
-
- Ett exemplar av ett konventsäventyr som spelgänget vann för jättelängesen som är helt superflashigt gjort med bladguld och grejer på omslaget och färglagda bilder.
Är det En Pakt av Ånga? Där vann mitt gäng skurkens monokel, som dock försvann i en blistöld nått år senare.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
solvebring;n158226 said:
Misstänkte väl det! =)
Nå, sett till antalet ex och den verkliga historien bakom förpackningsförhållandena, borde väl den med rekord vara det mest udda du har?
Antagligen :grin:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Jocke;n158263 said:
Är det En Pakt av Ånga? Där vann mitt gäng skurkens monokel, som dock försvann i en blistöld nått år senare.
Jag tror inte det. Den ligger tyvärr arkiverad (dvs i källaren) så jag kan inte kolla exakt utan en större utgrävning. Men jag minns det som att det var fantasy med en ganska klassisk historia om den rättmätige konungen som tar tillbaka sitt kungarike.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg;n158282 said:
Antagligen :grin:
Undrar vad ett sådant ex kan vara värt idag ... Man kan ju fråga sig hur många av de 280 som överlevt. Sannolikt inte särskilt många, i alla fall inte sådana som har boxen i behåll.

Det är en något gnagande tanke. Nästan lika gnagande som tanken på hur mycket som slängdes när ni städade lagret!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Min uddaste rollspelpryl borde bli scifi-spelet Evangelium, vars text jag layoutat och skrivit ut själv och satt i en pärm. Försättsbladet är signerat av författaren.
 
Top