zonk
muterad
zonk;n183645 said:
Wyldstorm;n183392 said:Makt korrumperar alla, men en maskin (utan medvetande) är inte en del av "alla". :wink:
Man kan designa system som är lite säkrare än så.. Så till den grad att det är sannolikare att en "y2k" skulle hända.stenhöna;n183653 said:Single point of failure?
????Minimoni;n183304 said:Evokee: Att leva så länge man vill skulle ta bort min dödsångest och göra mig mycket lyckligare, är väldigt säker på att många lär tycka så.
Tvinga folk in i FAS 3 är förstås helt värdelöst. ????Minimoni;n183122 said:Arfert: Visst, du har rätt. Men! Det som sker nu är en med tex Sverige och stora delar av världen är att tillväxten är manipulerad att se större ut än vad den egentligen är genom hur våra räntor och liknande styrts.
Jag är ingen ekonom alls så jag tänker inte debattera detaljer då jag kommer se ut som en idiot då. Dock har jag sett dokumentärer och talat med utan att överdriva, i all fall några utbildade ekonomer med i mina ögon stor kunskap inom området.
Och min rent amatörmässiga åsikt är att det måsta finnas bättre system för en civilisation än att tvinga in folk i fas3 och liknande för att låtsas att arbetslösheten är låg etc.
Jag hoppas och tror på en bättre framtida civilisation, kanske en utopi men jag väljer att inte vara pessimistisk i det här fallet.
Krille;n184107 said:Det finns bara en möjlighet att få svar på frågan. Bygg en riktigt stor avancerad dator som klurar i tiotusen år.
Krille;n184107 said:Det finns bara en möjlighet att få svar på frågan. Bygg en riktigt stor avancerad dator som klurar i tiotusen år.
stenhöna;n183652 said:Det här är djupare än du tror.
Civilisationens mål är att frigöra människan från den fysiska verkligheten.