Nekromanti Vad är årets rollspelsjulklapp?

Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
wilper said:
Arfert said:
Svavelvinter är dels en fin bok, som några redan nämnt. Men det är också en rejäl bok, den kommer att ta ett tag att läsa genom, men sedan har man material till det kommande årets spelande. Fina bilder i boken gör även att den kan bli en fin konversationsöppnare i efterdyningarna av paketöppnande och julmat.
SF hade massor med Svavelvinter häromdan. Troligen har de köpt upp ett rejält lager. För att klara julhandeln mm.
Stämmer! Vårt lager är tomt, men det finns fortfarande böcker i butikerna. :gremsmile:
Och om en vecka kommer modulen Tramenze.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Elmrig said:
En stor hammare på vilken det står "Rollspel är till för att spelas, inte läsas/vara vackra" applicerad på mottagarens pannben.
När man, som jag, inte har möjlighet att spela rollspel mer än en gång varannan månad eller så, men ändå har en manisk dragning till hobbyn, får man lov att nöja sig med att läsa böcker. Då lär man sig uppskatta litteraturen och illustrationerna.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Bassejr said:
Elmrig said:
En stor hammare på vilken det står "Rollspel är till för att spelas, inte läsas/vara vackra" applicerad på mottagarens pannben.
När man, som jag, inte har möjlighet att spela rollspel mer än en gång varannan månad eller så, men ändå har en manisk dragning till hobbyn, får man lov att nöja sig med att läsa böcker. Då lär man sig uppskatta litteraturen och illustrationerna.
Eller när man är lätt beroende av rollspelsböcker och inte kan gå förbi ett nytt rollspel utan att införskaffa det fast man redan har så många spelböcker att det skulle ta månader och år att spela igenom dem alla.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
chryckan said:
Bassejr said:
Elmrig said:
En stor hammare på vilken det står "Rollspel är till för att spelas, inte läsas/vara vackra" applicerad på mottagarens pannben.
När man, som jag, inte har möjlighet att spela rollspel mer än en gång varannan månad eller så, men ändå har en manisk dragning till hobbyn, får man lov att nöja sig med att läsa böcker. Då lär man sig uppskatta litteraturen och illustrationerna.
Eller när man är lätt beroende av rollspelsböcker och inte kan gå förbi ett nytt rollspel utan att införskaffa det fast man redan har så många spelböcker att det skulle ta månader och år att spela igenom dem alla.
Vi ska inte ta diskussionen här men...
Jag spelar alla rollspel jag köper och min åsikt är att rollspel är till för att spelas. Jag upplever att många spel skrivs för att tillfredställa de som endast läser spel och därmed är skrivna för att läsas snarare än spelas vilket gör livet svårare för mig.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Enligt Riotminds på FB så kommer båda böckerna från tryckeriet till deras lager den 10 december. Så, visste kommer alla som förhandsbeställt (i alla fall hos Lekbergs.se) hinna få sina spel innan jul.

Det är den senaste statusen. Jag har inte sett böckerna. Men jag tror och hoppas att dom kommer bli snygga.

/Andy
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Årets bästa julklapp har vi redan fått av Redaktionen som gör ett jättebra jobb. Nu har vi fått en ny ägare i julklapp också så snart finns det inget mer att önska sig i rollspelsjulklappsväg.

Vrållådan önskar jag mig så klart, men det kanske blir en förtidsjulklapp det med om vi har tur :gremsmile:

Vad finns kvar?

Jag önskar mig Gardener som ordinär dödlig användare i vrållådan i julklapp. Så.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Jag önskar mig Gardener som ordinär dödlig användare i vrållådan i julklapp. Så.
Varje gång jag träffar Gardener framför jag denna önskan. Så kanske, kanske ...

/Magnus
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,280
Location
Örebro
Hans E Magnusson said:
Kommer det nått nytt nu inför julen då? Inget svenskt va?
Jodå, förutom Drakar och Demoner samt Tramenze till Svavelvinter så har nyss den crowdfundade modulen Skepp! släppts till En Garde!/Pirater! (vilket förstås är utmärkt även till andra rollspel där man vill använda sig av skepp). Du hittar mer information om det här.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hans E Magnusson said:
Kommer det nått nytt nu inför julen då? Inget svenskt va?
Jag hinner inte färdigt monsterboken, tyvärr. Har hittat illustratörer till det mesta nu, men produktionen blev försenad. Satsar på Gothcon.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror starkt på Svavelvinter, med motiveringen att det dels är en vacker bok att titta i & lösa & att det är ett genomtänkt rollspel.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Bah!

Årets julklapp måste vara något som är nytt, fräscht eller åtminstone trendigt för iår. Mutant City Blues och mysiga spelkvällar ju typ över ett hundra år omodernt.

Svavelvinter då? Nä, vem fan ger sina vänner och kamrater, hur nördiga de än må vara, dyra coffe-table-books? Betoning är på »vem fan ger julklappar till sina vänner och kamrater?«

Julklappar ger man till barn. Därmed Äventyr.
 
Top