Nekromanti V2089 (Runda 2)

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Sapient said:
Möller said:
... det står att jag sias »röd«.
Ska jag vara noga, så används samma ord i min beskrivning.
Varför gjorde du inte det från början Sapient?
Well, därför att det inte egentligen var det som efterfrågades, utan om ordet "miller" var med. Men när jag såg att Möller citerade "röd", ville jag inte att det skulle tolkas som om det stod två olika saker (om än med minimal skillnad...)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Är jag dum om jag påstår att vi tjänar på att hänga Korpen?

Vicotnik får ju reda på om hans klass är MUT eller inte. Är han det så är ju den outningen clean. Är han REP får vi ju fram det också och behöver inte sitta nästa runda och klura över Korpens vara eller icke vara. Hänger vi en ulv på stört så är det ju rätt lätt att hänga Spider i nästa runda istället för att oroa oss över vem vi skall hänga av miller-gruppen.
Vi får reda på Korpens klass om både jag och Recca är vid liv, vilket vi inte kan veta något om. I och med att Recca har en bomb på sig och vi vet ännu inte om xyas deramera bomb förmåga fungerar eller inte. Men i och för sig så gäller är det samma visa oavsett vem vi hänger.
Så hänga Korpen eller hänga spindlen det är frågan. Jag är nog faktiskt mer för att hänga spindlen i detta fall eftersom hans roll/förmågor/information inte riktigt följer mönstret hos oss övriga.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Så hänga Korpen eller hänga spindlen det är frågan. Jag är nog faktiskt mer för att hänga spindlen i detta fall eftersom hans roll/förmågor/information inte riktigt följer mönstret hos oss övriga.
Och Spider är den mest sannolike bombmannen, vilket betyder att det är prio ett.

Om ulvarna får både bomba och nattmörda, är risken stor att xyas stryker med. Då står vi inför en runda (minst) där två bybor stryker med.

Har vi fel om Spider gäller det samma iofs. Men det är det bästa vi har att gå på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Är jag dum om jag påstår att vi tjänar på att hänga Korpen?

Vicotnik får ju reda på om hans klass är MUT eller inte. Är han det så är ju den outningen clean. Är han REP får vi ju fram det också och behöver inte sitta nästa runda och klura över Korpens vara eller icke vara. Hänger vi en ulv på stört så är det ju rätt lätt att hänga Spider i nästa runda istället för att oroa oss över vem vi skall hänga av miller-gruppen.
Vi får reda på Korpens klass om både jag och Recca är vid liv, vilket vi inte kan veta något om. I och med att Recca har en bomb på sig och vi vet ännu inte om xyas deramera bomb förmåga fungerar eller inte. Men i och för sig så gäller är det samma visa oavsett vem vi hänger.
Så hänga Korpen eller hänga spindlen det är frågan. Jag är nog faktiskt mer för att hänga spindlen i detta fall eftersom hans roll/förmågor/information inte riktigt följer mönstret hos oss övriga.
Jo det är mycket som hänger på xyas också. Han kommer ju att få bekänna färg kort och gott. Det reder ut saker och ting.

Spiders hela roll är ju en scumtell det håller jag med om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Och Spider är den mest sannolike bombmannen, vilket betyder att det är prio ett.
Är han bombmannen är det helt klart prio 1.
Vart kommer den informationen ifrån för den delen? Har sett Vimes--> SVOT teori, men kommer det från fler håll?

Röst: Spider Jerusalem
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Sapient said:
Och Spider är den mest sannolike bombmannen, vilket betyder att det är prio ett.
Är han bombmannen är det helt klart prio 1.
Vart kommer den informationen ifrån för den delen? Har sett Vimes--> SVOT teori, men kommer det från fler håll?

Röst: Spider Jerusalem
Det är det och min iakttagelse att Spider var rätt fixerad vid xyas förmåga att desarmera. Han skrev flera ggr att det "nullifierade" bomber, gjorde det till en värdelös förmåga et.c.

Och sen röstade han på xyas (där rösten fortfarande tycks ligga).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Det är det och min iakttagelse att Spider var rätt fixerad vid xyas förmåga att desarmera. Han skrev flera ggr att det "nullifierade" bomber, gjorde det till en värdelös förmåga et.c.

Och sen röstade han på xyas (där rösten fortfarande tycks ligga).
Stämmer. Sen har jag själv varit inne på det också nu när jag tänker efter. Han var rätt på när xyas outade sina bombskills. Dock så känns det ju väldigt dumt att göra så som ulv, men Spider har ju spelat rätt illa rundan igenom så det är väl föga oväntat.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
För att underlätta Mukwas rösträkning och för tydlighet

Röst: Spider Jerusalem

(och det är alltså där min röst legat hela rundan)

Jag har skickat in att jag desarmerar på Recca denna rundan. Varför bara Recca? Jo för att jag är fortfarande inte övertygad om att jag inte kommer råka illa ut om jag råkar desarmera på en ulv. Och ingen annan har ju kommit ut med att det har en bomb på sig.
 
Top