Nekromanti V2089 (Runda 2)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Röst: Spider Jerusalem

Spider är som tidigare höggradigt misstänkt. Just nu ser jag inga rimliga alternativ att rösta ut. Nästa runda, oavsett resultat, tror jag att det är tid för Korpen att lämna spelet. Det känns orimligt att både han, jag och Sapient kan vara millers. Korpens frånvaro betraktar jag då som det största scum tellet oss emellan.

Är det förövrigt någon som har en rösträkning, eller ska vi inte bekymra oss med sådant?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag har försökt planera för något inlägg där jag skall göra någon analys över någon spelare som jag tycker är mest värd att koncentrera sig på.. Problemet är att det finns för många som är gröna.

Jag vill fortfarande få reda på Korpen men han är ju bortblåst. Jag föreslår att Möller, Sapient och Korpen bör vara dom som vi letar ulvar hos i nästa runda.

Jag ändrar också min röst för att rösta bort den som är mest misstänkt. Min röst: Spider Jerusalem.

Det är inte konstigt att det har avstannat i spelandet, som sagt är det alldeles för många (påstådda) gröna.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Möller said:
Vicotnik said:
Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.
Eh, va?

»Eftersom Korpen frågar vad en miller är för något är han antagligen inte miller«, är det det du säger? Det känns mycket löst. Jag frågade ju t.ex. vad miller var i runda ett (tror det var Vimes som använde det då angånde mig, och tolkade termen som att jag kunde snacka med en annan spelare utanför spelet)
Det är inte värt att diskutera huruvida Korpen är miller eller inte, för även om Korpen är en miller så är han misstänkt iom att det finns 3 millers, om han inte är en miller så kan han fortfarande vara en ulv (dvs, om jag inte skulle sia honom så vet vi ju inte).

Jag tror att det finns en ulv bland Korpen, Möller och Sapient. Jag har inga bevis, och dom bevis jag kan få fram kommer ju inte säga något (förutom på Korpen) iom att två av dom säger att dom är miller, vilket betyder att ett siande på dom blir bara dumt.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Rösträkning var beställd:

Spider Jerusalem: (6) Vimes, Recca, Vicotnik, xyas, Möller, !Paxen
Korpen: (2) Konrad Konvalj, Sapient,
xyas: (1) Spider J.*

Inte röstat: Korpen

* Jag hade för mig att Spider kastade sin röst på mig i samband med bråket med Vimes, men när jag gick bakåt kunde jag inte hitta det inlägget. Jag är dock en smula osäker, för rösten på xyas kom tidigt.

Iofs. har Spider uppehållit sig väldigt mycket (av den lilla tid han deltagit) vid xyas förmåga att nullifiera bomber, och skriver ett antal gånger att detta "gör en bombförmåga oanvändbar" (fritt citerat). Det styrker väl att a) Spider är den trolige bombmannen, b) rösten ligger kvar på xyas.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Under eftermiddagen/kvällen ska jag på ett årsmöte, som iofs. borde vara slut 19 - 19:30 (så jag borde vara hemma en timme innan rundans slut). Men helt säker kan man inte vara med de där grejerna.

Eftersom Korpen ännu inte dykt upp och med tanke på att det finns en liten risk att jag inte kommer hem i tid, så flyttar jag min röst till Spider J.

Röst: Spider Jerusalem

(Nu sabbade jag alltså rösträkningen jag nyss postade...)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Sapient said:
Rösträkning var beställd:

Spider Jerusalem: (6) Vimes, Recca, Vicotnik, xyas, Möller, !Paxen
Korpen: (2) Konrad Konvalj, Sapient,
xyas: (1) Spider J.*

Inte röstat: Korpen

* Jag hade för mig att Spider kastade sin röst på mig i samband med bråket med Vimes, men när jag gick bakåt kunde jag inte hitta det inlägget. Jag är dock en smula osäker, för rösten på xyas kom tidigt.

Iofs. har Spider uppehållit sig väldigt mycket (av den lilla tid han deltagit) vid xyas förmåga att nullifiera bomber, och skriver ett antal gånger att detta "gör en bombförmåga oanvändbar" (fritt citerat). Det styrker väl att a) Spider är den trolige bombmannen, b) rösten ligger kvar på xyas.
Jag är helt säker på att jag gjorde ett inlägg nyss som svar på detta. Men, jag vetefan vart den försvann..?

Alltså, Spider skulle kunna vara bombmannen, men isåfall så tror jag att han är en DTF, för jag tror inte att ulvarna har både nattdödade och bomber. Det sagt så är Spider den som är mest misstänkt, så det är inte dåligt att rösta ut honom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Vicotnik said:
Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.
Eh, va?

»Eftersom Korpen frågar vad en miller är för något är han antagligen inte miller«, är det det du säger? Det känns mycket löst. Jag frågade ju t.ex. vad miller var i runda ett (tror det var Vimes som använde det då angånde mig, och tolkade termen som att jag kunde snacka med en annan spelare utanför spelet)
Sorry det är så klart Sapients/Möller inte Vimes/Möller. Det jag är ute efter är hurvida det nämns miller i era texter eller om det bara står beskrivet att ni sias som ulvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
!Paxen said:
Alltså, Spider skulle kunna vara bombmannen, men isåfall så tror jag att han är en DTF, för jag tror inte att ulvarna har både nattdödade och bomber. Det sagt så är Spider den som är mest misstänkt, så det är inte dåligt att rösta ut honom.
Alltså, jag håller det inte för omöjligt att ulvarna kan nattmörda och bomba. Detta för att det onekligen ser ut som om att spelupplägget grönar en hel del spelare.

