Nekromanti Vägen mot skägg

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Som jag gjort stort väsen av så har jag rakat av mig mitt skägg, och till slut fick även polisongerna gå. Det började som en hyllning till min vän Robin, numera prydd av en oerhört smakfull mustasch, men då min mustasch såg riktigt töntig ut själv så rakade jag av den också.

Det var ett trevligt att se sin haka igen, att verkligen kunna känna på den, ja jag har nästan glömt hur det verkligen var att ha en sträv och lite stickig matta i handen varje gång man vilade hakan där. Och jag började min utbildning med att se riktigt vårdad ut.

Nog nu, det är dags att bli sitt gamla jag igen. Jag har vänt åter, och vandrar vägen mot skägg. Detta är dag ett utan rakning:

 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 2

Idag är det mulet och grått. Jag kom ihåg förr, hur härligt det var att stryka höstrusket ur skägget när man väl kommit inomhus. Jag funderar på att ta spårvagnen och hatten, men SMHI säger att det ska bli fint idag och regn imorgon. Vi sparar hatten tills då.

Ikväll så ska jag göra en spelgrupp med Bobby Magikern, Zaphod och Morgoth.

 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skönt att höra Arvid.

Var ju lite orolig där Arvid, trodde vi inte skulle få se den skäggige mysfarbrorn mer. Utan, den välrakade mysfarbrorn..
Så, det är bra att du odlar igen..

/ Johan K, som gillar det där med skägg...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Ska du inte passa på att skaffa dreadlocks igen, när du ändå är på gång menar jag?

/Anders
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 3

Ingen synbar skillnad från dag 1 egentligen. Kanske strävare. Jag trodde först att jag såg ett vitt skäggstrå, men det var en bit ludd. Och inte ett moln på himmelen.

Vårt möte igår var fullt av energi, vilket är lovande. Mogge inbjud till ett möte för improvteater på fredag. Precis vad jag vill börja med. Men på fredag är jag redan inbjuden till knytkalas med min fadder på skolan. Att bonda med kursarna har varit ganska kul, och jag har redan hunnit missa ett tillfälle. Och förutom improv så vill jag denna termin:
<ul type="square">
[*] Plugga
[*] Repetera kinesiskan
[*] Skriva klart Berättelser från Staden
[*] Övningsköra
[*] Jobba lite på helgerna september-oktober
[*] Spela rollspel
[*] Spelleda rollspel
[*] Lära mig teckna
[*] Städa upp i köket
[/list]
Okej, det sista kan jag nog göra i eftermiddag, men det är fortfarande ganska mycket. Frågan man får ställa sig är, vilka behöver ett skägg mest? Jag tror nog inte att vi har något skägg i min faddergrupp, men å andra sidan så brukar det vara en skriande brist på råbarkade karlakarlar i teatergrupper. Jag kanske kan sticka till teatern först, och senare på kvällen glida in på knytkalaset med en efterrätt...


En tvekande man pendlar mellan ljus och skugga.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 4

Idag vaknade jag upp som en zombie. Kan zombies odla skägg? Tveksamt.

De kan ha morgonfjång iallafall.

Ifall de kan odla skägg så kommer jag behöva näringsrika hjärnor. Mot psykologiinstutitionen!

 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dag 5

"Nu börjar det likna något" tänkte jag idag på morgonen om mitt skägg, men det hade kunnat gälla hela mitt liv. Vad är bäst, när det börjar likna något eller när det är färdigt? Ifall jag dog imorgon, skulle jag kunna dö lycklig, eller skulle jag känna att jag inte hunnit komma till klimax?

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Dag 5

Jag ska för övrigt avslöja att jag vanligtvis verkligen avskyr stora bildsignaturer, men du är förlåten eftersom det är Ika =)
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Dag 5

Ika i rutan är ett sånt program som gör att jag skäms över att betala TV-licensen.

Visst kan det vara lite småkul att titta på ur ett prettodramaelevsperpektiv, men som barnprogram är det ju vansinnigt uselt.

Jag avskydde det när jag var liten, de borde köpt in lite mer teknat från amerika istället. Mycket bättre användning av pengarna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Dag 5

Visst kan det vara lite småkul att titta på ur ett prettodramaelevsperpektiv, men som barnprogram är det ju vansinnigt uselt.

Jag avskydde det när jag var liten, de borde köpt in lite mer teknat från amerika istället. Mycket bättre användning av pengarna.
Jippie - mer värdelös disneyproducerad jams utan vare sig substans, tanke, eller vettiga värderingar? Pfft, bespara mig.

Inte för att jag gillade Ika när jag var liten, men jag tycker att det finns ett värde i att kunna titta på saker med vuxenglasögonen på. Se inte Ika som ett jävla barnprogram, se det med en vuxens ögon.

//Krank, som menar att Ika hade mer vettigt att säga än Joakim von Anka någonsin haft
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hepp hepp!

Detta är en tråd om Arvidos skäggväxt, inte om Ika/Disney. Det får ni ta i en anna tråd om ni måste diskutera sådant. Här ska det vara skägg.


Storuggla, rycker ut
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Dag 5

Jippie - mer värdelös disneyproducerad jams utan vare sig substans, tanke, eller vettiga värderingar? Pfft, bespara mig.
Det är inte du som är målgruppen för barnprogram, det är barn.

Inte för att jag gillade Ika när jag var liten, men jag tycker att det finns ett värde i att kunna titta på saker med vuxenglasögonen på. Se inte Ika som ett jävla barnprogram, se det med en vuxens ögon.
Precis, ingen gillade Ika i rutan som barn, men ändå sändes det som barnprogram.

Det jag menar är att Ika i rutan är ett värdelöst barnprogram, för barn gillar det inte.

Pengar tänkta att användas till barnprogram används mycket bättre till att köpa in tecknat från usa. Det var det jag, och alla jag kände, uppskattade mest när vi var barn.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Sometimes a beard is just a beard…

Här länge hade du sugit på den där?

//erik. fick fnissattack på jobbet
 
Top