Nekromanti V2089 (Runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spridda skurar

Dagens göromål: IKEA...och nu Schlager. Vad har jag för fel? Klämmer inte lite varulvsspel istället tror jag och hoppas att varken sambo eller svärmor hänger mig för det.

Det känns ju rätt spikat i trä att vi skall hänga Spider Jerusalem och det är inte alls fel.

Men..

Är det så här jävla lätt? Jag har fnulat på andra lösningar och säkert skrivit i ordning minst två till alternativ men det är inte läge att komma med det nu. Spider Jerusalem är bästa valet, men tänk om han enbart är en bybo som spelat makabert dåligt?

Visar det sig att vi hänger en bybo så lär det inte bli lätt framöver.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Vimes said:
Än mer osannolika sammansättningar är Recca/xyas som kör en helt bisarr bluff med bomberna. Men det verkar jäkligt off.
För att jag ska vara ulv så måste vi öppna för att det finns ulvar bland de som har relationsroller, varpå det plötsligt blir sannolikt att både Vicotnik och Möller är ulvar...
Jag ser det inte som en omöjlighet, men för nu måste vi hänga Spider Jerusalem.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Sapient said:
Det känns inte som vi fått någon konkret info som stör ut den teorin fortfarande, utan det har mest fallit på att vi just inte har nån info att gräva i heller...
BTW - Möller och Vimes, kan ni inte försöka fylla i mer om hur era villkor ser ut (enligt min fråga tidigare) så vi vet vad vi har att gå på?
Miller-Möller då?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Jag kan inte säga mer än någon annan i detta nu, men vi ska inte glömma bort det. Om vi följer Vimes ordning och vi inte får napp, ja då är det i "de fyras gäng" som det måste grävas rätt snart, för då är det något som inte stämmer.
Om vi skiter i Vimes ordning, vilken är då din ordning Sapient?
Ge mig bara något lite smått, men ta inte med Spider i det hela.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Du Recca...(och även övriga spelare)

Recca said:
Idag gick jag tidigt för att jag noterade att folk började rösta på mig efter K.K's bisarra påstående att jag var mest mysko.
Jag vet inte varför men jag gick tillbaka till runda 1. Troligen är jag en sjuk människa som du säger, men det var ju inte jag som drog igång saker och ting mot dig. Jag är fan rätt harmlös i mitt inlägg gällande Recca/!Paxen. Det är ju en helt vanligt Kånkelmania och du är ju rätt van dessa. Hur som så vill jag inte att du tolkar det här inlägget fel nu och avvisar mig.

Röstläge 15:53 (03:53, i onsdags)
!Paxen (4) - Sapient, Konrad, Vimes, Brynolf
Xyas (3) - Vicotnik, Möller, Spider
Korpen (1) - !Paxen
Sapient (1) - Korpen
Brynolf (1) - Recca

Ingen (2) - Andersson, Xyas:

--> = Röstar/byter röst

Spider-->!Paxen
!Paxen-->outar MUD, siare, PSI funkar inte
Vimes-->Spider
!Paxen-->Spider
!Paxen-->Andersson
Möller-->Recca (är berädd att rösta ut dig)
Brynolf--> (mest för att få en gissning bekräftad)
K.K--> Recca (Baserat på att Brynolf är bov nr1 redan från start, och att Recca har ett rätt slapp umgänge till !Paxen som är min misstänkta nr1 tillsammans med Spider (nu är jag lite tydligare och citerar inte rakt av)
xyas--> Spider (röstar felaktigt)
07:57 Kånkelmania inlägg Recca/!Paxen. Läs det med snälla glasögonen på. Det är inte vridet eller så. Mest otydligt.
Brynolf--> Andersson (Recca kommer ju kanske inte hinna svara)
Brynolf--> Recca (ah, där är du ju)

Recca--> xyas (outar MPOL, delar Vic förmåga)
Vimes--> Recca (varför outar du så sent..)
Korpen--> Recca (baserat på Kånkelmania)
Möller--> !Paxen (Recca har inte varit bra men !Paxen har pingat)
Recca--> Andersson
Brynolf-->Andersson (Recca hör ihop med Vic, rätt säker)
08:54 Vimes; vilka är med på att fimpa Spider?
Vimes--> Spider Jerusalem
Möller--> Spider Jerusalem
K.K-->Spider Jerusalem (utan fetmarkering)
xyas--> Spider Jerusalem (Nu på riktigt!)
Recca--> Spider Jerusalem
K.K--> Spider Jerusalem
Brynolf-->Spider Jerusalem


