Nekromanti Vägen mot skägg

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 7

Hah, jag hann!

En vecka med skägg, två veckor på utbildningen. Jag börjar känna mig komplett. Cirkeln sluts.

Allt skägg har en äldre bror, håret på huvudet. Jag kanske ska nämna denna storebror också. Som ni, speciellt Organ, har noterat så går jag också en annan väg, mot långhårighet. Planen är att det ska sluta så här, till min omvärlds förtvivlan. Får jag skippa polisongerna då, kanske? Ska jag styla ögonbrynen också, kanske? Jag har övervägt att raka två snitt i mitten på dem, och göra mitt unibrow till ett tribrow. Fräsigt värre.

 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 9.5

Jävligt sent, sorry... :gremtongue:

Jag har varit uppe alldeles för länge, jag har låtit köket förfalla, och att-göra-listan har växt.

Å andra sidan så har jag fixat en bostad, tandhygien och en trimmning av skägget: Skepparkransprototypen är fulländad!

Imorgon ska jag dessutom handla polotröja och byxor. Jag är fe-reeesh. Jag tänkte ni kunde behöva lite av det sen förra fotot.

Jag är en lycklig grabb ändå.

 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 10

Det blev ingen psykpub, tema svartvitt. Jag hade ju fixat en basker och allt! Men när min cyniska vän, som eggade mig till att faktiskt dricka lite förra gången, avblåste så kändes det inte lika kul längre, så jag stannade hemma. Lite dumt. Anledningen att jag kände mig tvungen att gå dit var väl för att jag skulle knyta nya kontakter?! Jag antar att hon var anledningen till att jag kände att det var kul.
Nu sitter jag hemma och känner mig dräggig. Vaknade just efter en lur på några timmar. Att det var en ganska slapp dag gör ju sitt också.

Jag har en lista igen. Kan jag få gjort något av det här ikväll så behöver jag inte känna mig så dräggig längre:
<ul type="square">
[*]Biljett till Stockholm
[*]Biljett till Amsterdam
[*]Ge pengar till SOS barnbyar inför pappas födelsedag (För sent nu?)
[*]Leta upp finkläder
[*]Installera Linux Ubuntu (Varför bootar den inte från CD:n?!)
[*]Förbered datorn så jag kan byta med mamma
[*]Skriv klart spelguiden till Berättelser från Staden
[*]Styr upp en räkning från Lovefilm, innan de skickar Intrum Justitia på mig igen. Fan, jag hatar det här! Jag har betalat förseningsavgift plus indrivningsavgift ett antal gånger och ändå sett typ två filmer på två månader för att jag haft så lite tid! Måste avsluta det så fort jag fått Leon-DVD:n och sett directors commentaries.
[/list]
En sak har jag gjort idag! Gått på en fotoutställning jag ville se. Det är knappt så man hinner odla skägg.


Det fick bli svartvitt hemma istället. Jag är nästan Ika-fin!
Kan en kvinna vara vacker i skägg?
Nu när en mushonas ägg har befruktats av en annan mushonas ägg kommer vi alla att vara shemales om 200 år. Skägg optional.
 
G

Guest

Guest
Re: Dag 10

Du saknar lite färg på näsan men det är bra att du har basker, därför ger jag dig denna baskerlåt.

Ja det är bara på skämt, jag tror inte du vill ha något att göra med de baskrarna, det vill inte jag heller, men jag gillar låten.
Sedan önskar jag att jag kunde skänka min skäggväxt till dig, för du passar i skägg, jag hatar mitt skägg men hatar också att raka mig.

/Zorbeltuss
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Dag 10

Installera Linux Ubuntu (Varför bootar den inte från CD:n?!)
Vissa datorer är inställda på att inte boota från CD, eller att boota från hårddisk i första hand. Du måste nog gå in i BIOS-inställningarna och justera det. Oftast gör man de via en tangenttryckning under uppstarten, oftast Del, F2 eller F10.

Jag rekommenderar dock Kubuntu, den fönsterhanteraren är kraftfullare och snyggare, utan att vara svårare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Dag 10

Jag rekommenderar dock Kubuntu, den fönsterhanteraren är kraftfullare och snyggare, utan att vara svårare.
Kraftfullare - ja.

Snyggare - kanske om man skaffar något intressant skin till den. Default-skinnet är, precis som alltid när det gäller KDE, skitfult.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Dag 10

Snyggare - kanske om man skaffar något intressant skin till den. Default-skinnet är, precis som alltid när det gäller KDE, skitfult.
Tja, det finns ju en packe med, flera av dem är bra.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 12

Tillbaka från min pappas och hans två vänners 60-årskalas. För trött för att skriva, men jag har dansat mig svettig och hållt tal och andra manliga aktiviteter, så skägget måste växt minst flera millimeter. Dansa var en första gång, snacka om skyddad tillvaro.

Blev liknad vid finansministern ett flertal gånger. Kollade upp honom när jag kom hem, men han är ju inte ett dugg lik. Han är fortfarande på dag 0.



Bilden är från innan festen.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 13

Idag spelade vi Once Upon A Time! Där börjar den som har längst skägg... Jag fick inte börja den här gången! Ack, min exodus ur skäggens trygga famn! Min identitet ärrad av kastrering!

Det ser kanske ut som jag plötsligt odlat megaskägget, men det är mitt hår. Eftersom jag glömde min hårmousse på partyt så har jag fått klara mig med huvudduk som gett mig en skön piratig look.

I historien hade vi tre prinsar, två prinsessor, tre furries och ett kusinäktenskap. Still got it!


Från vänster till höger: Vaktmästare Krig, Fröken Pest, Doktor Svält och Doktor Död.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 14

Damn, det säger något om hur fullt ös det är i mitt liv när jag inte hinner fixa Skäggdagboken förrän efter midnatt!

Nu har det iallafall gått två veckor, och jag har fått skägg. Det är inte lika långt som när det är som längst, men... Det är banne mig ganska lagom! Vi får se imorgon om jag har något mer vettigt att säga, och om jag ska fortsätta tills jag har nått den gamla goda magnituden av skägg. Det ska dock stanna i skepparkrans!



Kanske börja ögonbrynsdagbok.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Slut

Det här har varit en lyckad blogg. När jag började skriva så var jag osäker på om det ens skulle godkännas av moderatorkåren, och under processen har jag blivit positivt överraskad av de uppmuntrande svaren.

Det var en utmaning att skriva något relevant om skägg varje dag, men kanske kan man se det hela som en resa genom mansrollen istället.

Ha ha. Nå, jag hade just börjat tveka ifall det var lönt att posta en bild om dagen eftersom man inte såg så mycket skillnad mellan dom längre, men trots allt... Vad är poängen med Vägen mot Skägg om man inte får vara med mig på varje steg på den långa resan?

Tack för det sällskapet! Vill ni ha ett animerat montage nu?

Nu packar vi ihop och så får jag se om någon i klassen följer mina ögonbryns resa.

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Dag 10

Håller inte med, kolla Geentos default skin för kde!
Inget av de screenshots jag sett har imponerat på mig. Alls. Folk som gör ikoner och logos till KDE har tydligen *ehrm* en smak som väldigt mycket skiljer sig från min, ska man väl säga för att vara lite snäll.

Du kan leta efter snyggare!
Det behöver jag inte. Jag har Blackbox med ett Milk-skin. Sålunda har jag redan hittat snyggare. =)
 
Top