Utredande organisationer

Project SANDMAN I Ken Hites The Madness Dossier är en exceptionellt udda organisation. Bara en sådan sak som att man måste lära sig ett helt nytt, extremt obskyrt språk för att kunna delta.

Så åtminstone om man tänkt sig köra scenarier så tycker jag "få uppdrag" funkar bättre än "bara råkar hamna i".
Vi tycker olika! 🙂

Jag kan liksom ha överseende med att rollpersonerna hamnar i konstiga och spännande situationer för, tja det är ju rollspel?!

Det som skaver (för mig) är i så fall hur en organisation på något sätt rationaliserar det mystiska: ”börjar det brinna ringer vi brandkåren, börjar det spöka ringer vi Angelicasällskapet!” eller ”Där borta sitter societen, de undersöker just nu fiskvarelser i Maine! Väldigt spännande!”

Men nu ska jag inte sabotera Verlandes tråd mer. Det kan absolut vara kul och praktiskt med organisstioner och man kommer absolut tillrätta med ett visst sorts skav/klonk.

Som positiv slutpunkt för mitt deltagande i den här tråden blir att hålla koll på Disclosure, Steven Spielbergs kommande film där jag gissar att NASA är den organisation som organiserar upptäckten av utomjordisk närvaro. 🙂

Last edited:
Back