Det hela ger mig lite olika vibbar.

xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst. xyas fäller sen sin sista röst 08:57 då det redan är kört och inte fan är det nån som kollar upp det inte. Sapient har varit inne på det, men han har inte kollat upp det. Rätta mig om jag har fel? xyas slappade Sapient på fingrarna i ett tidigare inlägg här i runda två där han skriver att hans röst lades 18:49 och stannade där till rundans slut. Det är ju skitsnack.

Möller som för mig är rätt osynlig. Han är den som drar igång drevet mot Recca. Inte nån som har reagerat över det. Möller är även den första som försvinner från Recca och röstar på !Paxen istället. Sen har han den första som följer Vimes mot Spider Jerusalem (förutaom Brynolf som vi vet är grön, han flyttar sin röst till Andersson för att sedan vara med och rösta ut Spider utifall nån gör en sista liten ändrning. Mer tyngd.)

Fan. Jag känner att jag fått en hel del oförtjänad kritik här.
Vicotnik som för mig är rätt osynlig har snappat upp nått och säger att jag snöat in totalt på Recca och det har jag väl ändå inte gjort?
Möller tänker studera mig närmare, men även han tycker att jag snöat in på Recca lite väl hårt.

Dessa två kommer jag på utan att kika i dokumenten. Tippar på att Vimes varit inne och pillat på det hela. Recca är ju rätt säker på det trots att jag postat inlägg som förklarar varför jag ens startade upp Recca/!Paxen.

Slutnot: För mig känns det alldeles för lätt att hänga Spider Jerusalem. Han är ett så givet och tydligt val. Jag uppfattar att de flesta spelare kvar i spel anser precis samma sak och det är ju fraperande (vad fan är det för ord?). De flesta tycker att: nu hänger vi Spider och ser vad som händer och det utan att ens fundera i andra banor.

Nu vill jag ju givet ha reflektioner på detta. (xyas, du smyger ju runt här och har gjort det ett tag så kom in i matchen.)

De som säger att jag inte har nått att komma med är sumprunkare!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Du har fel.

Mukwa said:
Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst.
Spider hade alltså godkänt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Slutnot: För mig känns det alldeles för lätt att hänga Spider Jerusalem. Han är ett så givet och tydligt val. Jag uppfattar att de flesta spelare kvar i spel anser precis samma sak och det är ju fraperande (vad fan är det för ord?). De flesta tycker att: nu hänger vi Spider och ser vad som händer och det utan att ens fundera i andra banor.
Inte riktigt. Min röst har låg på Spider första rundan, och i princip hela denna, för att jag anser hans outningar är suspekta och för att han scum tellar över hela plejset (ännu mer så när man tittar på första rundan i bakspegeln). Och han verkar ju inte precis intresserad av att försvara sig denna rundan, även om det har svängt en del.

Kort sagt, jag vill hänga Spider för att jag känner mig väldigt säker på att han är ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Du har fel.

Mukwa said:
Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst.
Spider hade alltså godkänt.
Danke. Sånt där räknar jag inte in i mina beräkningar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Slutnot: För mig känns det alldeles för lätt att hänga Spider Jerusalem. Han är ett så givet och tydligt val. Jag uppfattar att de flesta spelare kvar i spel anser precis samma sak och det är ju fraperande (vad fan är det för ord?). De flesta tycker att: nu hänger vi Spider och ser vad som händer och det utan att ens fundera i andra banor.
Inte riktigt. Min röst har låg på Spider första rundan, och i princip hela denna, för att jag anser hans outningar är suspekta och för att han scum tellar över hela plejset (ännu mer så när man tittar på första rundan i bakspegeln). Och han verkar ju inte precis intresserad av att försvara sig denna rundan, även om det har svängt en del.

Kort sagt, jag vill hänga Spider för att jag känner mig väldigt säker på att han är ulv.
Jag vill också hänga Spider, men det känns för lätt.
Alla har ju redan nu satt sig ner och bara väntar på slutsignalen och att Spider dinglar i galgen. Det måste finnas något vi kan leta efter.