Om det är så att vi vinner via Spider och Korpens utröstningar så menar jag nog inte att det beror på att Mukwa konstruerat spelet fel. Potenta ulvar med nattmord och bomber, millers och ingen väktare. Ulvarnas problem har varit att Andersson försvann, och att Spider och Korpen varit rätt sunkiga ulvar.

Det som är relevant nu är att fundera på möjliga konstellationer om det visar sig att Spider inte är ulv. En av Korpen, Sapient och Möller borde vara ulv, men om Spider märkligt nog skulle vara bybo måste vi fundera på vem den tredje kan vara.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik said:
»Eftersom Korpen frågar vad en miller är för något är han antagligen inte miller«, är det det du säger? Det känns mycket löst. Jag frågade ju t.ex. vad miller var i runda ett (tror det var Vimes som använde det då angånde mig, och tolkade termen som att jag kunde snacka med en annan spelare utanför spelet)
Sorry det är så klart Sapients/Möller inte Vimes/Möller. Det jag är ute efter är hurvida det nämns miller i era texter eller om det bara står beskrivet att ni sias som ulvar. [/quote] Miller nämns inte i min text, det står att jag sias »röd«.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Sorry det är så klart Sapients/Möller inte Vimes/Möller. Det jag är ute efter är hurvida det nämns miller i era texter eller om det bara står beskrivet att ni sias som ulvar.
Sias som ulv, ordet "miller" förekommer inte.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Vicotnik said:
Sorry det är så klart Sapients/Möller inte Vimes/Möller. Det jag är ute efter är hurvida det nämns miller i era texter eller om det bara står beskrivet att ni sias som ulvar.
Sias som ulv, ordet "miller" förekommer inte.
Skapligt ninjad..
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad, jag har din röst reggad på Korpen. Vill du ha den där?

Det är visserligen en timme och kvart kvar till rundans slut, men då varken Korpen eller Spider behagat dyka upp, blir det nog inte roligare än så här...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Vicotnik said:
»Eftersom Korpen frågar vad en miller är för något är han antagligen inte miller«, är det det du säger? Det känns mycket löst. Jag frågade ju t.ex. vad miller var i runda ett (tror det var Vimes som använde det då angånde mig, och tolkade termen som att jag kunde snacka med en annan spelare utanför spelet)
Sorry det är så klart Sapients/Möller inte Vimes/Möller. Det jag är ute efter är hurvida det nämns miller i era texter eller om det bara står beskrivet att ni sias som ulvar.
Miller nämns inte i min text, det står att jag sias »röd«. [/quote]
Anledningen till att jag undrade det är att hade det stått att ni var miller i texten så hade vi kunnat utesluta Korpen som miller i och med hans fråga om vad miller är för något. Men eftersom det inte gör det så kan han inte uteslutas som miller.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Konrad, jag har din röst reggad på Korpen. Vill du ha den där?

Det är visserligen en timme och kvart kvar till rundans slut, men då varken Korpen eller Spider behagat dyka upp, blir det nog inte roligare än så här...
Jag vill så gärna rösta ut Korpen. Inte på grund av scumtells som Spider har lämnat ifrån sig utan för att jag är så trött på Korpens spelande.

Nu är ju läget som så att Spider Jerusalem kommer att hänga ikväll. Det har lixom varit på G hela rundan. Jag har försökt dragit igång något men det är inte direkt nått drag här, och det verkar som att alla har huggit in Spiders röst i sten.

Scenariot med Spider som bybo är ju katastrof för byn, men är han ulv då är det en promenadseger tippar jag på.

Nästa runda kommer vi sitta här och slita vårt hår gällande Korpen och troligen kommer vi att hänga honom då. Trots att det kanske finns andra alternativ så tror jag det lutar åt Korpen nästa runda..

Så 1 timme kvar. Jag vill hänga Korpen, men ställer med bakom utröstandet av Spider som majoriteten vill.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Så 1 timme kvar. Jag vill hänga Korpen, men ställer med bakom utröstandet av Spider som majoriteten vill.
Jupp, jag förstår att du vill hänga Korpen och det skulle vi nog egentligen gjort om inte Spider hade överlevt till denna runda. Jag känner i alla fall att han behöver hängas för att få något mer att gå på. Att andersson åkte ut och var ulv gav oss egentligen inget alls utan gjorde snarare så att vi runda 2 tappade fart i och med att spider överlevde och vi blev utan information.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Jag vill så gärna rösta ut Korpen. Inte på grund av scumtells som Spider har lämnat ifrån sig utan för att jag är så trött på Korpens spelande.
(...)
Nästa runda kommer vi sitta här och slita vårt hår gällande Korpen och troligen kommer vi att hänga honom då. Trots att det kanske finns andra alternativ så tror jag det lutar åt Korpen nästa runda..
Mmm, jag var ju inne på att hänga Korpen, men det byggde på att vi skulle fått nån slags info att ta ställning till. (Genom att rösta ut Korpen och se om han var grön eller röd.)

Nu får vi inte det, och som du säger, vi lär slita vårt hår över korpen nästa runda.

Men vi får se hur det går med Spider. Om han mot all förmodan skulle vara grön, lär vi få att göra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Är jag dum om jag påstår att vi tjänar på att hänga Korpen?

Vicotnik får ju reda på om hans klass är MUT eller inte. Är han det så är ju den outningen clean. Är han REP får vi ju fram det också och behöver inte sitta nästa runda och klura över Korpens vara eller icke vara. Hänger vi en ulv på stört så är det ju rätt lätt att hänga Spider i nästa runda istället för att oroa oss över vem vi skall hänga av miller-gruppen.
 
Top