Nekromanti Vad är årets rollspelsjulklapp?

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Det är samma varje år.
Att få komma hem till där man växte upp och spela lite med de man spelade med back in the day.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Björn Wärmedal said:
Föreslå! Motivera! :gremlaugh:
Svavelvinter. Stor, tjock, vacker bok som man kan tänka sig låta ligga framme så att även icke rollspelsintresserade ser den.

//Krank, som visserligen inte äger boken själv...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
krank said:
Björn Wärmedal said:
Föreslå! Motivera! :gremlaugh:
Svavelvinter. Stor, tjock, vacker bok som man kan tänka sig låta ligga framme så att även icke rollspelsintresserade ser den.

//Krank, som visserligen inte äger boken själv...
Seconded.

Annars exalted 3d edition :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
En ostörd helg med gruppen så att man kan få lite mer gjort än vad som hinns med en vardagkväll...

Annars... Nya upplagan av svavelvinter. :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
God45 said:
Annars exalted 3d edition :gremsmile:
Det finns en hyfsat uppdaterad version av grundboken till Eclipse Phase också. Och så är ju Mutant City Blues oaktat små korrfel och stundtals oinspirerade illustrationer faktiskt det bästa köpe-spel jag känner till.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Egentligen vill jag säga The Daughters of Verona eftersom det är ett fantastiskt trevligt spel som man kan spela med släkt och vänner i mellandagarna. Men det är tryckt i alldeles för liten upplaga för att kunna kvalificera sig som årets julklapp. Får jag sålt två eller tre ex till är det slutsålt. :)

Svavelvinter är väl annars den grej som jag tycker är bästa kandidat som årets rollspelsjulklapp. Frågan är väl dock hur lätt det är att köpa den idag. Jag har för mig att jag sett någon tråd om att även de hade sålt slut på första tryckningen. Men andra tryckningen kanske är klar redan eller kommer i tid för julhandeln.

Svavelvinter är dels en fin bok, som några redan nämnt. Men det är också en rejäl bok, den kommer att ta ett tag att läsa genom, men sedan har man material till det kommande årets spelande. Fina bilder i boken gör även att den kan bli en fin konversationsöppnare i efterdyningarna av paketöppnande och julmat.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
wilper said:
Egentligen vill jag säga The Daughters of Verona eftersom det är ett fantastiskt trevligt spel som man kan spela med släkt och vänner i mellandagarna. Men det är tryckt i alldeles för liten upplaga för att kunna kvalificera sig som årets julklapp. Får jag sålt två eller tre ex till är det slutsålt. :)

Svavelvinter är väl annars den grej som jag tycker är bästa kandidat som årets rollspelsjulklapp. Frågan är väl dock hur lätt det är att köpa den idag. Jag har för mig att jag sett någon tråd om att även de hade sålt slut på första tryckningen. Men andra tryckningen kanske är klar redan eller kommer i tid för julhandeln.

Svavelvinter är dels en fin bok, som några redan nämnt. Men det är också en rejäl bok, den kommer att ta ett tag att läsa genom, men sedan har man material till det kommande årets spelande. Fina bilder i boken gör även att den kan bli en fin konversationsöppnare i efterdyningarna av paketöppnande och julmat.
SF hade massor med Svavelvinter häromdan. Troligen har de köpt upp ett rejält lager. För att klara julhandeln mm.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
krank said:
Björn Wärmedal said:
Föreslå! Motivera! :gremlaugh:
Svavelvinter. Stor, tjock, vacker bok som man kan tänka sig låta ligga framme så att även icke rollspelsintresserade ser den.

//Krank, som visserligen inte äger boken själv...
Om någon redan har köpt svavelvinter, men vill ha mer av e varan fins det ju ett tilläg där nu också.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
En stor hammare på vilken det står "Rollspel är till för att spelas, inte läsas/vara vackra" applicerad på mottagarens pannben.

Samt en packe PDF-spel och böcker. Förslagsvis:
Play Unsafe
While the World Ends
Fiasco
Sea Dracula (Gratis!)
Archipelago III (Gratis!)
A Thousand Years Under the Sun (Gratis!)
Lumpley bundle från theunstore
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Ett bra spelpass - väl påläst, välskrivet och anpassat äventyr (om man spelar sånt), med god mat och trevligt sällskap, goda handouts, passande stämningsmusik, massa entusiasm osv. Kanske ett spel eller i en spelstil som folk är obekanta med, så blir det en ny bekantskap? Ge bort en sjujävlarns spelupplevelse!
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
krank said:
Björn Wärmedal said:
Föreslå! Motivera! :gremlaugh:
Svavelvinter. Stor, tjock, vacker bok som man kan tänka sig låta ligga framme så att även icke rollspelsintresserade ser den.

//Krank, som visserligen inte äger boken själv...
QFT.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Svavelvinter, årets fetaste rollspelsbok.

Äventyr, litet rollspel för barn och vuxna.

Descent, rollspel med spelplan (eller tvärt om).

Drakar & Demoner Trudvang Jubileumsutgåva, stor, fin och alldeles underbar.

Allt, finns på www.lekbergs.se. Haha. . . där fick jag med lite reklam. Men jag gillar verkligen spelen ovanför.

/Andy
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Andy said:
Drakar & Demoner Trudvang Jubileumsutgåva, stor, fin och alldeles underbar.
Fan vad jag är kluven om den här produkten. Jag gillar jubileumsutgåvor, framför allt om de är lyxiga. Men jag gillar ju inte DoD eller Riotminds särdeles mycket, och sannolikheten att det blir spelat om jag köper det är sjukt liten...

Jag får gå och grunna ett tag till, tror jag.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Drakar & Demoner Trudvang Jubileumsutgåva, stor, fin och alldeles underbar."

Hoppas det. Ska bli kul när de faktiskt kommer. :gremsmile:


Storuggla, riotkorrning
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Presentkort på rollspelsprostituerade.

I dagens hektiska internetsamhälle har inte alla tid eller motivation att skaffa vänner och bekanta att spela med. Därför är årets julklapp på rollspelsprostituerade. De kommer hem en eller flera kvällar, beroende på hur generös gåvan är, och spelar utan att man behöver bryta isen och lära känna dem och så innan. De fokuserar på rollspelet hela tiden och går hem när spelet är klart utan att hänga kvar onödigt länge för att vara sociala.

Världens bästa rollspelsjulklapp.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
För spelledaren:
Rappan Athuk - äventyr i snygg förpackning som finns i två versioner så att det passar både till moderna och mer klassiska rollspel.

Anomalous Subsurface Environment 1 och 2-3 - uppföljaren till världens bästa megadungeon har precis släppts. Inte lika snygg som Rappan Athuk, men minst lika bra och just nu har Lulu 30% rabatt. Finns dock bara till OSR-system (LabLord) så modernt inriktade spelledare får hålla sig med RA.

För spelaren:
Här hade jag sagt den första boxen till i Otherworld Miniatures Dungeon Adventurers-serie om den gick att beställa, men nu säger jag i stället ett presentkort hos Otherworld.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Storuggla said:
"Drakar & Demoner Trudvang Jubileumsutgåva, stor, fin och alldeles underbar."

Hoppas det. Ska bli kul när de faktiskt kommer. :gremsmile:


Storuggla, riotkorrning
Har nån sett böckerna? När kommer de?
 
Top