Troligen slutar det med Spider i galgen, men fram tills dess måste vi kunna dra fram möjliga aspiranter eller är det något för nästa runda?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Du har fel.

Mukwa said:
Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst.
Spider hade alltså godkänt.
Danke. Sånt där räknar jag inte in i mina beräkningar.
Mitt svar ser ju såklart förtäskigt ut.

Alltså, jag har inte gått igenom reglerna så noga och hade ingen aning om att Mukwa godkännde "nästan rätt namn röster". Jag kolla upp det nu och det stämde ju jättebra och det fanns diverse tillägg också. Hade man röstat ett namn som Mukwa inte kunde härleda till någon plockade han istället den senaste rösten som är lagd.

Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag ställer mig även mig bakom utröstningen av Spider Jerusalem, då hans roll inte följer mönstret av oss övriga. Det som jag anser sticker mest ut hos honom är att han är den enda som har fått information om speluppläget, medan alla övriga har någon form av förmåga.

Röst: Spider Jerusalem

Att korpa inte har varit aktiv nu under helgen är minst sagt dåligt eftersom han sagt att han skulle vara det och är just nu en enda stor stoppkloss för oss, utan hans information så blir det en hel del frågetecken, framför allt runt Miller rollerna. Om det skulle visa sig att han inte är Miller så anser jag att argumentet att MUT innebär att man är miller = ogiltligt och då bör vi ha en lögnare bland Möller och Sapient. Båda kan mycket väl sias som ulv, men då är troligtvis också en av dem ulv. Om Korpen skulle vara miller så har vi ett väldigt undligt spelupplägg med 3 millers, och då bör MUT vara anledningen till att de räknas som millers. Men att betänka att det kan vara så att det finns millers bland ulvar som ger ifrån sig bybo signal då de sias.

Dock tror jag inte att korpen är en miller i och med detta:
Korpen said:
Och vad sjutton innebär termen ”miller”?
Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Du har fel.

Mukwa said:
Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst.
Spider hade alltså godkänt.
Danke. Sånt där räknar jag inte in i mina beräkningar.
Mitt svar ser ju såklart förtäskigt ut.

Alltså, jag har inte gått igenom reglerna så noga och hade ingen aning om att Mukwa godkännde "nästan rätt namn röster". Jag kolla upp det nu och det stämde ju jättebra och det fanns diverse tillägg också. Hade man röstat ett namn som Mukwa inte kunde härleda till någon plockade han istället den senaste rösten som är lagd.

Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
Nej du är inte ensam om missat detta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Dock tror jag inte att korpen är en miller i och med detta:
Korpen said:
Och vad sjutton innebär termen ”miller”?

Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.
Vimes/Möller är ju lite fel.

Hur som. Det står troligen inte miller i Mukwas upplägg. Termen är säkerligen inget man använder sig av när det finns nybörjar med i spel.

Sen kan vi inte avskriva Korpen från miller-posten förens han behagat att umgås med oss. Korpen är ett aber..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
Nej du är inte ensam om missat detta. [/quote]

Visste att du missat det och det är toppen att du bekräftar det så här utan frågor.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
Nej du är inte ensam om missat detta.
Visste att du missat det och det är toppen att du bekräftar det så här utan frågor. [/quote]Jag kanske borde börja läsa reglerna fram över eftersom de verkar ändra sig mer och mer mellan de olika partierna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
KORPEN! SPIDER!

KORPEN!
Outa hela din roll: yrke och förmågor! Pronto bronto!

SPIDER!
Skriv något! Vem borde vi hänga istället för dig? Vilka är varulvar? Kom igen nu! Är du bybo borde du vilja hjälpa byn! :gremwink:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Sapient said:
BTW - Möller och Vimes, kan ni inte försöka fylla i mer om hur era villkor ser ut (enligt min fråga tidigare) så vi vet vad vi har att gå på?
Ja, min förmåga är alltså att jag är egoistisk. Iochmed mitt yrke har jag lärt mig att inte dela med mig av information.

Var det något mer?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik said:
Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.
Eh, va?

»Eftersom Korpen frågar vad en miller är för något är han antagligen inte miller«, är det det du säger? Det känns mycket löst. Jag frågade ju t.ex. vad miller var i runda ett (tror det var Vimes som använde det då angånde mig, och tolkade termen som att jag kunde snacka med en annan spelare utanför spelet)
 
Top